به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ادارهکل بهزیستی استان مازندران، فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی استان مازندران اظهار کرد: سامانه اورژانس اجتماعی با شماره تماس با 123 به صورت رایگان یکی از مهمترین خدمات حمایتی به شهروندان است که بهصورت شبانهروزی با بهرهگیری از تیمهای تخصصی متشکل از مددکاران اجتماعی، روانشناسان، مشاوران حقوقی و نیروهای امدادی، آماده ارائه خدمات فوری در مواقع بحران میباشد.
وی با اشاره به آمار عملکرد پنج ماه نخست سال جاری افزود: در این بازه زمانی، 12 هزار و 985 نفر از هماستانیها با خط 123 تماس گرفته و خدمات مشاوره و مداخله فوری دریافت کردهاند که در پی آن 24 هزار و 898 خدمت تخصصی به این افراد ارائه شده است.
بریمانی افزایش تعداد تماسها و خدمات ارائهشده نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشانهای از رشد آگاهی عمومی و اعتماد بیشتر مردم به این نهاد حمایتی دانست و تصریح کرد: این آمار بیانگر آن است که اورژانس اجتماعی به بستری قابل اتکا و امن برای شهروندان در شرایط بحرانی تبدیل شده است.
مدیرکل بهزیستی مازندران با تأکید بر تعهد این مجموعه برای حمایت از گروههای آسیبپذیر گفت: بهزیستی خود را موظف میداند با استفاده از تمام ظرفیتها، خدمات سریع، محرمانه و تخصصی را برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مداخله در بحرانها بهصورت مستمر توسعه دهد.
وی با تبریک هشتم شهریورماه، سالروز تأسیس اورژانس اجتماعی، از تلاشهای نیروهای این مجموعه شامل روانشناسان، مشاوران، مددکاران اجتماعی، مشاوران حقوقی، کارکنان خط تلفن 123 و نیروهای امدادی قدردانی کرد و افزود: این نیروها با تعهد و مسئولیتپذیری بالا، نقش بیبدیلی در کاهش آسیبهای اجتماعی و حمایت از گروههای آسیبپذیر ایفا میکنند و خدمات آنها تجلی عینی مسئولیت اجتماعی برای شکلگیری جامعهای امن و حمایتگر است.
پایگاه خبریفجر شمال
حمیدرضا گلمحمدی تواندشتی
پایان پیام