برای نخستین بار در دانشگاه مازندران صورت پذیرفت؛
افزیش تعداد پایه های تشویقی از پایه 7 به 10 و اختصاص پایه های تشویقی آموزشی
دوشنبه 16 تير 1399 - 14:13:22
پایگاه خبری فجر شمال

گروه اندیشه: رییس دانشگاه مازندران  با ارایه این مطلب که بدون شک رشد و تعالی هر چه بیشتر دانشگاه بزرگ مازندران با برنامه ریزی دقیق و مدیریت مطلوب امکان پذیر خواهد بود گفت: برای نخستین بار  افزیش تعداد پایه های تشویقی از پایه 7 به  10و اختصاص پایه های تشویقی آموزشی  در دانشگاه مازندران صورت پذیرفت.
کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران در گفت و گو با پایگاه خبری فجر شمال در رابطه با عملکرد یک ساله مدیریتی دانشگاه گفت: با استعانت از پروردگار متعال
؛ بدون شک رشد و تعالی هر چه بیشتر دانشگاه بزرگ مازندران با برنامه ریزی دقیق و مدیریت مطلوب امکان پذیر خواهد بود و لازمه برنامه ریزی، شناخت وضع موجود و تدوین استراتژی لازم برای رسیدن به وضع مطلوب وانجام تغییرات مورد نظر است.
وی با اشاره به اهم فعالیت های یک سال گذشته در حوزه آموزش ادامه داد: در این حوزه جهت دستیابی به الگوی مطلوب پذیرش دانشجو مواردی را به تصویب رسانده و به مرحله اجرا در آورده ایم که می توان به  تصویب و پیگیری گشایش رشته ها و گرایش های جدید تحصیلی، ایجاد مدیریت و شورای استعدادهای درخشان جهت سیاست گذاری متمرکز و جذب، هدایت وحمایت مؤثر استعدادهای درخشان، تمهید وآماده سازی و مصوب کردن آیین نامه تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی جذب دانشجویان نخبه، آگاهی رسانی مؤثر گسترده و با زمان بندی مناسب جهت بهبود و افزایش پذیرش دانشجویان استعداد درخشان، تلاش در جهت تنوع بخشی به پذیرش دانشجویان غیرایرانی از کشورهای مختلف، تهیه، تصویب و اجرای شیوه نامه ی اعطای مشوق های خاص برای جذب دانشجویان خارجی توسط اساتید، مانند افزایش ضریب پرداخت حق التدریس و ... اشاره کرد.

نوذری دستیابی به کفایت همه جانبه ساختار هیات علمی را از دیگر فعالیت های این حوزه دانست و افزود: تغییر و بازنگری شرایط فراخوان جذب در جهت افزایش جذب کیفی اعضای هیات علمی، بازنگری و به روزرسانی آیین نامه ترفیع اعضای هیات علمی، تهیه و تصویب شیوه نامه جدید اعطای پایه های تشویقی به اعضای هیات علمی دانشگاه از دیگر فعالیت های در این حوزه است.
رییس دانشگاه مازندران افزیش تعداد پایه های تشویقی از پایه 7 به 10 و اختصاص پایه های تشویقی آموزشی برای نخستین بار در دانشگاه مازندران دانست  و خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین شیوه نامه اختصاصی ارتقای رتبه اعضای هیات علمی را در دستور کار داشتیم ، شیوه نامه ارتقا به درجه استاد ممتازی تهیه و تصویب شده است  که در مرحله اجرا است، تهیه و تدوین شیوه نامه بکارگیری مدرسان مهمان جهت افزایش کیفیت آن ها و بهبود شرایط و پایش آن ها، برنامه ریزی در راستای کاهش مدرسین حق التدریس و مدیریت دروس ارایه شده، تهیه و تدوین آیین نامه ارتقاء مهارت های مدرسان دانشگاه، تهیه، تدوین و تصویب آیین نامه جذب دانش آموختگان و اساتید نخبه از دیگر فعالیت ها در این حوزه بوده است و در این راستا شیوه نامه حمایت مادی و معنوی از اعضای هیات علمی نخبه پس از تصویب در هیات امنا در دست اجرا است و پیش بینی اجباری کردن ارایه طرح درس و شرکت در دوره های مهارت های آموزشی ویژه مدرسان مدعو نیز از مواردی بود که صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به پالایش و بهبود نظام برنامه های درسی اظهار کرد: هدایت و تشویق گروه های آموزشی در جهت به روز رسانی و بازنگری سرفصل های درسی، طراحی و ارایه دروس جدید و میان رشته ای بر پایه نیازهای بازار کار از قبیل درس مهارت های بازارکار، طراحی واحد مدیریت توسعه و برنامه ریزی آموزشی در جهت بازنگری و به روز رسانی چارت معاونت آموزشی دانشگاه از جمله مواردی است که در جهت پالایش و بهبود نظام برنامه های درسی صورت گرفته است.
نوذری بهبود ساختار عدالت و حمایت آموزشی در ساختار هیات علمی و دانشجویی
را از دیگر فعالیت ها در حوزه آموزش دانست و افزود: طراحی قالب یکسان گروه های آموزشی به منظور ایجاد بستر ارایه اطلاعات ضروری، پالایش و بازنگری آیین نامه های ارتقاء، ترفیع و انتخاب عضو هیات علمی نمونه، تهیه کاتالوگ رشته و آرایش ترمی جهت راهنمایی دانشجویان، برگزاری دوره های متعدد مهارت افزایی ویژه اعضای هیات عم لی به صورت حضوری یا مجازی از دیگر تصمیماتی بوده است که به مرحله اجرای در امده است.
رییس دانشگاه مازندران پشتیبانی و پایش اشتغال دانش آموختگان
  مهم دانست و اذعان داشت: ایجاد شورای افزایش اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی و تهیه آیین نامه آن،  همکاری جدّی و مؤثر در ایجاد مرکز پایش اشتغال دانش آموختگان از دیگر مواردی بود که به سرانجام رسید.
وی به  ارتقاء کمی و کیفی
دوره های تحصیلات تکمیلی  اشاره داشت و ادامه دا:  طراحی برنامه ها و آیین نامه های ساماندهی پذیرش دانشجویان استعداد درخشان، پیش بینی تخصیص تسهیلات آموزشی، پژوهشی و رفاهی دانشجویان نمونه با تهیه و تصویب شیوه نامه مربوطه در هیات امنا.، از دیگر فعالیت های حوزه آموزش است.
نوذری ارتقاء جایگاه دانشگاه در حوزه آموزش های آزاد و مجازی را از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه آموزش دانست و ادامه داد: به روز آوری و ارتقاء سامانه مدیریت آموزش مجازی، آزمون های مجازی و سیستم نظارت بر آموزش های مجازی، در این بخش، علی رغم اینکه دانشگاه آموزش مجازی را عملاً از نقطه صفر شروع کرد، اما خوشبختانه با تلاش شبانه روزی توفیقات درخشانی در این مسیر به دست آمده است، البته با حد مطلوب و شایسته دانشگاه هنوز فاصله زیادی دارد و تمام تلاش بر این است تا با ارتقا زیرساخت ها در شروع نیمسال آتی مشکلات به حداقل برسند.
رییس بزرگترین مرکز آموزش عالی استان
خاطرنشان کرد: در راستای پیاده سازی سامانه آموزش مجازی دانشگاه، امکانات زیرساختی مهم و استراتژیکی خریداری و نصب شده اندکه با تکمیل حلقه نهایی که به دلیل لغو پروازهای بین المللی متوقف مانده است گام بسیار مهمی در تکمیل فناوری اطلاعات دانشگاه برداشته می شود، طراحی و راه اندازی سامانه برگزاری آزمون های زبان ، برگزاری دوره ی آموزش زبان انگلیسی و فرانسه، ایجاد امکان برگزاری جلسات آنلاین، در این راستا علاوه بر جلسات اداری، امکان همه نوع جلسات آموزشی و تحصیلات تکمیلی، به خصوص دفاع از پایان نامه ها و رساله ها، ارزیابی و امتحان جامع و ... فراهم شده و در حال بهره برداری است  و برگزاری کلاس های متعدد و هدفمند ارتقاء مهارت های  آموزشی و مدرسی اعضای هیات علمی و سایر کارکنان نیز از  فعالیت های این حوزه بوده است.
نوذری در پایان به ارتقاء سطح کیفی فضا و امکانات کلاس های درسی
اشاره کرد و گفت: در این راستا و در فاز اول، برای نخستین بار مبلغ یک میلیارد تومان در جهت بهبود وضعیت و تجهیز کلاس های درسی در دانشکده های مختلف هزینه شده است. این رویه در سال 99 هم  با تزریق اعتبار بیشتر ادامه خواهد یافت تا ان شاالله طی سه سال کلاس های درس دانشگاه مازندران به استاندارد مطلوبی برسند
/حمیدرضا گل محمدی تواندشتی                                        


http://fajreshomal.ir/fa/News/5302/افزیش-تعداد-پایه-های-تشویقی-از-پایه-7-به-10-و-اختصاص-پایه-های-تشویقی-آموزشی
بستن   چاپ