آخرین مطالب

در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته مادر و روز زن؛

گفت‌وگو با بانوان موفق و نمونه دانشگاه مازندران

گفت‌وگو با بانوان موفق و نمونه دانشگاه مازندران

  بزرگنمایی:
گفت‌وگو باعضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران بانوی موفق و نمونه دانشگاه مازندران در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته مادر و روز زن انجام شد.

 گفت‌وگو با بانوان موفق و نمونه دانشگاه مازندران در آستانه فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته مادر و روز زن.

 

Blog Image

به گزارش پایگاه خبر ی فجر شمال به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، هم‌زمان با فرا رسیدن سال‌روز باسعادت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی‌داشت روز زن و مقام مادر، روابط عمومی اقدام به گفت‌وگو با بانوان موفق و نمونه دانشگاه نموده است که در این نوبت، به معرفی ‌دکتر فریال احمدی عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران و یکی از بانوان نخبه و فعال حوزه کارآفرینی و خلاقیت پرداخت.

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

1. لطفا شرح حال مختصری از خود و مراحل تحصیل‌تان بگویید؟

اینجانب فریال احمدی متولد شهریور 1363 در شهر شیراز می‌باشم. تحصیلات خود تا مقطع کارشناسی را در رشته معماری در شهر شیراز گذارنده و سپس جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد(مهندسی معماری گرایش طراحی منظر) در سال 1386 در دانشگاه تربیت مدرس تهران پذیرفته شدم. پایان‌نامه کارشناسی ارشد اینجانب تحت عنوان"‌اصول و معیارهای طراحی منظر در محوطه آبشارهای طبیعی: نمونه موردی: منطقه حفاظت شده آبشار مارگون فارس" به راهنمایی جناب آقای دکتر محمدرضا بمانیان (استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس تهران) و مشاوره جناب آقای دکتر اصغر محمد مرادی (استاد تمام دانشگاه علم و صنعت ایران) با موفقیت و کسب درجه عالی در آذر 1388 دفاع شده‌ است. دستاوردهای پژوهشی حاصل از این مقطع در قالب بیش از 10 مقاله علمی اعم از مقالات پژوهشی، مروری و کنفرانسی و کتاب پژوهشی مورد تایید دانشگاه تربیت مدرس تهران منتشر گردیده است. در سال 1389، با پذیرش به عنوان نفر اول کنکور دکتری معماری دانشگاه تربیت مدرس و همچنین استعداد درخشان این دانشگاه، تحصیل خود در مقطع دکتری معماری را در سال 1389 آغاز نمودم. در این دوران با تمرکز بر مباحث مرتبط با اکولوژی و معماری منظر، از رساله خود تحت عنوان "روش شناختی مرمت منظر گستره‌های طبیعی در ایران با تاکید بر رویکرد اکولوژی منظر" با کسب درجه عالی با موفقیت در تیر 1393 دفاع نموده‌ام. دستاوردهای پژوهشی حاصل از این پایان‌نامه در قالب یک کتاب و بیش از 16 مقاله علمی اعم از مقالات پژوهشی، مروری و کنفرانسی منتشر شده‌ است. لازم به ذکر است کتاب مستخرج از رساله دکتری اینجانب تحت عنوان"طراحی و اکولوژی منظر، مقدمهای بر اصول و روش‌ها"، موفق به کسب عنوان برگزیده کتاب پژوهشی در هشتمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهشی و نوآوری مدیریت شهری (جایزه بین‌المللی تهران) در سال 1394 شده‌است. همچنین رساله دکتری اینجانب نیز به عنوان رساله برتر دانشجویی در مقطع دکتری در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزیده گردیده است.

2. در میان این همه تخصص چرا معماری را انتخاب کردید؟

معماری به عنوان فرآیند ساماندهی فضا، تلفیقی از علم، هنر و فناوری شناخته می‌گردد و بر طراحی فضای ساختمانی با کاربری مختلف(مسکونی، تجاری، فرهنگی، مذهبی، درمانی و ...) و توجه همزمان به کیفیت‌های زیبایی شناختی و معنوی، غنای حسی، استحکام، پایداری در جهت ارتقای سطح رضایت‌مندی، آسایش و آرامش کاربران فضا تاکید دارد. از این‌رو یک معمار تلاش می‌نماید تا با فهم مولفه‌های فرهنگی، اجتماعی، روان‌شناختی، اقتصادی و ...، به خلق فضا در زمان و مکانی مشخص به شکل و فرمی زیبا بپردازد. ماهیت میان‌رشته‌ای معماری با سایر علوم فنی مهندسی، انسانی و ریاضی از یک سو و وجه هنری و خلاقانه این رشته از سویی دیگر، موجب گردید تا این رشته را به عنوان تخصص اصلی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب نمایم.

3. یک زن موفق یا موفقیت مدیر و استاد نمونه از جنس زن، ریشه در چه چیزی دارد؟

از نظر بنده، مثبت‌اندیشی(عدم ناامیدی)، تمرکز بر اهداف، برنامه‌ریزی و سخت‌کوشی، ریشه‌های اصلی حصول موفقیت می‌باشد.

4. آیا شما خود را یک زن موفق می‌دانید؟

از آنجایی که موفقیت در دستیابی به اهداف ترسیم‌شده افراد در مقاطع مختلف زندگی مرتبط می‌گردد، معتقد هستم توانسته‌ام با توکل به خدای متعال و حمایت همه جانبه خانواده مخصوصا همسر، پدر و مادرم، به اهداف ترسیم شده خود در این مقطع زمانی از زندگی‌ام دست‌یابم. امیدوار هستم در ادامه مسیر نیز امکان تحقق اهداف برای بنده میسر گردد.

5. یک زن موفق بودن سخت‌تر است یا یک مرد موفق؟

به نظر می‌رسد که با توجه به نقش کلیدی زنان در خانواده، برقراری تعادل بین فضای خانواده و فعالیت‌های حرفه‌ای، کسب موفقیت برای زنان نیازمند اختصاص زمان بیشتر و بالطبع تلاش و همت بیشتری می‌باشد.

6. به عنوان یک زن فعال و موفق، چه توصیه‌ای برای زنان کشورمان دارید؟

توصیه بنده این است که همواره به توانایی و استعداهای خود باور داشته باشند. سعی نمایند با برنامه‌ریزی صحیح و منطبق با توانمندی‌های خود، اهداف اساسی خویش در زندگی را ترسیم نموده و با تلاش مستمر و سخت‌کوشی در مسیر آن گام بردارند و در نظر داشته باشند که افراد موفق همواره با تلاش و پشتکار سعی نموده‌اند تا موانع و محدودیت‌ها را از مسیر خود بردارند تا به اهداف خود دست‌ یابند.

7. آیا در طول فعالیت روزمره، زمان‌هایی بوده که خسته شوید و انگیزه‌تان را برای ادامه دادن از دست دهید؟

بنده به طور معمول بیش از 16 ساعت در روز مشغول تدریس، انجام طرح‌های پژوهشی، راهنمایی دانشجویان و نگارش مقالات علمی می‌باشم. از این‌رو ممکن است گاهی اوقات به لحاظ جسمی خسته شوم اما تاکنون احساس ناامیدی و کاهش انگیزه در گام برداشتن در مسیر و دست‌یابی به اهدافم را تجربه ننموده‌ام.

8. آیا فرزندان‌تان هم راه شما را در پیش گرفته‌اند؟

فرزندی ندارم.

9. به عنوان یک زن، آیا تاهل تاثیری (مثبت یا منفی) در روند پیشرفت شما داشت؟

بعد از گذشت 8 سال از زندگی مشترک خود، بیان می‌دارم که تأهل نه تنها تأثیر منفی بر زندگی علمی بنده نداشته‌ است، بلکه کمک‌ها و پشتیبانی‌های همسرم موجب گردید تا سریعتر و مستحکم‌تر از گذشته در مسیر پیشرفت‌های پژوهشی خود گام بردارم.

10. شما چگونه با وجود همسر و مسوولیت زندگی، در زندگی کاری و شخصی خود، تعادل برقرار کردید؟

از آنجایی که همسر بنده نیز عضو هیات علمی دانشگاه می‌باشند، آشنایی و درک ایشان از شرایط مورد نیاز جهت انجام پژوهش‌های علمی، هم‌چنین همدلی و همفکری با ایشان در زمینه‌های مختلف، موجب گردیده‌است تا تعادل زندگی شخصی و علمی بنده فراهم گردد و تجربه احساس آرامش و تمرکز در انجام فعالیت‌های روزمره داشته باشم.

11. شما به عنوان یک زن توانایی‌هایتان در حیطه علمی، مدیریت و پژوهش ثابت شده است و به مسایل و مشکلات مردم هم اشراف کامل دارید. برای ورود به عرصه سیاسی برنامه‌ای ندارید؟

با توجه به تخصص اینجانب در حوزه معماری و طراحی اکولوژیک، همواره سعی نموده‌ام تا با شناسایی مسایل پژوهشی در این حوزه به ارایه طرح‌های کاربردی جهت حل مشکلات در حوزه تخصصی بپردازم.

12. به‌نظر شما کارکردن بانوان در بیرون و منصوب شدن آن‌ها به پست‌های مدیریتی، ضرری به وظایف دیگر مثل مادربودن و همسربودن نمی‌رساند یا راحت‌تر بگوییم یک زن مثل مردها می‌تواند از پس مدیریت بربیاید؟

چنان‌چه زمان‌بندی و برنامه‌ریزی مناسب توسط فرد جهت برقراری تعادل بین زندگی شخصی و حرفه‌ای صورت پذیرد، زنان می‌توانند در نقش‌های مدیریتی حضور داشته‌باشند. بنده در همان سال‌های ورود خود به دانشگاه مازندران، به عنوان مدیر گروه معماری انتخاب گردیدم. این دوران تجربه بسیار مفیدی بوده‌ است و بسیار در این دوران آموختم. لازم به ذکر است انعطاف‌پذیری مدیران بالادستی درخصوص ساعت کار اداری زنان متاهل علی‌الخصوص مادران دارای فرزندان زیر 6 سال که عهده‌دار مسوولیت‌های اجرایی می‌باشند، می‌تواند در کاهش اضطراب و برقراری تعادل نقش موثری را ایفا نمایند. هم‌چنین همکاری و هم‎دلی بیشتر همکاران مرد و درک شرایط متفاوت آنان در زمان‌بندی انجام فعالیت‌ها، باعث ایجاد انگیزه بیشتر بانوان در قبول مسوولیت اجرایی می‌گردد.

13. به نظر شما جنسیت در پیشرفت یا عدم پیشرفت شما موثر بوده است؟

از نظر بنده پیشرفت و عدم پیشرفت افراد، به میزان تلاش و سخت‌کوشی آن‌ها، هدفمندی و برنامه‌ریزی مناسب مرتبط می‌شود.

14. چند توصیه کلیدی را مطرح کنید که رعایت آنها زمینه موفقیت در زنان بوده و ناامیدی را در ایشان از بین می‌برد.

1. هدف گذاری 2. شناسایی ضعف‌ها و محدودیت‌های فردی و تبدیل آن‌ها به فرصت 3. خودباوری، افزایش اعتماد و عزت نفس

15. شما فکر می‌کنید در جامعه فعلی، یک زن برای موفق بودن چه ویژگی‌هایی را باید دارا باشد (در واقع نکاتی را که فکر می‌کنید برای خوانندگان ما خصوصا دختران جوان کاربردی است)؟

تلاش و پشتکار: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر حصول موفقیت، سخت‌کوشی، تلاش مداوم و مستمر در جهت تحقق اهداف می‌باشد. باور به توانایی و استعدادهای خود( اعتماد و عزت نفس) اعتماد به نفس و خودباوری نقش بسیار مؤثری در دست‌یابی به موفقیت ایفا می‌نماید. در واقع ایمان و اعتماد به توانایی‌های فردی باعث می‌گردد تا ضعف‌های فردی و عوامل ذهنی محدودکننده کنار گذاشته شده، ضعف‌ها هوشمندانه به فرصت تبدیل گردد و در مسیر اهداف محکم گام برداشته شود.

هدفمندی و برنامه‌ریزی: هیچ تلاش مداوم و مستمری بدون داشتن هدف و برنامه‌ریزی مناسب جهت دست‌یابی به آن به نتیجه نخواهد رسید چراکه زمان بسیار ارزشمند است و در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب، زمان از دست رفته قابل بازگشت نیست. مثبت‌اندیشی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بارز برای موفقیت به‌شمار می‌رود.

61.و سخن پایانی؟

در پایان از شما بابت زمانی که به بنده اختصاص دادید کمال قدردانی را دارم. پیشاپیش ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مقام والای زن را به همه مادران بالاخص مادر عزیزم و همکاران بزرگوار دانشگاهی خود تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.                                     


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نگاهی بر نمایش دفاع مقدسی «فریاد زیر آب»

پیام تبریک بخشدار تالارپی به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت ، روز شوراها

بهره مندی 70 خانوار در سیمرغ از خدمات مسکن مددجویی در سال 1402

خدمتگذاری حداکثر تعامل ، وفاق ، همدلی و تشریک مساعی را در پیشبرد امورات مدیریت شهری به خرج داده اید تبریک عرض نموده

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز شورا

سرهنگ پاسدار حسن پورقربان فرمانده سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کارگر در پیامی این روز را تبریک گفت

لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب پای کار باشند

برگزاری پنجشنبه های شهدایی در مازندران و16 استان کشور

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

ابتکار جالب امام جمعه بابلسر در نمایش اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح شهرستان بابلسر

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران،

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نور در حوزه عفاف و حجاب گفت: اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است.

فعالیت 95 آشپزخانه اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان در بهشهر

پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر مازندران به مناسبت سالروزتاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ،

‍پیام تبریک فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت

پیام تبریک فرماندار و امام‌جمعه سیمرغ بمناسبت هفته سلامت روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

متن پیام جناب سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سیمرغ به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در ساری برگزار شد

باید مشکلات به مسئله تبدیل شوند

احصای نظام مسائل استان و شناسایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی

نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت حیات» ویژه دانشجویان در دانشگاه مازندران

سومین نشست کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران برگزار شد

مسئولان دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی جدی قاطع برخورد کنند

جانبازان عزیز با اقتدا به ابالفضل العباس (ع) علمدار کربلا، در راه دین از جان مایه گذاشتند

زنجیره انسانی سیمرغی‌ها در سواحل مازندران

تجمع مردمی برای حمایت و قدردانی از سپاه در ساحل بابلسر

حضور دانشگاه مازندران در رویداد بین‌المللی زبان چینی به میزبانی دانشگاه تربیت معلم چین

اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است

برگزاری گفتمان سازی برای ایجاد بستر مردمی شدن هنر انقلاب در سطح استان مازندران

نقشه مهندسی فرهنگی استان، با نگاه به اسناد بالادستی، قوانین مربوطه و فرهنگ بومی محلی در حال تدوین است

نشست هم‌اندیشی دبیران مناطق ده‌گانه و مدیران روابط عمومی منطقه دو کشور در دانشگاه مازندران برگزار شد

نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مازندران برگزار شد