آخرین مطالب

تجلیل مسئولین استانی از نیروهای محرکه چرخه اقتصاد سیاست و جامعه

تجلیل مسئولین استانی از نیروهای محرکه چرخه اقتصاد

  بزرگنمایی:

مجید اسدی خبرنگار فجر شمال  :یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر فرصت مناسبی است که از کارگران زحمتکش، پر توان و تلاش گر که با همت والای خود چرخ صنعت و تولید را به گردش در می‌آورند و کار را عبادت و تلاش خود را در سرنوشت ملت و کشور موثر می‌دانند تجلیل و قدردانی گردد.

بی تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور و یک تمدن در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی تلاشگر و کارآمد، قوت و قدرت جسم سرشار است و کارگر به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌‏ای در این عرصه دارد. البته اوضاع کسب و کار در کشور مدت ها است که مناسب نیست و این نامناسبی تا انجا پیش رفته که  معیشت را برای این قشر زحمت کش را با مشکل مواجه کرده است.

امسال مراسم روز کارگر از سوی تشکل‌ها، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و خانه کارگر به علت شیوع بیماری کووید 19 در فضای مجازی صورت گرفت  و استانداری مازندران نیز با همکاری اداره کل کار، تعاون ورفاه  استان و خانه کارگری مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید و نشست صمیمی تشکل های کارگری با استاندار مازندران برگزار کردند.

 

احمد حسین زادگان در این نشست صمیمی اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در تولید، رونق و جهش تولید دارند و باید موانع را رفع و در زمینه پیشرفت و تولید گام برداریم تا محیط و زمینه مناسب برای تولید فراهم شود.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا همه اقشار دچار آسیب شدند و  تحریم نیز مشکلات را بیشتر کرد، اما با همدلی، وفاق و همراهی مردم در کنار هم توانستیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و در این راستا شبکه بهداشت و درمان و کادر پزشکی سنگ تمام گذاشتند.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران در ردیف اولین استان‌هایی بود که تهیه بسته‌های معیشتی برای کارگران ساختمانی را مطرح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این زمینه نیز حضوری موثر داشت.

 حسین زادگان با تاکید بر اینکه ایجاد تشکل‌های کارگری و صنفی در استان  امکان مطالبه‌گری بیشتر  را فراهم می‌کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی  برای حفظ سلامت مردم از فعالیت واحدهای پرتجمع جلوگیری اما پروژه‌های کلان با حفظ رعایت نکات بهداشتی کم کم در حال اجرایی شدن است.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: در بحث کمک مؤمنانه نیز مردم و خیران لبیک گفتند و باید به مردم نیازمند و کارگران توجه بیشتری شود. سال گذشته نمایندگان، ائمه جمعه و مدیران پیگیر مطالبات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بودند، از تعطیلی کارخانه‌ها پیش‌گیری و که برخی از آنها از تملک بانک خارج شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال بنام جهش تولید خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم آسیبی به واحدهای تولیدی وارد شود . هرجا کارگر است باید قدردان کارفرما هم بود امسال باید تلاش شود در عین حمایت از کارگران، زیرساخت سرمایه‌گذاری را افزایش، موانع کارفرمایی را کاهش و از تعطیلی کارخانه‌ها پیش‌گیری کرد.

 

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به دو موضوع حمایت ملی و معیشت گفت: اولین موضوع مطرح شده مسائل حمایتی ملی است که دولت در راس موضوع و به تبع آن وزارت کار بوده که خیلی از مسائل و مشکلات کارگری و اقشار مختلف آن ارائه شد دراستان تمام منویات اجرایی شد.

وی با اشاره به معافیت بیمه ای گفت: معافیت بیمه ای 20 درصدی تامین اجتماعی که در حال انجام است 20 هزار ثبت نام نموده اند همچنین حدود 8000 نفر کارگر که بر اثر شیوع بیماری کرونا شغلشان را از دست داده اند در سامانه ثبت نام نمودند که در حال پالایش این افراد برای پرداخت بیمه بیکاری هستیم بعد از تامین های مالی پرداخت برای آنان صورت می گیرد.

اصغری معیشت را از دیگر موضوعات اساسی دانست و گفت: کارگران و همه اقشار ضعیف که تحت هیچ پوشش بیمه ای نیستند از منابع ملی 200 تا 600 هزار تومان به آنها تعلق گرفت. وی در ادامه افزود: 4هزار نفر بیمه شده در سامانه داریم که توانستند وام یک میلیونی دریافت نمایند که بازنشستگان در اولویت این پرداختی بودند.

اصغری گفت: علارقم سخت گیری های صورت گرفته حدود  16 هزار پرونده شکایت کارگر و کارفرما داشتیم .

 

نصرالله دریابیگی مسوول خانه ی کارگر مازندران، نیز در این نشست با عنوان اینکه امسال هفته کارگر به صورت مظلومانه در فضای مجازی برگزار شد، خاطر نشان کرد: بنا به فرمایش رهبری کارگری افتخار بوده و نامگذاری امسال از سوی مقام‌معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده و مفهوم آن کار، عدالت، اشتغال جوانان و تقسیم عدالت است.

وی یکی از مهم ترین مطالبات هفته کارگری را بیمه بیکاری کارگران ساختمانی دانست و گفت: نام کارگر از صفحه ی روزگار در حال محو شدن است، همه مسائلی که به کار و شادابی ارتباط دارد باید در سال جهش تولید مدنظر قرار گرفته و مشکلات کارگران و تولید را باید رفع کرد.

 دریابیگی فرهنگ کارگری را افتخار دانست و گفت باید این فرهنگ در جامعه همگانی شود و همچنین وی با اشاره به نوع قراردادهای کارگری تصریح کرد: قرار دادهای کارگری اعم از دائم و موقت باید شفاف سازی شود و دسترسی درمان رایگان حق مسلم جامعه کارگری است که متاسفانه هنوز در برخی شهرهای مازندران بیمارستان های تامین اجتماعی وجود ندارد که خدمات رایگان به کارگران بدهد.

 

علوی نژاد، رییس مجمع نمایندگان کارگران استان در نشست صمیمی با استاندار مازندران گفت:  سال گذشته مشکلات 5 هزار نفری نیروهای حفاظتی جنگل و معوقات سنگین بالغ بر 130 میلیارد تومان به این نیروها یکی از دغدغه های مجمع بود که با جلسات مختلف و با کمک دولت تا پایان اسفند 98 پرداخت شد .  

وی با تاکید بر تکرار شدن مشکلات سال گذشته اظهار کرد: برای سال 99 دولت برای نیروهای حفاظتی 161 میلیارد مصوب کرد که این مصوبه می تواند تا حدی راه گشای مشکلات نیروهای حفاظتی باشد اما مشکل اصلی آگهی های عمومی است که برای جنگل ضربه سنگینی است ، افراد ناآگاه که وارد عرصه جنگلی می شوند که حتی از گونه های درختی اطلاعی ندارند چگونه این افراد می توانند خواسته ها را برآورده کنند. این مشکل خود به خودی به مرور زمان تبدیل به معضل خواهد شد .

علوی نژاد افزود: همچنین طرح ادغام شرکت های تعاونی نشدنی است این طرح با تنش اجتماعی و سهامداری مواجه خواهد شد.

 

شیرافکن، رییس کانون شوراها در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار وتولید با توجه به نام گذاری سال جهش تولید اظهار کرد:  مهم ترین عوامل تولید نیروی انسانی است و برای تولید و جهش تولید به نیروی انسانی توجه شود زیرا رفع موانع و مشکلات این قشر باعث پیشرفت در همه زمینه ها می شود .

رییس کانون شوراها با انتقاد از عملکرد شورای عالی کار گفت:  حداقل دستمزد کارگران که باید بر اساس نرخ بانک مرکزی و سید کالا تعیین شود هنوز نتوانسته به قالب اصلی خود برسد .نرخ تورم تا پایان سال 98  - 42 درصد است اما افزایش حقوق تصویب شده حداقل بگیران 21 درصد و برای حداکثری 15 درصد است این مصوبه گره ای از مشکلات کارگران حل نخواهد کرد.

 همچنین واگذاری سهام عدالت برای کارگران هم از دیگر مواردی است که باید به آن پرداخت زیرا  تنها قشری که سهام عدالت به آنها تعلق نگرفته کارگران هستند.

 

ساداتی، رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نیز در این نشست درباره مشکلات کارگران گفت:  از آنجایی که ویروس کرونا در حال حاضر مشکلات عدیده ای و شرایط سختی برای ایران به وجود آورد از اسفند 98 تا اردیبهشت 99 اجازه کار به کارگران و کارفرمایان داده نشد که کارگران در اولین رده های قشر آسیب دیده قرار گرفتند زیرا عموما این افراد روزمزد بوده و اکنون معیشت آنان با مشکل مواجه شده است.

وی همچنین افزود: غریب به  70 هزار کارگر شناسایی شده قطعی در استان داریم و مابقی فصلی و برخی هم هنوز مراجعه ای نداشتند. بنا به دستور ستاد اجرایی حضرت امام (ره) به حدود 19 هزار نفر بیمه بیکاری تعلق بگیرد. شناسایی افراد نیازمند از اولویت هاست اما تعداد آماری برای دریافت بیمه بیکاری افراد باید افزایش یابد تا همه افراد بیکار بتوانند از مزایای بیکاری بهره ببرند


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

مسئولان حوزه فرهنگ با عزم جدی به عرصه قرآنی ورود کنند

امام جمعه سیمرغ با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه این حضرت را دارای خصوصیات اخلاق و رفتاری ویژه دانست

یازدهمین محفل ماهانه انس با قرآن کریم ثامن‌الحجج (ع) در آمل برگزار شد

سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت ایثار و پیروزی

دوره آموزشی مجازی «انس با قرآن کریم و نهج‌البلاغه» در دانشگاه مازندران

رحمتی بهمنانی فرماندار در ادامه افزود: روابط عمومی تمام ادارات شهرستان سیمرغ باید با هم تعامل و همکاری داشته باشند

مراسم تقدیر و تجلیل از روابط عمومی های فعال ادارات شهرستان سیمرغ

دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان افتخار و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است

ادای احترام دکتر برادران معاون محترم وزیر صمت به مقام شامخ شهدای دستکنده کلایی سیمرغ

حضور نماینده تام الاختیار معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در خانواده دارای سه عضو معلول شهرستان سیمرغ

دانشگاه‎‌ ها باید در زمینه نوع هزینه‌کرد اعتبارات در حوزه‌های مختلف پاسخ‌گو باشند

دستگیری متهم تحت تعقیب چند استان کشور در رامسر

دانشگاه‌ها، در بسیاری از موارد دچار کم‌کاری هستند

استفاده ناصحیح از علم برای جامعه بشری خطرناک است

رئیس جمهور وارد مازندران شد

دیدار علی کشوری منتخب مردم حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ

پیام تبریک فــــرماندار و امام جمعه شهرستان سیمــــرغ فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات

امامزادگان مازندران مامن و پناهگاه امن گردشگری مذهبی

به مناسبت هفته هلال احمر،دهمین خانه هلال روستایی بخش تالارپی،

مراتب اعتراض خود را نسبت به فروش زمین مذکوراعلام می دارد

پیام تبریک رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ به منتخبین مردم حوزه انتخابیه و تشکر از حضور گسترده مردم ولایتمدار سیمرغ

ضرب الاجل 3 ماه دستگاه قضا به مالکان معادن

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد؛ حمایت اقتصادی از 200 دختر فاقد سرپرست در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران: اطاله دادرسی ، مهمترین دغذغه‌ی مردم در امور قضایی است.

عباسی و کشوری نمایندگان حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ شدند.

پیام تبریک فــــرماندار و امام جمعه شهرستان سیمــــرغ به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)

جذب 130 حامی جدید در سال‌جاری درشهرستان سیمرغ

مشاور فرهنگی فرماندهی انتظامی استان مازندران منصوب شد.

تاکید رئیس کل دادگستری مازندران بر حدنگاری دقیق زمین‌های کشاورزی

جلسه مشترک نمایندگان فرماندار و بخشدار به ریاست رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

استاندار مازندران ترویج فرهنگ مشارکت اجتماعی برای توسعه زیرساخت های آموزشی امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران: تاکسی هوایی در مازندران راه اندازی شود

استاندار مازندران از بزرگترین مرکز تصویر برداری کشور (دکتر قادسی) در شهرستان بابلسر بازدید کرد

استاندار مازندران در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت: بانکها باید برای اعطای تسهیلات به متقاضیان تسهیل گری در بخش وثیقه و ضامنین داشته باشند.

نقش انکارناپذیر معلم در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموز

طرح عفاف و حجاب به وظایفشان عمل نکردند، باید استقامت کرد تا این پرچم برافراشته بماند و دست از پای نکشیم

وی با بیان اینکه؛ معلمان با عشق، محبت و ایثار ثابت‌قدم در مسیر هدایت جامعه هستند

نماینده عالی دولت در شهرستان سیمرغ وجود جانبازان را سبب خیر و برکت و زندگی آن‌ها را الگوی ارزشمندی برای جامعه دانست

رئیس کل دادگستری مازندران صدور آراء قاطع و بازدارنده را حافظ محیط زیست و سلامت مردم دانست و گفت: حفظ محیط زیست در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ، در سخنانی با مهم خواندن برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور، از تمامی

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: همه تمهیدات مورد نیاز جهت برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شد.

دیدار و جلسه مدیرکل ثبت احوال استان با فرماندار سیمـــرغ

یک‌صدمین کرسی‌ نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه مازندران برگزار می شود

اخرین وضعیت واگذاری مجوزها برای احداث نانوایی برای متقاضیان،

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر از بکاری نخبگان و افراد اندیشه ورز در امور تاکید کرد

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در یادواره شهدای روحانی سیمرغ و گرامیداشت شهدای خانطومان

جلسه تعیین تکلیف مغازه های حادثه آتش سوزی شهرستان سیمرغ

رفتار حجاج ایرانی باید مایه افتخار امام صادق (ع) باشد

آموزش نحوه رای دادن با صندوق الکترونیکی به نمازگزاران

رئیس کل دادگستری مازندران بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان وادا کردن حق مردم شریف دیار علویان به بهترین شکل ممکن تاکید کرد