آخرین مطالب

جوان خلاق و نوآور مازندرانی اهل فریدونکنار؛​

جرقه اصلی کار زمانی زده شد که من چندین شکست در پیش رو داشتم علم، فناوری و بازی

جرقه اصلی کار زمانی زده شد که من چندین شکست در پیش رو داشتم

  بزرگنمایی:
گروه اقتصاد ی: جوان سی‌ساله و نوآور و خلاق اهل شهرستان فریدونکنار، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی سازه‌های دریایی از دانشگاه امیرکبیر و مدیرعامل شرکت فناور سازه ایده‌آل کاسپین گفت:​جرقه اصلی کار زمانی زده شد که من چندین شکست در پیش رو داشتم.

 

گروه اقتصاد ی:  جوان سی‌ساله و نوآور و خلاق اهل شهرستان فریدونکنار، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی سازه‌های دریایی از دانشگاه امیرکبیر و مدیرعامل شرکت فناور سازه ایده‌آل کاسپین گفت: جرقه اصلی کار زمانی زده شد که من چندین شکست در پیش رو داشتم. 
  

  به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، در روزهایی که ایجاد کسب ‌وکار از دیدگاه بسیاری از افراد مستلزم داشتن روابط ارتباطی، شرایط مناسب مالی و تجربه فراوان است و بسیاری از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درصدد پر کردن فرم استخدام و یافتن شغل مناسب هستند، یکی از جوانان خلاق و توانمند مازندرانی اهل شهرستان فریدونکنار  به دور از دغدغه‌های یافتن کار اداری، با استفاده از توانمندی و استعداد  خود و با تحقیق نیازمندی روز بازار، با پس‌انداز اندک اولیه خود، دست به کارآفرینی زده و نه تنها توانسته در مدت کوتاهی میزان محصول تولیدی خود را چند برابر کنند، بلکه موفق شده است که توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و تفریحات آبی را نیز به محصول خود جلب  کند.

   اسماعیل صادقیان، جوان سی‌ساله اهل شهرستان فریدونکنار، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی سازه‌های دریایی از دانشگاه امیرکبیر و مدیرعامل شرکت فناور سازه ایده‌آل کاسپین گفت: از طریق یکی از دوستان با فعالیت مرکز رشد در زمینه حمایت از افراد با ایده دانش‌محور و نوآور آشنا شدم و  فعالیت  خود را در زیر مجموعه  مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه مازندران آغاز کردم .

وی با اشاره به  چگونگی اجرایی‌شدن ایده، شروع کسب و کار نوآورانه‌اش و تبدیل شدن به کارآفرین در حوزه ساخت تجهیزات تفریحی آبی، افزود:  فعالیت خود را در دوره کارشناسی ارشد، از پژوهشکده علوم و فنون شمال آغازکردم و از همان ابتدا به دلیل عدم علاقه‌مندی به پشت میزنشینی و کارمندی به فکر حرفه‌ای مرتبط با رشته تحصیلی‌ام که سازه‌های دریایی  بو د آغاز کرده و در این زمینه به نوآوری پرداختم. پس از مدت یک‌سال و نیم و طی مراحل ایده‌پردازی و طراحی، محصول مورد نظر که ارزش بهره‌برداری و فروش داشت را تولید کرده  و با همکارم مهندس رحیمی  در شرکت نوآور پژوهشکده علوم و فنون همکاری دارم.

صادقیان ادامه داد: شروع فعالیت شرکت با طراحی و ساخت تخته پدل برد  صورت پذیرفت و به دلیل کاربری گسترده ی این محصول در حوزه  های ورزشی و تفریحی، طراحی و ساخت نمونه های متعدد تجهیزات تفریحات آبی را به مرحله اجرا در آورد ه و به این ترتیب تعداد محصولات شرکت نیز گسترش یافت.

     مدیرعامل شرکت فناور سازه ایده‌آل کاسپین  با ارایه این مطلب که با توجه به اکوسیستم و ظرفیت های بالای کشورمان در جذب گردشگر و لزوم فرهنگ‌سازی و بومی‌سازی تجهیزاتی که عموما وارداتی هستند، به تولید محصول در این زمینه جدید پرداختم. خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه انجام کارهای بزرگ، روحیه بلندپروازی، میل به پیشرفت سریع و رسیدن به اهدافم در کوتاه‌ترین زمان ممکن،  از شغل کارمندی خود استعفا دادم و دست به کار پرچالش تولید و کارآفرینی زدم و هم‌چنان رویای انجام کارهای بزرگ‌تر و نو را در سردارم.

وی تاکید کرد: تحصیلات  دانشگاهی و دانش علمی، سبب کاهش میزان سعی و خطا و زمان دست‌یابی به محصول مورد نظر می‌شود و محیط پویا و ضابطه‌مند دانشگاه  نیز تفکر سیستمی را به فرد آموزش می‌دهد و یاری رسان انسان در دنیای کسب و کار می شود.

      این جوان نوآور مازندرانی تاکید کرد: با سرمایه اندک پس‌اندازم که حدود دو میلیون تومان بود، اولین محصول را تولید کردیم. البته در حال حاضر به دلیل رشد چشمگیر هزینه مواد اولیه، قیمت تمام شده محصول افزایش پیدا کرده است.

      وی باارایه این مطلب که جرقه اصلی کار زمانی زده شد که من چندین شکست در فعالیت‌های دیگر داشتم و به نوعی در نقطه تیره زندگی خودم قرار گرفتم  و هم‌زمان با تحمل فشارهای زیاد به ایده تولید یک محصول دست یافتم. با اشاره به خوبی ها  و مزایای محصول تولیدی اش نسبت به نمونه خارجی وارداتی ادامه داد: این محصول پیچیدگی خاصی در تولید ندارد و در مقایسه ارزیابی کیفی با نمونه درجه یک وارداتی، شاخص‌هایی مانند استحکام سازه‌ای، پایداری مانور، طراحی، رنگ و... تفاوتی ندارد، در حالی‌که هزینه تمام شده آن حدود سیصد درصد از نمونه خارجی به‌صرفه‌تر  است.

          مدیرعامل شرکت فناور سازه ایده‌آل کاسپین   با ارایه این مطلب که  داشتن پشتوانه مالی، سبب تولید بیشتر و افزایش عرضه محصول به بازار می‌گردد و در نتیجه بازدهی فروش افزایش یابد، در غیر این‌صورت باید به  تولید سفارش محور بسنده کرد. اظهار کرد: از مشکلات کسب و کارهای نو می‌توان عدم دسترسی به مواد اولیه با کیفیت، نوسانات هزینه‌ها، نبود پروسه فروش منطقی و موانع همکاری ارگان‌های مرتبط جهت کمک به عرضه و معرفی بهتر محصول را می‌توان نام برد.

وی با اشاره  با این مطلب که با توجه تجربه ناموفقی  که از سوی شهرداری بابت درخواست اختصاص جایگاهی در ساحل دریا جهت برپایی چادر و کرایه تخته شنا با حضور مربی حرفه‌ای، داشتم. افزود: امیدوارم در آینده نگاه روشنی به جوانان ایده‌پرداز و دارای کسب و کارهای جدید شود.

       وی ادامه داد:  امکانات زیرساختی مانند اختصاص فضای کارگاهی و خدمات آموزشی برگزاری وبینارهای آموزشی، خدمات مشاوره بازاریابی، طراحی پوستر و بنر و هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مختلف جهت برپایی نمایشگاه و غرفه ارایه محصولات از جمله حمایت‌های مرکز رشد دانشگاه مازندران است  که به بازاریابی محصولات کمک شایانی می‌کند.

     وی افزود: در راستای تجاری‌سازی محصول نوآور به شرکت، تسهیلات مالی تجاری‌سازی به مبلغ یک‌صد و پنجاه میلیون تومان با حمایت دانشگاه مازندران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تخصیص داده شد و در حال حاضر نیز در صدد عقد قرارداد مشارکت در سود فروش محصولات با دانشگاه هستیم.

     در ابتدا، زمانی که تصمیم گرفتم از تهران به مرکز رشد بیایم امید چندانی نداشتم اما با برخورد بسیار حرفه‌ای و مثبتی مواجه شدم و با کمک مرکز توانستیم گام‌های مثمرثمری در جهت پیشرفت فعالیت‌مان برداریم.

       وی در پایان با اشاره به جمله‌ای  بوکوفسکی هست که «زندگی‌کردن جسارت می‌خواهد.» تاکید کرد: توصیه من این هست که ترسی از شکست نداشته باشند، ریسک کنند و زمانی که با مشکلی مواجه شدند نا امید نشوند و با اعتماد به نفس کامل به ادامه راه بپردازند و اگر فکر کردند که در زندگی اشتباهی انجام ندادند پس به زندگی کردن خود شک کنند، چون انسان با کسب تجربه چند اشتباه، به موفقیت اصلی دست پیدا کند.

     گفتنی است کهاسماعیل صادقیان و همکاران جوانش، نمونه‌ای از جوانان توانمند، خلاق و امیدوار ایرانی است که از صفر شروع کرده و با همت و پشتکار فراوان علی‌رغم همه مشکلات پیش‌رو، هیچ‌گاه انفعال را به‌عنوان یک گزینه در نظر نگرفته و سعی کرده تا در مسیر تحقق رویاها و اشتغال‌زایی یک بازیگر جدی باشد تا به هدفش برسد. نکته مهم این است که شروع کنیم و از شکست نهراسیم، شکست واقعی زمانی رخ خواهد داد که ما حتی تلاش برای رسیدن به آرزوهای خود انجام ندهیم.

حمیدرضا گل محمدی تواندشتی 
انتهای پیام 

  


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

فرماندهی سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی

پیام تبریک بادآور رئیس بنیاد شهید شهرستان سیمرغ بمناسبت 12 اردیبهشت ماه روز معلم

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ در سال 1403

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:با اشاره به اینکه دوام و بقای انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر امام صادق (ع) است، حمایت از طرح نور را برای سلامت روان جامعه، تکلیف همگان برشمرد.

استاندار مازندران گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد

مراسم تجلیل از معلمان نمونه و خانواده های معظم شهداء فرهنگی در سیمرغ برگزار شد.

دیدار رئیس و کارکنان آموزش و پروش با فرماندار سیمرغ بمناسبت روز معلم

آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در جلسه کمیته فرهنگی ستاد یادواره شهدای

پیام تبریک فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کار

نگاهی بر نمایش دفاع مقدسی «فریاد زیر آب»

پیام تبریک بخشدار تالارپی به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت ، روز شوراها

بهره مندی 70 خانوار در سیمرغ از خدمات مسکن مددجویی در سال 1402

خدمتگذاری حداکثر تعامل ، وفاق ، همدلی و تشریک مساعی را در پیشبرد امورات مدیریت شهری به خرج داده اید تبریک عرض نموده

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز شورا

سرهنگ پاسدار حسن پورقربان فرمانده سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کارگر در پیامی این روز را تبریک گفت

لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب پای کار باشند

برگزاری پنجشنبه های شهدایی در مازندران و16 استان کشور

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

ابتکار جالب امام جمعه بابلسر در نمایش اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح شهرستان بابلسر

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران،

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نور در حوزه عفاف و حجاب گفت: اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است.

فعالیت 95 آشپزخانه اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان در بهشهر

پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر مازندران به مناسبت سالروزتاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ،

‍پیام تبریک فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت

پیام تبریک فرماندار و امام‌جمعه سیمرغ بمناسبت هفته سلامت روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

متن پیام جناب سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سیمرغ به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در ساری برگزار شد

باید مشکلات به مسئله تبدیل شوند

احصای نظام مسائل استان و شناسایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی

نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت حیات» ویژه دانشجویان در دانشگاه مازندران

سومین نشست کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران برگزار شد