آخرین مطالب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد برگشت 50 واحد تولیدی از تملک بانک‌ها به چرخه تولید علم، فناوری و بازی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد برگشت 50 واحد تولیدی از تملک بانک‌ها به چرخه تولید

  بزرگنمایی:

مجید اسدی خبرنگار فجر شمال  :کامران اصغری در حاشیه بازدید از واحد تولیدی آلومینیوم نوا در آمل در راستای بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار  ما ، با بیان اینکه از جمله مشکلاتی که مدیران بخش خصوصی را می رنجاند نداشتن نیروی کار ماهر و یا خلاء در این زمینه است، اظهار کرد: به عنوان مثال مجموعه تولیدی آلومینیوم نوا(مازندران) به 15 نیروی کار خود فراخوان همکاری داده اما با توجه به شرایطی که جوانان ما دارند که یا تحصیل کرده‌اند و یا رغبتی به انجام کار در یک کارگاه تولیدی را ندارند، مجبور شدیم که برای تکمیل پرسنل کاری این شرکت از نیروی کار شهرستان های همجوار کمک بگیریم تا خط تولید این کارخانه متوقف نشود.

وی بیان کرد: توصیه من چه به افراد بیکار فارغ التحصیل و چه افرادی که تحصیلات عالیه ندارند این است که وارد عرصه کار در کارگاه های تولیدی شوند زیرا واحدهای تولیدی کنونی ما همانند قدیم نیست که مشکلات تو سختی های کار و فراوان داشته باشد و تمامی ماشین آلات کارخانه و تولیدی ها مدرن و مکانیزه هستند و کار کردن با آنها سختی ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران کمبود مواد اولیه را از دیگر مشکلات سطح استان دانست و افزود: کمبود مواد اولیه موجب گرانی آن می‌شود که این گرانی موجب شد تولیدکنندگان با مشکلات فراوانی مواجه شوند در همین راستا جلسات مختلفی برگزار شد اما با توجه به تحریم ها و کمبود مواد اولیه و وارداتی بودن انها خود مشکلی است که مدیران بخش خصوصی دارند.این مسئول ادامه داد:یکی دیگر از مشکلاتی که چرخه تولید استان مازندران و شهرستان آمل که عنوان شهر صنعتی را دارد و حدود 47 درصد از صنعت این استان در آن مستقر است این است که تولید کنندگان و کارخانه داران تسهیلات بانکی که گرفته اند به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای تولیدی برای جلوگیری از همه گیری این ویروس ، نتوانستند به موقع این تسهیلات را بازپرداخت کنند و بدهکار بانکها شدند و چرخه تولید را ضعیف و در کار تولیدکنندگان وقفه ایجاد کرد.

اصغری از قطعی اخیر برق به عنوان معضلی دیگر در چرخه تولید عنوان کرد و گفت: آخرین مشکلات در این خصوص مربوط به قطع برق است که اخیراً به وجود آمده و این قطعی برق به مشکلات تولید کنندگان و کارخانه داران دامن زد که خوشبختانه با پیگیری مسئولین این مشکلات کمتر شده قطع برق متوقف شده است و امیدوارم که با گذشت زمان این مشکلات از بین برود و دیگر شاهد قطعی برق نباشیم. زیرا به ازای هر ساعتی که برق می‌رود چرخه تولید باز می ایستد و به تدریج شاهد ضرر و زیان و از کار افتادن چرخه تولید و بیکاری کارگران خواهیم بود.

وی به دغدغه‌های مالی کارفرمایان و کارگران اشاره کرد و گفت: دستمزد هایی که کارفرمایان مطابق مصوبه شورای عالی کار به کارگران می پردازند هم به کارفرما فشار می آید و هم به کارگران. زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی پرداخت حقوق کارگران برای کارفرمایان دشوار می‌باشد و همچنین کارگر هم از حقوق دریافتی خود ناراضی است زیرا این مبلغ کفاف ادامه زندگی و هزینه یک خانواده چهار نفره را نمی دهد. شورای عالی کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی باید در شرایط فعلی صیانت از نیروی کار با در نظر بگیرند و جز تثبیت اشتغال کار دیگری نمی توانند انجام دهند که هم کارفرما و کارگر را راضی نگه دارند تا در شرایط فعلی چرخ این کارخانه‌ها بچرخد.

اصغری از خبرهای خوب و امیدوارکننده نیز اشاره کرد: بیش از 100 واحد تولیدی که به دلیل بدهی تحت تملک بانک ها بوده با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع که از این تعداد حدود 50 واحد به چرخه تولید بازگشتند. بانک ها با ما همکاری کرده و کارگاه ها را به بخشهای خصوصی واگذار کردند.

وی تصریح کرد: موضوع مهمتر اینکه خیلی از کارخانجات دیگر بدهکار به بانک و تامین اجتماعی و بدهکار مالیاتی بودند که با تعاملی که با بانکها و دستگاه های مرتبط داشتند به چرخه تولید بازگشتند و امیدوارم این تعداد واحدهای باقی مانده هم زمانی که سرمایه گذار می‌خواهد تا کارخانه را احیا کند دستگاه‌های دولتی اجرایی و نظارتی هماهنگی و همکاری کنند تا واحدهای تولیدی باقی مانده نیز به چرخه تولید برگردند.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پاسخ به سوالی در راستای شغل دامپروری و دامداری بیان کرد: آینده روشنی در راستای توزیع نامناسب نهاده های دامی نمی‌بینم و نمی‌دانیم که به چه علت نهاده های دولتی به دست تولید کننده نمی رسد و یا اینکه به قیمت آزاد و گران به دست تولید کننده می‌رسد. با این کار دامدار به اجبار دامداریهای خود را تعطیل می کند به جهت اینکه برایش صرفه اقتصادی ندارد و محصولات تولیدی دامداران با قیمت نهاده های دامی متناسب نمی باشد. ما صدای بلند این دامدارها را میشنویم که انصافاً مطالبه گری هایشان به حق و درست است.

اصغری ادامه داد: در این راستا سوء استفاده های زیادی صورت می‌گیرد به عنوان مثال فردی که قبلاً پروانه دامداری گرفته بود و پروانه اش را باطل نکرده اند با همان مجوز و پروانه، نهادهای دولتی و ارزان قیمت را گرفته و به صورت قاچاق در بازار آزاد با قیمتی بالاتر می فروشد که من از مسئولین مربوطه درخواست می کنم تا با قاطعیت بیشتر و نظارت دقیق تر جلوی سوء استفاده ها را بگیرند و نهادها با قیمت منصفانه به دست دامداران واقعی برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: دغدغه مقام معظم رهبری و همه مردم ایران این است که مشکلات مردم کمتر شود و سطح رفاه آنان بالاتر رود، همچنین دستمزدها را واقعی‌تر کنیم و کارخانه جات را ساماندهی و احیا کنیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به شعار سال نیز برای تولید کننده مانع زدایی و از آن ها پشتیبانی کنیم و در جهت حمایت از کارافرینان معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی را در نظر بگیریم تا علاوه بر تولید و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور آمار بیکاران نیز کم شود.

اصغری در پایان گفت: از دولت آینده انتظار داریم تا یارانه نقدی را تبدیل به یارانه ای کرده که به صورت غیر مستقیم در عرصه های تولید، بهداشت، آموزش و سایر زمینه ها در جهت رفاه و آسایش خانوارها هزینه گردد تا بتوانیم از وضعیتی که اکنون داریم نجات پیدا کنیم.
 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

جانبازان عزیز با اقتدا به ابالفضل العباس (ع) علمدار کربلا، در راه دین از جان مایه گذاشتند و آسایش و آرامش امروز ایران اسلامی در سایه خون شهدا و ایثار جانبازان محقق شده است

تشکیل زنجیره انسانی سیمرغی ها جهت حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران

تجمع مردمی برای حمایت و قدردانی از سپاه در سواحل مازندان

پیام تقدیر مشترک فرماندار، امام‌جمعه، فرمانده سپاه ناحیه سیمرغ از شرکت‌کنندگان در زنجیره‌ی مردمی حمایت از عملیات وعده صادق و طرح‌نور،

مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست با حجت الاسلام مهدی خانلری امام جمعه شهرستان سیمرغ دیدار داشتند

ضمن تبریک روز ارتش، بیان داشت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان یک افتخار و فرصتی مغتنم و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است.

عطر شمیم رضوی چهارشنبه‌های‌امام‌رضایی در دفتر امام جمعه شهرستان بابلسر:

به فرموده مقام معظم رهبری اگر سیاست‌های ابلاغ شده اصل 44 پیاده شود مردمی شدن اقتصاد اتفاق می‌افتد

اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است

برگزاری گفتمان سازی برای ایجاد بستر مردمی شدن هنر انقلاب در سطح استان مازندران

نقشه مهندسی فرهنگی استان، با نگاه به اسناد بالادستی، قوانین مربوطه و فرهنگ بومی محلی در حال تدوین است

نشست هم‌اندیشی دبیران مناطق ده‌گانه و مدیران روابط عمومی منطقه دو کشور در دانشگاه مازندران برگزار شد

نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مازندران برگزار شد

اهدای کتاب، اهدای دانایی

پویش حمایت از عملیات غرورآفرین وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی در سواحل دریای مازندران

انتصاب مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران

آئین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان مازندران

تاکید رئیس کل دادگستری مازندران برلزوم حفظ کرامت انسانی در برخورد با مراجعان

تجمع مردم شهرستان سیمرغ در پی حمله ایران به خاک اسرائیل تجمع خودجوش مردم سیمرغ

فعالیت بیش از هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران

تجلیل مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از خانواده شهید محسن حسین نیا

پیام تقدیر فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ از دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

جشن شکرانه بزرگترین عملیات غرور آفرین پهپادی و موشکی در بابلسر

آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان بابلسر

سالم سازی جامعه از آلودگی های اخلاقی نیازمند حضور مقتدرانه دستگاه قضاست

بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در پی پاسخ کوبنده و مقتدر ایران اسلامی به اسراییل خبیث

پیام رییس دانشگاه مازندران در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران در حمله پهپادی و موشکی به اسراییل

انعقادتفاهم‌نامه‌ی ادارات کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

نیروی انتظامی در راستای مقابله با ناهنجاری ها شهدای زیادی را تقدیم کرده است

دیدار امام جمعه و فرماندار سیمرغ از مادر شهید گرانقدر یوسف حاجیان

‎خروجی تمام برنامه های مدیران باید به نفع مردم تمام شود

نخستین سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در مازندران برگزار می شود

️نشست هم اندیشی مدیر کل شیلات مازندران درخصوص پایان فصل صید ماهیان استخوانی

نقش انکار ناپذیر اصحاب خبر و رسانه در پویایی نمایشگاه قرآن

انتصاب رئیس کل جدید دادگستری استان مازندران

برگزاری دوره آموزشی تئاتر در دانشگاه مازندران

نماز باشکوه عید سعید فطر در مصلّی جمعه شهرستان سیمرغ

پیام فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت عید سعید فطر

نیروی انسانی، شاخص مهم ارزیابی در دستگاه اجرایی است

پرداخت تسهیلات اشتغال به 151 مددجوی تحت حمایت در سیمرغ

تبریک فرماندار شهرستان سیمرغ به مناسبت انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران

مصرف کننده کیست؟ حقوق مصرف کننده چیست؟ کانون حمایت از حقوق مصرف کننده چه وظایفی دارد؟

رونمایی از کوچکترین قرآن چاپی موجود جهان با قدمت 150 سال

صدور پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

نخستین شورای اداری شهرستان سیمرغ برگزار شد

پیام مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درپی شهادت «محسن حسین نیا»

تاکید نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم معرفی تازه‌های نشر حوزه قرآن و عترت

امنیت کشور را مرهون ایثار فرزندان برومند ایران اسلامی هستیم

گزارش تصویری رویداد کتابت وحی در تنکابن

طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریایی و اشتغال باید سرلوحه کار قرار گیرد