آخرین مطالب

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران؛

حفظ زمین های کشاورزی به عنوان مهمترین دارایی های مردم ، اولویت اجرای طرح های پدافند غیر عامل در استان سیاست و جامعه

حفظ زمین های کشاورزی به عنوان مهمترین دارایی های مردم ، اولویت اجرای طرح های پدافند غیر عامل در استان

  بزرگنمایی:
گروه سیاسی و اجتماعی: مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند عامل گفت: حفظ زمین های کشاورزی به عنوان مهمترین دارایی های مردم ، اولویت اجرای طرح های پدافند غیر عامل در استان است.

گروه سیاسی و اجتماعی: مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند عامل گفت: حفظ زمین های کشاورزی به عنوان مهمترین دارایی های مردم ، اولویت اجرای طرح های پدافند غیر عامل در استان است.

اولویت اجرای طرح های پدافندغیرعامل درمازندران حفظ زمین‌های کشاورزی است

 به گزارش پایگاه خبری فجرشمال،  حمید بخشی مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری مازندران، ششم آبان ماه1400  به مناسب هفته پدافند غیر عامل،  در نشست خبری  با ارایه این مطلب که بالا رفتن ارزش  زمین در مازندران نباید کشاورزان را دچار وسوسه فروش و یا تغییر کاربری های غیر قانونی کند اظهار کرد: به همین خاطر توجه به افزایش درآمد از محل تولید و فروش تولیدات محصولات کشاورزی برای کشاورزان استان ضروری است.

وی افزود: تحرکات زیادی برای خرید زمین های کشاورزی از سوی غیر بومی ها البته برای ادامه کشاورزی در استان بوجود آمده است، اگرچه خرید و فروش زمین کشاورزی برای کشاورزی همانند تغییر کاربری غیر مجاز برای کشاورزی استان خطر ندارد، اما به طور یقین واگذاری و خرید و فروش زمین در سطح بالا از سوی خریدارانی که به کشاورزی اقتصادی کمتر توجه می کنند، تهدید جدی برای امنیت غذایی استان و کشور است.

وی ادامه داد: تهدیدات زیستی مهمترین مسایل و دغدغه در مازندران است. تامین و امنیت غذایی ملی در مازندران سبب شد تا پدافند غیر عامل در استان از حساسیت بالایی برخوردار شود.
بخشی تصریح کرد:کارگروه زیستی کشاورزی پدافند غیر عامل استانداری با هدف حفظ تولیدات شیلاتی ، زراعی و باغی و حفظ منابع طبیعی جنگل و دریا ، منابع آبی به خصوص سدها،  آب بندان ها و  رودخانه ها،  استاندارد سازی ذخایر و بازرگانی محصولات کشاورزی در قالب زنجیره تولید، توجه جدی دارد.

مدیر عامل پدافند غیر عامل استانداری مازندران با اشاره  به اهمیت پیش گیری و مقابله با  تهدیدات آفات طبیعی و غیر طبیعی به ویژه مصرف انواع سموم کشاورزی در استان خاطرنشان کرد: حساسیت به موضوع تهدیدات زیست محیطی در پدافندغیر عامل استان به وجود آمده است و امروز شاهد موفقیت هایی درپیشگیری و مقابله با انواع آفات کشاورزی هستیم.

بخشی با بیان این که در پیشگیری از آفت مگس مدیترانه ای باغ های استان مازندران موفقیت های خوبی طی چند سال گذشته بوجود آمده است، بیان داشت: : طبق گزارش رسمی امسال اصلا تهدیدی در حوزه آفت مگس میوه به باغ های  نارنگی های پیش رس و پرتقال در استان نداریم.

وی با اشاره به وجود  طرح جامع پدافند غیر عامل مازندران ،گفت:  همه برنامه ها در این بخش به صورت موردی پی گیری می شود  و عملیاتی شدن تمامی طرح های کارگروه پدافند غیر عامل کشاورزی و زیستی استان در بین 13کارگروه استان در اولویت قرار دارد.

وی حفظ حریم عرصه های طبیعی در مازندران را از دغدغه های اصلی پدافند غیر عامل استان دانست و گفت: توجه به مراتع برای حمایت از دام و دامداران ضروری است و همسو با این رویکرد جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، دامپزشکی و سازمان عشایر استان همکاری خوبی در اجرای طرح های پدافند غیر عامل استان دارند..

وی به اهمیت توجه به مصرف بهینه سموم کشاورزی در مازندران با توجه به شکنندگی و حساسیت های زیست محیطی استان اشاره کرد و گفت: بخش ترویج جهاد کشاورزی با همراهی کشاورزان با برگزاری برنامه ها در سر مزرعه موفیقت های چشم گیری در این حوزه داشته است.

مدیر عامل پدافند غیر عامل مازندران همچنین تولید واکسن دامی با اولویت طیور را در استان ضروری دانست و گفت: آماده همکاری با اجرای این طرح در استان هستیم.

در ادامه این نشست خبری عزیزالله شهیدی فر رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران  گفت:  مردم مازندران به ویژه کشاورزان قدر زمین های زراعی و باغی خود را برای کشت و کار در حالی می دانند ، که ارزش زمین های آنان به نسبت قیمت محصولات تولیدی قابل مقایسه نیست و این فرهنگ را همه مسئولان ملی و استانی باید قدر دانی کنند.

 وی ابا اشاره به اینکه روزانه 20 هزار تن محصولات غذایی مازندران به خارج از استان و کشور صادر می شود، افزود: امروز فضای ذهنی مصرف کنندگان و تولید کنندگان محصولات  کشاورزی مازندران نسبت به اهمیت تولید و ارزش گذاری آن تغییر کرده است ، یعنی آنان به اهمیت امنیت غذایی استان پی برده و در اجرای طرح های کشاورزی همراه هستند .

 وی ادامه دادک نوسانات قیمت مرغ یک مشکل ملی و بر اساس تصمیم گیری استانی کشوری است و امیدواریم دست دلالان مرغ با تصمیم جدی مسئولان کوتاه شود. 

شهیدی فر تصریح کرد:  شرایط کشاورزی مازندران با توجه به اهمیت امنیت ملی چنین ایجاب می کند که حفظ زمین اولویت  پدافنده غیر عامل در استان باشد.
 رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران  خاطرنشان کرد: تغییر کاربری غیر مجاز و ساخت و ساز های بی رویه از دغدغه های جدی است، که البته با صنعتی و مکانیزه شدن فعالیت های کشاورزی مازندران به ویژه ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی و توسعه گلخانه ای و از همه مهمتر توجه به صادرات محصولات مازاد بر  مصرف بخش کشاورزی، شاهد کاهش این دغدغه خواهیم بود.

وی با بیان این که نمونه توجه به اهمیت تولید مطابق با مصرف و نیاز مصرف با هدف کنترل قیمت ، توسعه کشت  گلخانه ای لیمو ترش در استان عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته سقف ایجاد گلخانه لیمو ترش  100هکتار تعینن شده است،که  50 هکتار آن محقق شد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از خدمات بسیار بزرگ پدافند غیر عامل کشاورزی استان را پیشگیری و مقابله با آفت مگس میوه در سال جاری دانست و اظهار کرد: امسال اصلا خسارت اقتصادی ناشی از آفت مگس مدیریترانه در باغ های مازندران نداشته ایم.


خبرنگار پایگاه خبری فجرشمال

مجید اسدی
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نماینده ولی فقیه در مازندران: تاکسی هوایی در مازندران راه اندازی شود

استاندار مازندران از بزرگترین مرکز تصویر برداری کشور (دکتر قادسی) در شهرستان بابلسر بازدید کرد

استاندار مازندران در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت: بانکها باید برای اعطای تسهیلات به متقاضیان تسهیل گری در بخش وثیقه و ضامنین داشته باشند.

نقش انکارناپذیر معلم در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموز

طرح عفاف و حجاب به وظایفشان عمل نکردند، باید استقامت کرد تا این پرچم برافراشته بماند و دست از پای نکشیم

وی با بیان اینکه؛ معلمان با عشق، محبت و ایثار ثابت‌قدم در مسیر هدایت جامعه هستند

نماینده عالی دولت در شهرستان سیمرغ وجود جانبازان را سبب خیر و برکت و زندگی آن‌ها را الگوی ارزشمندی برای جامعه دانست

رئیس کل دادگستری مازندران صدور آراء قاطع و بازدارنده را حافظ محیط زیست و سلامت مردم دانست و گفت: حفظ محیط زیست در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ، در سخنانی با مهم خواندن برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور، از تمامی

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: همه تمهیدات مورد نیاز جهت برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شد.

دیدار و جلسه مدیرکل ثبت احوال استان با فرماندار سیمـــرغ

یک‌صدمین کرسی‌ نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه مازندران برگزار می شود

اخرین وضعیت واگذاری مجوزها برای احداث نانوایی برای متقاضیان،

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر از بکاری نخبگان و افراد اندیشه ورز در امور تاکید کرد

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در یادواره شهدای روحانی سیمرغ و گرامیداشت شهدای خانطومان

جلسه تعیین تکلیف مغازه های حادثه آتش سوزی شهرستان سیمرغ

رفتار حجاج ایرانی باید مایه افتخار امام صادق (ع) باشد

آموزش نحوه رای دادن با صندوق الکترونیکی به نمازگزاران

رئیس کل دادگستری مازندران بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان وادا کردن حق مردم شریف دیار علویان به بهترین شکل ممکن تاکید کرد

پیام تسلیت رحمتی بهمنانی فرماندار و حجت الاسلام خانلری امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

پیام تبریک مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان سیمرغ به مناسبت روز ماما مدیر شبکه بهداشت و درمان

امام جمعه سیمرغ گفت حماسه وعده صادق را لازم دانست وگفت در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیازمند وعده صادق هستیم

فرماندهی سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی

پیام تبریک بادآور رئیس بنیاد شهید شهرستان سیمرغ بمناسبت 12 اردیبهشت ماه روز معلم

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ در سال 1403

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:با اشاره به اینکه دوام و بقای انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر امام صادق (ع) است، حمایت از طرح نور را برای سلامت روان جامعه، تکلیف همگان برشمرد.

استاندار مازندران گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد

مراسم تجلیل از معلمان نمونه و خانواده های معظم شهداء فرهنگی در سیمرغ برگزار شد.

آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در جلسه کمیته فرهنگی ستاد یادواره شهدای

پیام تبریک فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کار

نگاهی بر نمایش دفاع مقدسی «فریاد زیر آب»

پیام تبریک بخشدار تالارپی به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت ، روز شوراها

بهره مندی 70 خانوار در سیمرغ از خدمات مسکن مددجویی در سال 1402

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها

لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب پای کار باشند

برگزاری پنجشنبه های شهدایی در مازندران و16 استان کشور

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ