آخرین مطالب

در دانشکده هنر و معماری برگزار شد؛

آیین تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست دانشگاه مازندران تفکر، اندیشه و دانشگاه

آیین تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست دانشگاه مازندران

  بزرگنمایی:
گروه اندیشه:آیین تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست دانشگاه مازندران با حضور معاون وزیر علوم و ‌رییس سازمان امور دانشجویان سوم آذر ماه ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

گروه اندیشه:آیین تکریم رییس پیشین و معارفه سرپرست دانشگاه مازندران  با حضور  معاون وزیر علوم و ‌رییس سازمان امور دانشجویان سوم آذر ماه 1400 در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.




 به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و ‌رییس سازمان امور دانشجویان در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه مازندران سوم آذر ماه 1400 در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد. گفت: که تعداد دانشجویان در کشور از پیک دهه 80 به سمت کاهش حرکت می‌کند، انتظارات نسل جدید دانشجویان را متفاوت از نسل قبل خواند که دلیل آن را نیز کوچک‌شدن حجم خانواده و قرارگرفتن جوانان در شرایط رفاهی بیشتر بیان کرد و از مجموعه دانشگاه‌های کشور خواست تا خود را با نیازهای جدید تطبیق دهند.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و تحولات اقتصادی کشور، وضعیت آموزش کشور و به‌ویژه دانشجویان را با تاثیر از این شرایط، نامساعد دانست و با اعلام این‌که براساس پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت جدیدی را در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های کشور تجربه خواهیم کرد، به حجم عظیمی از اتقاقاتی که روسای دانشگاه‌های جدید باید تجربه کنند اشاره کرد و بر لزوم توجه ویژه به دانشجویانی که با شرایط اجتماعی و اقتصادی خاص در دانشگاه‌های کشور حضور دارند، تاکید کرد.

                                                

داداش پور  از دانشگاه به‌عنوان یکی از مجموعه‌های محرک اقتصاد جامعه به دلیل حضور دانشجو در سطح شهر یا استان نام برد و تاکید کرد:  اگر ظرفیت‌های دانشگاهی در خدمت جامعه قرار نگیرد دانشگاه اثر قابل توجهی در محیط اطراف خود از منظر زایندگی و پیشرفت ندارد.
رییس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: توجه مسئولان و مشارکت آحاد مردم در راستای حفظ و تقویت مزیت‌های نسبی استان و پیوند میان دانشگاه، صنعت و منابع طبیعی با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی را خواستار شد.



در ادامه حشمت‌اله علی‌نژاد سرپرست دانشگاه مازندران نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، و خوشآمد گویی به حضار در این آیین، به بیان برنامه‌ها و اقدامات آینده دانشگاه پرداخت. و گفت: از خداوند بزرگ تمنا دارم که این راه پرفراز و نشیب را بر من حقیر و کمترین هموار کند تا بتوانم خدمتگزار خوبی برای این قشر فرهیخته و مجموعه دانشگاهیان دانشگاه مازندران که به حق شایستگی هرچه بیشتر را دارند، باشم.
وی ادامه داد: مسوولیت این مکان مقدس، توفیق بزرگی است که خدای متعال نصیب اینجانب کرد و امیدوارم بتوانم به نحو احسن، دین خود و وظایف محوله را ادا نمایم. البته بنده معتقدم که انجام تکلیف در این جایگاه والا و این مسوولیت خطیر به ویژه در شرایط خاص کنونی که هم به لحاظ شرایط اقتصادی و هم به لحاظ شرایط کرونایی تحت تاثیر قرار گرفته است، نیازمند همدلی، پشتیبانی، حمایت، همکاری، راهنمایی و مساعدت وزارت علوم، مسوولان استانی و همه همکاران عزیز در دانشگاه است.

                                            
         

وی افزود: اینجانب تمام تلاش خویش را برای پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه و خدمت به جامعه دانشگاهی به کار خواهم برد و در این راه از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نخواهم کرد و از تمام ظرفیت‌های نهفته در دانشگاه استفاده می‌کنم. بنای بنده بر اعتماد به همه افراد، احترام، همکاری و همراهی مثبت، البته در قالب قانون و مقررات و اتحاد و همبستگی همه دانشگاهیان است.
وی ادامه داد: به اعتقاد بنده، عاملی که می‌تواند یک جامعه یک‌پارچه و در حال پیشرفت را به قهقرا ببرد، عدم اتحاد و توجه به شایسته‌سالاری است. خاضعانه تمنا دارم با هم‌افزایی و اجماع، منافع دانشگاه را در اولویت و مقدم بر منافع شخصی قرار دهیم. مسایل و مشکلاتی وجود دارد که با هم‌فکری و هم‌یاری قابل حل بوده اگرچه وضع اقتصادی دانشگاه تعریف چندانی ندارد ولی اگر بنا را بر صداقت و اعتماد بگذاریم، انشاءالله از این طوفان‌ها، با دلی آرام عبور خواهیم کرد.

علی نژاد  اذعان داشت: جا دارد از برادر عزیزم، دانشمند برتر جهانی، جناب آقای دکتر نوذری که در این مدت، ناخدای کشتی پرتلاطم دانشگاه بودند، کمال تشکر را داشته باشم و دست یاری به سمت ایشان دراز کنم.
سرپرست دانشگاه مازندران با ارایه این مطلب
از اعتمادی که وزارت علوم و مشخصا جناب آقای دکتر زلفی‌گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به بنده داشتند، تشکر ویژه می‌ کنم  خاطرنشان کرد:  امیدوارم این انتخاب، باعث هم‌گرایی و وحدت بیشتر در دانشگاه مازندران شود و با عملکرد خود، ضمن پاسخ مثبت به این اعتماد، موجبات نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاه در حل مسایل و مشکلات استان را فراهم کنیم. البته در این راه، چشم امید به حمایت و پشتیبانی دانشگاه‌های دیگر نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: اما سخنی با همکاران عزیز و یاوران علمی و نیز بحثی کوتاه در مورد برنامه‌هایم را مطرح خواهم کرد. بزرگواران، اساتید برجسته کشور و به‌ویژه عزیزی که در سال‌های اخیر به جمع خانواده دانشگاه مازندران ملحق شدید، به خاطر استعداد، ذکاوت و توانایی که خداوند به شما عطا فرموده و خدماتی که تاکنون ارایه شده تا به این جایگاه برسیم، همه مسوولیم و باید احساس وظیفه کنیم.

                                                    

علی نژاد با اشاره به برنامه ریزی در بخش های مختلف اداری، اموزش، پژوهشی و... و راهکار های آن در آینده تصریح کرد:
به‌طور کلی سعی خواهیم کرد در کنار اهمیت‌دادن به پژوهش‌های بنیادی کیفیت‌محور، تولید علم و ارتقای رتبه دانشگاه از لحاظ چاپ مقالات بین‌المللی، به همان اندازه به پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور در راستای حل مشکلات و مسایل جامعه و پژوهش‌هایی که با هدف تولید یک محصول یا یک خدمت با قابلیت تجاری‌سازی که می‌تواند منجر به تاسیس یک شرکت نوپا و استارت‌آپی دانش‌بنیان شده و در نهایت باعث اشتغال‌زایی تعدادی از دانشجویان عزیز ما شود، توجه ویژه داشته باشیم.
 سرپرست دانشگاه مازندران  با ارایه این مطلب که هدف در بحث کارآفرینی، فرهنگ‌سازی و تشویق اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت تاسیس شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان و  به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان در این شرکت‌ها خواهد بود. تاکید کرد:  در این راستا آموزش نوآوری و کارآفرینی، یکی از اولویت‌های ما خواهد بود و سعی خواهیم کرد تا این امر به ارزش و اولویت تبدیل شود. در بحث رسالت اجتماعی، سعی خواهیم کرد تا با برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین جامعه و دانشگاه، رسالت اجتماعی خود را انجام دهیم.
 وی ادامه داد: سعی خواهیم کرد تا با بررسی و تشخیص نقاط ضعف و قوت جامعه، مسیر اجتماعی و فرهنگی استان و ...، به سمت‌وسویی حرکت کنیم که بتوانیم در این حوزه‌ها، جایگاه مناسبی را در سطح کشور داشته باشیم. برگزاری نشست‌های تخصصی هم‌اندیشی با حضور کارشناسان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و اساتید صاحب‌نظر در دستور کار خواهد بود که خروجی آن‌ها می‌تواند ارایه راهکارهایی در راستای مسوولیت اجتماعی ما در قبال جامعه باشد. اهم برنامه‌هایی که در زمینه اعتلای بحث فرهنگی دانشگاه به دنبال آن هستیم .



       در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام موسی مستقیمان مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، با تاکید بر این نکته که در نظام جمهوری اسلامی، یک مدیر در این تراز باید بسیجی باشد و این مجموعه را با فرهنگ بسیجی اداره کند، از همه ارکان دانشگاه خواست تا با روحیه انقلابی‌گری، در کنار مسوولان جدید دانشگاه حرکت کنند و در راستای تعالی دانشگاه گام بردارند.          

       در ادامه  این آیین، بهرام سعادتی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان به ایراد سخن پرداخت. هم‌چنین دکتر کوروش نوذری رییس سابق دانشگاه مازندران نیز در سخنان مبسوطی به ارایه گزارشی از اهم فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در دانشگاه در زمان تصدی مسئولیت خود پرداخت و اعلام آمادگی کرد تا در صورت لزوم، در جهت هم‌فکری و همکاری با سرپرست جدید دانشگاه گام بردارد. پس از پایان سخنان دکتر نوذری، لوح تقدیر وزیر علوم توسط معاون وزیر و ‌رییس سازمان امور دانشجویان به ایشان اهدا شد. هم‌چنین حکم دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد جهت تصدی سرپرستی دانشگاه مازندران نیز به وی ابلاغ گردید.  

گفتنی است: در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه مازندران، تعدادی از روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان، تعدادی از نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان استانی، شهرستانی و دانشگاهی و جمع کثیری از دانشگاهیان نیز حضور داشتند.


خبرنگار پایگاه خبری فجر شمال
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

انتصاب مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران

آئین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان مازندران

تاکید رئیس کل دادگستری مازندران برلزوم حفظ کرامت انسانی در برخورد با مراجعان

تجمع مردم شهرستان سیمرغ در پی حمله ایران به خاک اسرائیل تجمع خودجوش مردم سیمرغ

فعالیت بیش از هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران

تجلیل مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از خانواده شهید محسن حسین نیا

پیام تقدیر فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ از دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

جشن شکرانه بزرگترین عملیات غرور آفرین پهپادی و موشکی در بابلسر

آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان بابلسر

سالم سازی جامعه از آلودگی های اخلاقی نیازمند حضور مقتدرانه دستگاه قضاست

بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در پی پاسخ کوبنده و مقتدر ایران اسلامی به اسراییل خبیث

پیام رییس دانشگاه مازندران در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران در حمله پهپادی و موشکی به اسراییل

انعقادتفاهم‌نامه‌ی ادارات کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

نیروی انتظامی در راستای مقابله با ناهنجاری ها شهدای زیادی را تقدیم کرده است

دیدار امام جمعه و فرماندار سیمرغ از مادر شهید گرانقدر یوسف حاجیان

‎خروجی تمام برنامه های مدیران باید به نفع مردم تمام شود

نخستین سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در مازندران برگزار می شود

️نشست هم اندیشی مدیر کل شیلات مازندران درخصوص پایان فصل صید ماهیان استخوانی

نقش انکار ناپذیر اصحاب خبر و رسانه در پویایی نمایشگاه قرآن

انتصاب رئیس کل جدید دادگستری استان مازندران

برگزاری دوره آموزشی تئاتر در دانشگاه مازندران

نماز باشکوه عید سعید فطر در مصلّی جمعه شهرستان سیمرغ

پیام فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت عید سعید فطر

نیروی انسانی، شاخص مهم ارزیابی در دستگاه اجرایی است

پرداخت تسهیلات اشتغال به 151 مددجوی تحت حمایت در سیمرغ

تبریک فرماندار شهرستان سیمرغ به مناسبت انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران

مصرف کننده کیست؟ حقوق مصرف کننده چیست؟ کانون حمایت از حقوق مصرف کننده چه وظایفی دارد؟

رونمایی از کوچکترین قرآن چاپی موجود جهان با قدمت 150 سال

صدور پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

نخستین شورای اداری شهرستان سیمرغ برگزار شد

پیام مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درپی شهادت «محسن حسین نیا»

تاکید نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم معرفی تازه‌های نشر حوزه قرآن و عترت

امنیت کشور را مرهون ایثار فرزندان برومند ایران اسلامی هستیم

گزارش تصویری رویداد کتابت وحی در تنکابن

طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریایی و اشتغال باید سرلوحه کار قرار گیرد

پیام تبریک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ به مناسبت روز جهانی بهداشت

بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن مازندران

تشکیل جبهه گسترده گروه های مقاومت برای ایستادگی مقابل ظلم وجنایت آمریکا و صهیونیست ها

راهپیمایی روز قدس در سیمرغ

وضعیت جمعیتی استان دائما رصد می‌شود

استفاده از ظرفیت مجازات جایگزین حبس برای توسعه فرهنگ خیر و احسان

صدور بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ویژه روز قدس

ارائه خدمات فرهنگی به 550 دانش‌آموز، دانشجو و طلبه تحت حمایت کمیته امداد نکا

پیام مشترک فرماندار و امام جمعه شهرستان سیمرغ جهت حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی‌ها و ایثارگری همه رزمندگان اسلام است و تکریم خانواده های معظم این عزیزان کوچکترین تکلیف است

ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی فردی به 474 مددجوی گلوگاهی در سال 1402

مسئولان در حل مشکلات تلاش بیشتری داشته باشند

دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است

بیش از 500 مددجوی مازندران از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند

برپایی بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت مازندران