آخرین مطالب

با حضور مسوولان کشوری و استانی در مصلی قائم شهر؛

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی نماز جمعه، قرآن، عترت، شهادت، جبهه و جنگ

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی

  بزرگنمایی:
گروه قرآن و عترت: آیین اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی، بیست و پنجم آذرماه ۱۴۰۰ با حضور، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران، معاونین استاندار و مسوولان محلی در مصلای قائم شهربرگزار شد.

گروه قرآن و عترت: آیین اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی، بیست و پنجم آذرماه 1400 با حضور، نماینده ولی‌فقیه در مازندران،  نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  استاندار مازندران، معاونین استاندار و مسوولان محلی در مصلای قائم شهربرگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، آیین اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی، بیست و پنجم آذرماه 1400 با حضور، نماینده ولی‌فقیه در مازندران،  نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  استاندار مازندران، معاونین استاندار و مسوولان محلی در مصلای قائم شهربرگزار شد.



 محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این ایین  با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: هیچ مسلمانی نیست که به این بانوی دو عالم ارادت نداشته باشد، خاندان اهل بیت(ع)، از مهمترین مولفه‌های وحدت جهان اسلام هستند و همه مسلمین به این خاندان عشق می‌ورزند.

وی افزود: من به محض اینکه نامه دعوت ابوالشهدین و دوستان دیگر را رؤیت کردم بدون تأمل گفتم که با افتخار در این جشنواره شرکت می‌کنم، این جشنواره از اقبال بالای مردم برخوردار است و در سال گذشته 3 و نیم میلیون نفر شرکت‌کننده داشته است.
 وی ادامه داد: قرآن ذکرش و تلاوتش به اندازه هزاران کار فرهنگی، مفید و تاثیرگذار است و در تاریخ اسلام داریم که دشمنان پیامبر شبانه به حوالی منزل پیامبر(ص) می‌رفتند تا کلام الهی را بشنوند و بار‌ها مشاهده کردیم وقتی قاریان، حتی در بلاد کفر به قرائت قرآن می‌پردازند، حال همه را دگرگون کرده و قلوب آن‌ها را به لرزه در‌می‌آورند، چون قرآن، سخن خالق یکتاست و وقتی قرائت می‌شود همه قلوب خشوع پیدا می‌کنند.

اسماعیلی مأموریت تشکیل دولت اسلامی را ترویج فرهنگ قرآنی و جاری کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه دانست و تصریح کرد: ما باید این لیاقت را داشته باشیم که خدمتگزار و خادم قرآن لقب بگیریم. خوشا به حال عزیزان قرآنی که افتخار خادمی قرآن را دارند و این محفل نورانی را فراهم کردند، ما امید به شفاعت خادمان و حاملان قرآن داریم و احترامشان بر ما واجب است.
اسماعیلی در ادامه گفت:  در دولت مردمی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و ترویج قرآن از مأموریت‌های اصلی‌ است و از اقدامات مردمی برای توسعه فرهنگ قرآنی حمایت‌ می‌کنیم.
 وی افزود:  ما در دولت تصدی‌گری نمی‌کنیم، بلکه در امر مردمی‌سازی قرآن تسهیلگری می‌کنیم و تلاش داریم تا موانع شکل‌گیری محافل قرآنی را مرتفع کنیم تا با گسترش فرهنگ قرآنی، جامعه را بیمه کنیم.

اسماعیلی گفت: وظیفه دولت دینی تسهیلگری است و ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در معاونت قرآن و عترت با همه قوا در خدمت اهالی قرآن هستیم و این حوزه را گسترش خواهیم داد و در هر آنچه که تکلیف ماست و هر آنچه که تکلیف ما نیست، ولی می‌توانیم مفید باشیم در خدمت خادمان قرآن خواهیم بود.

وی افزود: من حامل سلام رییس جمهور به مردم مازندران هستم، از ویژگی خاص استان مازندران درخشش در دفاع از حرم بود. این انقلاب فاطمی حدوث و حسینی بقاست و از خداوند مسئلت داریم پرچم این انقلاب فاطمی را توسط رهبرمان، به دست صاحب اصلی‌اش برساند.



 حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در این آیین گفت: خدای بزرگ در آیه 121 سوره مبارکه بقره، می‌فرماید: «الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَئِکَ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَمَنْ یَکْفُرْ بِهِ فَأُولَئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ؛ کسانی که کتاب آسمانی، به آن‌ها داده‌ایم (یهود و نصاری) و آن را از روی دقت می‏خوانند، به پیامبر اسلام ایمان می‏آورند و کسانی که به او کافر شوند زیانکارند.»

وی افزود: مفسران گفتند مفهوم حق تلاوت، این است که اگر تلاوت همراه تدبر و عمل نباشد و زندگی قاری به سبک مؤمنانه نباشد، ادا نشده است.

وی ادامه داد: حکمرانانی که ترویج قرآن می‌کنند، ولی فرهنگ قرآن در رفتارشان نمودار نباشد، خود بزرگترین دافعه قرآن خواهند بود و اثرات بسیار نامطلوبی در در جامعه خواهند داشت.

لائینی  تصریح کرد:  باید تلاوت قرآن، در رفتار‌های جامعه نمود، ظهور و بروز داشته باشد، در جامعه اسلامی همه نهادها، دستگاه‌ها باید قرآنی باشند تا فضای خوشبینی مردم به قرآن و اسلام تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با ارایه این مطلب که  توسعه فرهنگ قرآنی باید از دل جامعه قرآنی باشد و باید جامعه قرآنی مطالبه‌گر و مدعیان بزرگ برای شکل‌گیری جامعه قرآنی باشند و فقط به حفظ، تلاوت و مسابقات اکتفا نکنند. خاطرنشان کرد: باید حافظان، قاریان، و دست‌اندرکاران قرآنی گسترش کمی و کیفی پیدا کنند و رفتار قرآنی در آحاد جامعه و حکمرانان نمودار شود.


در ادامه این آیین سید محمود حسینی پور استاندار مازندران گفت: مازندران در مرکز گردشگری قرار گرفته است،  یکی از مواردی که می‌تواند برای استان اهمیت داشته باشد این است که باید محافل انس با قرآن و تلاوت‌های مجلسی را در سراسر استان گسترش دهیم.
وی افزود:  حضور عالمان دینی از جمله برجستگی‌های استان مازندران  است و ما به عنوان دولت اسلامی وظیفه داریم نورانیت قرآن را در استان به مسیری برسانیم که رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

وی افزود: استان مازندران رتبه سوم کشور را در حوزه قرآن دارد و این موجب افتخار است و لازم است از جوانان و علمایی که مسبب و مشوق اصلی این جوانان هستند، تشکر کنم.

استاندار مازندران، تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در استان مازندران موضوعیت داشته باشد این است که ما باید محافل انس با قرآن و قرائت‌های مجلسی را در سراسر شهر‌های استان گسترش دهیم و رویکرد‌مان به استان به عنوان یک استان قرآنی گردشگر‌پذیر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مواهب الهی در استان، وجود عالمان دینی همچون؛ جوادی آملی، آیت‌الله لائینی و آیت‌الله معلمی و دیگر علمای بزرگ است، افزود: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها، لازم است به عنوان وظیفه شرعی و قانونی بتوانیم نورانیت قرآن را در این استان به مسیری برسانیم که رتبه اول کشور را کسب کند.



برگزیدگان مرحله کشوری این جشنواره  در مصلای قائمشهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و تجلیل شدند.

این دوره از  جشنواره ملی و بین المللی که در قالب شش گروه برگزار شدشش نفر به عنوان قاریان برتر هر گروه معرفی شدند که هر شش نفر به مرحله بین‌المللی شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم راه یافتند.

طبق اعلام هیئت داوران سید پارسا انگشتان و سید محمد طاهایی از مازندران، سید جاسم موسوی از خوزستان، سعید عبدی و یونس شاه‌مرادی از تهران و امین عبدی از کرمانشاه به عنوان قاریان برتر مرحله کشوری این جشنواره معرفی شدند.


گفتنی است :  در این رویداد ملی قرآنی که در شش گروه برگزار شد، بیش از 70 قاری برتر از استان‌های مختلف کشور به مدت سه روز به میزبانی قائم شهر باهم رقابت کردند.
 فینال مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های قرآنی با حضور قاریان ممتاز کشور در قالب شش گروه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دو نوبت ساعت‌های 14و 18 در سه شهر قائمشهر، ساری و گرگان برگزار شد.

خبرنگار پایگاه خبری فجر شمال
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

ابتکار جالب امام جمعه بابلسر در نمایش اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح شهرستان بابلسر

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران،

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نور در حوزه عفاف و حجاب گفت: اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است.

فعالیت 95 آشپزخانه اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان در بهشهر

پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر مازندران به مناسبت سالروزتاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ،

‍پیام تبریک فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت

پیام تبریک فرماندار و امام‌جمعه سیمرغ بمناسبت هفته سلامت روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

متن پیام جناب سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سیمرغ به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در ساری برگزار شد

باید مشکلات به مسئله تبدیل شوند

احصای نظام مسائل استان و شناسایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی

نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت حیات» ویژه دانشجویان در دانشگاه مازندران

سومین نشست کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران برگزار شد

مسئولان دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی جدی قاطع برخورد کنند

جانبازان عزیز با اقتدا به ابالفضل العباس (ع) علمدار کربلا، در راه دین از جان مایه گذاشتند

زنجیره انسانی سیمرغی‌ها در سواحل مازندران

تجمع مردمی برای حمایت و قدردانی از سپاه در ساحل بابلسر

حضور دانشگاه مازندران در رویداد بین‌المللی زبان چینی به میزبانی دانشگاه تربیت معلم چین

اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است

برگزاری گفتمان سازی برای ایجاد بستر مردمی شدن هنر انقلاب در سطح استان مازندران

نقشه مهندسی فرهنگی استان، با نگاه به اسناد بالادستی، قوانین مربوطه و فرهنگ بومی محلی در حال تدوین است

نشست هم‌اندیشی دبیران مناطق ده‌گانه و مدیران روابط عمومی منطقه دو کشور در دانشگاه مازندران برگزار شد

نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مازندران برگزار شد

برگزاری جشن گلریزان با عنوان « دست های ماندگار» در نوشهر

اهدای کتاب، اهدای دانایی

پویش حمایت از عملیات غرورآفرین وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی در سواحل دریای مازندران

انتصاب مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران

آئین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان مازندران

تاکید رئیس کل دادگستری مازندران برلزوم حفظ کرامت انسانی در برخورد با مراجعان

تجمع مردم شهرستان سیمرغ در پی حمله ایران به خاک اسرائیل تجمع خودجوش مردم سیمرغ

فعالیت بیش از هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران

تجلیل مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از خانواده شهید محسن حسین نیا

پیام تقدیر فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ از دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

جشن شکرانه بزرگترین عملیات غرور آفرین پهپادی و موشکی در بابلسر

آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان بابلسر

سالم سازی جامعه از آلودگی های اخلاقی نیازمند حضور مقتدرانه دستگاه قضاست

بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در پی پاسخ کوبنده و مقتدر ایران اسلامی به اسراییل خبیث

پیام رییس دانشگاه مازندران در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران در حمله پهپادی و موشکی به اسراییل