آخرین مطالب

استاندار مازندران در نشست شورای هماهنگی بانک‌های مازندران؛

بانک‌ها ستون و پشتیبان سرمایه‌گذاری اجتماعی و اقتصادی استان هستند سیاست و جامعه

بانک‌ها ستون و پشتیبان سرمایه‌گذاری اجتماعی و اقتصادی استان هستند

  بزرگنمایی:
گروه سیاسی و اجتماعی: استاندار مازندران در نشست شورای هماهنگی بانک‌های مازندران با تاکید بر ضرورت پرهیز از برگزاری نشست هاب تشریفاتی گفت: بانک‌ها ستون و پشتیبان سرمایه‌گذاری اجتماعی و اقتصادی استان هستند و ما نمی‌توانیم نقش بانک‌ها را در این موضوع، کمرنگ ببینیم و قطعا بانک‌ها نقش موثری در این موضوع دارند.


گروه سیاسی و اجتماعی: استاندار مازندران در نشست شورای هماهنگی بانک‌های مازندران با تاکید بر ضرورت پرهیز از برگزاری نشست هاب  تشریفاتی گفت: بانک‌ها ستون و پشتیبان سرمایه‌گذاری اجتماعی و اقتصادی استان هستند و ما نمی‌توانیم نقش بانک‌ها را در این موضوع، کمرنگ ببینیم و قطعا بانک‌ها نقش موثری در این موضوع دارند.



به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست شورای هماهنگی بانک‌های مازندران بر ضرورت جلسات مسئله‌شناسی توسط بانک‌ها و پرهیز از برگزاری جلسات تشریفاتی تاکید و اظهار کرد: با گذشت سه ماه از جلسه قبل و پیشنهاد این مسئله اما هنوز شاهد تشکیل این کارگروه نیستیم و تشکیل این کارگروه در اسرع وقت از انتظارات جدی ما است.
وی افزود: بانک‌ها ستون و پشتیبان سرمایه‌گذاری اجتماعی و اقتصادی استان هستند و ما نمی‌توانیم نقش بانک‌ها را در این موضوع، کمرنگ ببینیم و قطعا بانک‌ها نقش موثری در این موضوع دارند.
استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حال حاضر آن است که پرونده‌ها از یک مسیر عادی و طبیعی، توسط برخی از فرصت‌طلبان وارد مسیرهای کذایی می‌شوند که ورشکستگی سرمایه‌گذاران را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم که این شورا با تشکیل کاگروهی که پیشنهاد آن را بنده در جلسه قبلی طرح کردم به‌طور دقیق و کارشناسی احصاء می‌کردند و امروز این آسیب‌ها را گزارش می‌دادند.
حسینی‌پور بیان کرد: حتی اگر یک روز، زودتر بتوانیم به این مباحث ورود پیدا کنیم و چالش‌ها را مرتفع کنیم، برای ما بسیار ارزشمند است و اکنون نیز مجددا تاکید می‌کنم که بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی با تشکیل کارگروهی جداگانه به احصاء مشکلات موجود بانکی پرداخته و در اسرع وقت این مهم عملیاتی شود.
وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید روی آن تأمل کرد آن است که میزان عایدات مردم به واسطه همه رنج‌ها و گرفتاری‌ها در پیک شلوغی و مسافرت‌های به این استان وارد می‌شود، چیست؟ استان مانزدران چه بهره‌ای از این سفرها می‌برد؟ ما برای اینکه بتوانیم سرویس و خدمات بهتری را به گردشگران و مسافران ارائه کنیم چه باید بکنیم؟ مشکلات ما در این موضوعات بیشتر در کدام نقاط استان است؟
استاندار مازندران، اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین نقاطی که در بعد گردشگری مورد توجه ویژه قرار گیرد، موضوع زیرساخت راه و ریلی استان است؛ مگر می‌شود استانی که مقام نخست را در بحث گردشگر و سفر در کشور به دست می‌آورد از صنعت ریلی هیچ بهره‌ای نبرد؟
این مسئول گفت: بنا بر آمارها در نوروز امسال، رغبت و استقبال گردشگران و مسافران نوروزی به مازندران نسبت به استان‌های همسایه بسیار بالاتر است و باید این توجه در استان دیده شود؛ مردم بومی‌ مازندران بعضا برای سفرهای درون شهری 5 دقیقه‌ای در این ایام باید ساعت‌ها معطل شوند و ما باید برای این موضوعات چاره‌اندیشی کنیم و باید برای برون رفت از این وضعیت چاره‌ای بیندیشیم.
حسینی‌پور مطرح کرد: در تمام دنیا، پیش مقدمه هر توسعه‌ای، راه است؛ هر کجا راه درست شد سایر زیرساخت‌ها هم در آن منطقه درست شد؛ ما اکنون چه در زیرساخت‌های راهی بین استانی و چه درون شهری دچار مشکل هستیم، در حوزه ریلی نیز سهم ما از سفرهای ریلی بسیار ناچیز است و اصلا سفرهای ریلی در استان نداریم.
وی با طرح این سوال که سهم مردم در تراکنش عیدانه کجا است؟ تاکید کرد: ما در طول سال، تمام گرفتاری‌های شرکت‌های بزرگ مال استان است و هزار اقدام برای رفع این موانع باید انجام گیرد اما مالیات این شرکت‌ها می‌رود و در تهران پرداخت می‌شود؛ این بی‌عدالتی است، این بی‌عدالتی به مردم مازندران است.
استاندار مازندران، اضافه کرد: این کارگروه باید به ما راهکار بدهد که چگونه می‌توان عواید تراکنش‌های این شرکت‌ها را می‌توان در امر زیرساخت‌های این استان صرف کرد و از آن بهره برد. مقام عالی دولت در استان، گفت: ما باید بدانیم سهم ما کجا است و چرا باید آن‌قدر فاصله‌ها ایجاد شود که به‌طور نمونه یک کشاورز با دارا بودن بهترین زمین اما با عدم دسترسی به تسهیلات و نبود حمایت‌ها، دست از کار خود بکشد و زمین خود را رها کند.
حسینی‌پور گفت: ما در زیرساخت راه با مشکلات جدی مواجهیم، من الان بدنبال ایجاد یک المان اختصاصی راه از گلوگاه تا رامسر برای یک استان گردشگری هستم که یک پروژه سنگینی است؛ بنا است هر کسی وارد این استان می‌شود ببیند و بفهمد که وارد یک استان گردشگری شده و روی این موضوعات، کار شده است.
وی اظهار کرد: مازندران از کیش چه کم دارد، مازندران همه چیز دارد اما چرا مردم استقبال بیشتری از مازندران به نسبت کیش می‌کنند؟ بیشترین اعتراض مردم و گردشگران در این استان روی موضوع زیرساخت راهی این استان است که این مشکلات چه در موضوع بیرون شهری و درون شهری ما وجود دارد.
استاندار مازندران، افزود: وقتی چندین میلیارد تومان از این سفرها، عاید استان می‌شود و نمی‌توانیم راه این استان را درست کنیم یعنی یک جای کار ما ایراد دارد، این مشکل به حوزه مدیریت ما بر می‌گردد؛ بنابراین باید نگاه توسعه محور در مدیران بانکی ما حاکم شود.
وی خاطرنشان کرد: نگاه توسعه محور کاملا به نفع هر یک از بانک‌های استانی ما است و مطمئنا وقتی چراغ توسعه در این استان روشن شود، وضعیت بانک‌های ما نیز در استان، بهتر خواهد شد.
حسینی‌پور در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با تاکید بر دانش بنیان کردن مسئله تولید، گفت: این مسئله شعار نیست بلکه دستور مقام معظم رهبری است و همه باید این موضوع را دستور فرض کنیم و در این مسیر گام برداریم.
وی بیان کرد: همین موضوع را اگر در این استان عملیاتی کنیم در واقع تحریم‌ها را بی اثر کرده‌ایم؛ تمام دنیا به این سمت حرکت کرده‌اند و در حال تولید علم و فروش دانش‌شان هستند و جالب است که عمده دانشمندان آنان، ایرانی هستند. استاندار مازندران، عنوان کرد: همین دانشمندان چندین دهه قبل مورد بی مهری کارخانجات و صنایع ما قرار گرفتند و اکنون این هوش بی نظیر در خدمت کشورهای دنیا قرار گرفته است.
این مسئول ادامه داد: ما در این استان، با این همه مراکز دانشگاهی برتر و دانشجویان و نخبگان ارزشمند چرا نباید شاهد این اتفاق باشیم و قطعا بانک‌های ما نقش بسیار موثری در تولید دانش بنیان و حتی اشتغال دارند.
حسینی‌پور اعلام کرد: این شایسته این استان با این همه امتیازات و ظرفیت‌ها نیست که 90 درصد درآمد آن از محل مالیات باشد، لذا ما حتما باید مشارکت شبکه بانکی را در امر تولید و سرمایه‌گذاری را در سال 1401 نسبت به سالیان قبل بسیار پررنگ‌تر ببینیم و این نیازمند یک برنامه‌ریزی است که با تشکیل کارگروه ممکن می‌شود.
وی مطرح کرد: گلایه از شعبات بانکی ما در شهرستان‌ها، بالا است و خواهش می‌کنم امر نظارت را در شعبات بانکی در شهرستان‌ها بیشتر کنید.
استاندار مازندران، گفت: اگر همه فعالان اقتصادی استان و از جمله بانک‌ها احساس مسئولیت کنند و جهانی وارد مسیر کار شوند قطعا از بحران‌ها عبور خواهیم کرد و از رشد منفی حال حاضر استان عبور خواهیم کرد.
این مسئول افزود: در جنگ اقتصادی امروز، بانک‌ها طلایه‌دار این جبهه هستند و باید فرماندهی کنند تا این استان برخوردار به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.
حسینی‌پور با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به مازندران در دل مردم استان ایجاد امید کرده است؛ تصریح کرد: البته عایدات این سفر برای مازندران جزء عایدات خوب در سطح کشور بود و ما جزو برترین استان‌ها در جذب بودجه سفرهای استانی بودیم
وی متذکر شد: معاون اقتصادی استانداری باید در راستای مکانیزم افزایش اختیارات مدیران استانی بانک‌های مازندران پیگیری و گام بردارند تا اگر چنین اختیاری به مدیران استانی ما داده شود قطعا آن مدیر، کارآیی بیشتری خواهد داشت.
استاندار مازندران، افزود: این شورا بدنبال یک راهکار عملی برای حل مشکلات زیر ساخت راهی استان از محل و ظرفیت بانک‌های استانی باشند تا ببینیم چه راهکاری برای این مسئله وجود دارد و این جزو الویت ما است. حسینی‌پور تاکید کرد: قطعا اگر پیشنهاد سازنده‌ای به ما ارائه شود از آن استفاده می‌کنیم و امیدواریم با تشکیل این جلسات در اسرع وقت، ما بدنبال برنامه‌ریزی در حوزه اجرا باشیم.


خبرنگار پایگاه خبری فجر شمال
مجید اسدی
انتهای پیام



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نماینده ولی فقیه در مازندران: تاکسی هوایی در مازندران راه اندازی شود

استاندار مازندران از بزرگترین مرکز تصویر برداری کشور (دکتر قادسی) در شهرستان بابلسر بازدید کرد

استاندار مازندران در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت: بانکها باید برای اعطای تسهیلات به متقاضیان تسهیل گری در بخش وثیقه و ضامنین داشته باشند.

نقش انکارناپذیر معلم در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموز

طرح عفاف و حجاب به وظایفشان عمل نکردند، باید استقامت کرد تا این پرچم برافراشته بماند و دست از پای نکشیم

وی با بیان اینکه؛ معلمان با عشق، محبت و ایثار ثابت‌قدم در مسیر هدایت جامعه هستند

نماینده عالی دولت در شهرستان سیمرغ وجود جانبازان را سبب خیر و برکت و زندگی آن‌ها را الگوی ارزشمندی برای جامعه دانست

رئیس کل دادگستری مازندران صدور آراء قاطع و بازدارنده را حافظ محیط زیست و سلامت مردم دانست و گفت: حفظ محیط زیست در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ، در سخنانی با مهم خواندن برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور، از تمامی

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: همه تمهیدات مورد نیاز جهت برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شد.

دیدار و جلسه مدیرکل ثبت احوال استان با فرماندار سیمـــرغ

یک‌صدمین کرسی‌ نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه مازندران برگزار می شود

اخرین وضعیت واگذاری مجوزها برای احداث نانوایی برای متقاضیان،

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر از بکاری نخبگان و افراد اندیشه ورز در امور تاکید کرد

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در یادواره شهدای روحانی سیمرغ و گرامیداشت شهدای خانطومان

جلسه تعیین تکلیف مغازه های حادثه آتش سوزی شهرستان سیمرغ

رفتار حجاج ایرانی باید مایه افتخار امام صادق (ع) باشد

آموزش نحوه رای دادن با صندوق الکترونیکی به نمازگزاران

رئیس کل دادگستری مازندران بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان وادا کردن حق مردم شریف دیار علویان به بهترین شکل ممکن تاکید کرد

پیام تسلیت رحمتی بهمنانی فرماندار و حجت الاسلام خانلری امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

پیام تبریک مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان سیمرغ به مناسبت روز ماما مدیر شبکه بهداشت و درمان

امام جمعه سیمرغ گفت حماسه وعده صادق را لازم دانست وگفت در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیازمند وعده صادق هستیم

فرماندهی سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی

پیام تبریک بادآور رئیس بنیاد شهید شهرستان سیمرغ بمناسبت 12 اردیبهشت ماه روز معلم

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ در سال 1403

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:با اشاره به اینکه دوام و بقای انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر امام صادق (ع) است، حمایت از طرح نور را برای سلامت روان جامعه، تکلیف همگان برشمرد.

استاندار مازندران گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد

مراسم تجلیل از معلمان نمونه و خانواده های معظم شهداء فرهنگی در سیمرغ برگزار شد.

آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در جلسه کمیته فرهنگی ستاد یادواره شهدای

پیام تبریک فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کار

نگاهی بر نمایش دفاع مقدسی «فریاد زیر آب»

پیام تبریک بخشدار تالارپی به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت ، روز شوراها

بهره مندی 70 خانوار در سیمرغ از خدمات مسکن مددجویی در سال 1402

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها

لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب پای کار باشند

برگزاری پنجشنبه های شهدایی در مازندران و16 استان کشور

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ