آخرین مطالب

با حضور معاون توسعه منابع، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست؛

آیین تکریم و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران برگزار شد سیاست و جامعه

آیین تکریم و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران برگزار شد

  بزرگنمایی:
گروه سیاسی و اجتماعی: آیین معارفه مدیرکل جدید و تکریم مدیرکل اسبق حفاظت محیط زیست مازندران در سالن همایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران برگزار شد.


گروه سیاسی و اجتماعی: آیین  معارفه مدیرکل  جدید و  تکریم مدیرکل اسبق حفاظت محیط زیست مازندران در سالن همایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، معارفه عطاءالله کاویان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران و تکریم حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل اسبق حفاظت محیط زیست مازندران سی ام فروردین ماه 1401   با حضور معاون توسعه منابع، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تعدادی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان و فعالان زیست‌محیطی در سالن همایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران برگزار شد.

کاویان عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری است. ریاست دانشکده منابع طبیعی و علوم کشاورزی ساری، نمایندگی انجمن آبخیزداری ایران در مازندران، دبیری انجمن آبخیزداری ایران و دبیرکلی پانزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران در کارنامه کاری او ثبت شده است. همچنین از وی تا کنون ده‌ها مقاله علمی در همایش‌های مختلف و فصلنامه‌های تخصصی مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی منتشر شد.

وی چندی پیش به عنوان به عنوان عضو هیئت علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی ساری در سال 1400 انتخاب شد. مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران اهل محمودآباد و دانش‌آموخته رشته علوم و مهندسی آبخیزداری از دانشگاه تهران در مقطع دکتری است.

مسوولیت اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از 16 دی 1395 و پس از دوره مدیرکلی ناصر مهردادی به دکتر حسینعلی ابراهیمی کارنامی سپرده شد که حدود 65 ماه مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بود.

 

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران در این مراسم گفت: امیدواریم با کمک دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان بتوانیم مدیریت علمی بر محیط زیست استان را تقویت کنیم.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران معارفه شد

عطاءالله کاویان اظهار کرد: با توجه به این‌که مازندرانی هستم و ساکن این استان بودم شاهد تلاش‌های دکتر ابراهیمی بودم که مجموعه مدیریت حفاظت محیط زیست استان با مدیریت ایشان در سراسر مازندران از غرب تا شرق برای حفاظت از محیط زیست چگونه تلاش کرد و توانست از محیط زیست استان حفاظت کند.

وی افزود: امیدوارم از این مجموعه با استفاده از تجارب مدیران پیشین راه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم و بتوانیم پرچم را به فرد بعدی بدهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه تاکید دارند که کار سختی در پیش دارم. قطعا اگر پا به این عرصه گذاشتم و به اعتماد دکتر سلاجقه لبیک گفتم اتکای من به مجموعه مدیریتی حفاظت محیط زیست کشور، مجموعه مدیریتی استان، دانشگاهیان و نیروهای حفاظت محیط زیست مازندران است.

وی افزود: در دوران حضورم در دانشگاه تلاش کردم با سمن‌های محیط زیستی ارتباط قوی داشته باشیم و اکنون می‌خواهیم از تجربه کار با سمن‌ها و ظرفیت علمی دانشگاه همراه با نیروهای توانمند اداره کل برای بهبود وضعیت حفاظت محیط زیست مازندران گام برداریم.

 

مدیرکل پیشین حفاظت محیط زیست مازندران نیز در این مراسم پیش از معارفه مدیرکل جدید روی صحنه حاضر  شد و ضمن قدردانی از کارکنان حفاظت محیط زیست، مدیران استان، کنش‌گران محیط زیستی استان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه، به بیان برخی از اولویت‌های حوزه محیط زیست مازندران پرداخت.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران معارفه شد

حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار کرد: شاید انتظار این بود که بخشی از خدمات ارائه شده را امروز بیان کنم. اما هر چه انجام شد وظیفه‌ام بود و منتی نباید بابت کارهای انجام شده گذاشت.

وی افزود: واقعیت این است که امروز ناراحتم وقتی می‌بینم بنا به هر دلیل و معذوریتی آن چیزی که فکر می‌کردیم در حوزه حفاظت محیط زیست مازندران رقم نخورد.

مدیرکل پیشین حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: با همه اقداماتی که انجام شد معتقدم خیلی از کارها باقی ماند و تا رسیدن به نقطه مطلوب کار زیادی داریم.

ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: هنوز موضوع پساب و پسماند به شدت زیست‌بوم و زیست‌مندان ما را رنج می‌دهد. موضوع عجیب جنگل‌خواری هنوز گریبان‌گیر استان است. هر روز درباره جنگل‌خواری حرف می‌زنیم، اما باز هم شاهد تخلفات هستیم.

وی افزود: از مردم عزیز مازندران عذرخواهی می‌کنم که خیلی از انتظارات‌شان در حوزه حفاظت محیط زیست برآورده نشد. در مجموع کارهای زیادی مانده که باید انجام شود.

ابراهیمی به دوران 15 ساله مدیرکلی‌اش در چهار استان اشاره کرد و گفت: از مسئولان ادوار مختلف سازمان حفاظت محیط زیست و 12 استانداری که با آنها کار کردم نیز بابت اعتمادشان سپاسگزارم.

  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران هم یکی از سخنرانان این مراسم بود که در اظهاراتش به دوره بیش از پنج ساله مدیرکلی ابراهیمی کارنامی بر اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اشاره کرد و گفت: عملکرد دکتر ابراهیمی در دوره مدیریت‌شان بر حفاظت محیط زیست مازندران قابل قدردانی و ارزشمند و ماندگار بود و خوشحالیم که شاهد عملکرد خوب ایشان در استان بودیم.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران معارفه شد

حسن خیریان‌پور با بیان این‌که مازندران ویژگی‌های منحصربه‌فرد محیط زیستی است، گفت: ما در مازندران با تنوع در همه حوزه‌ها و ظرفیت‌ها مواجهیم. اما در حوزه محیط زیست بیشتر و مطلوب‌تر می‌توان دید. به طوری که در تمام 31 استان کشور مازندران از نظر تنوع محیط زیستی نظیر ندارد.

وی افزود: این تنوع و حساسیت در حوزه محیط زیست مازندران بر ما تکلیف می‌کند که رعایت مسائل محیط زیستی برای نسل‌ حاضر و نسل‌های آتی در این استان طبق قانون و به عنوان یک وظیفه اجتماعی و دینی جدی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در عین حال که بر حفظ محیط زیست تاکید داریم، باید به اقتصاد استان نیز با توجه به همین ظرفیت‌ها نگاه ویژه داشته باشیم. اگر 23 منطقه حفاظت شده محیط زیستی داریم نافی این نیست که گردشگر از این مناطق استفاده نکند. قطعا اقتصاد دریامحور و گردشگری سلامت با حفظ محیط زیست برای ما مهم است.

این مسئول تصریح کرد: همه فعالیت‌ها در استان در هر حوزه‌ای طبق تاکید رئیس‌جمهوری و استاندار محترم باید با پیوست محیط زیستی رقم بخورد. هر طرح عمرانی و اقتصادی باید پیوست محیط زیستی داشته باشد تا مازندران از قطار توسعه عقب نماند. یعنی نباید به بهانه حفاظت از  محیط زیست، مازندران از زیرساخت‌های صنعتی بزرگ محروم بماند که این امر با همراهی و همدلی و نگاه به اولویت‌های محیط زیستی شدنی است.

 

در این مراسم علی‌اکبر یداللهی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و داریوش عبادی به نمایندگی از سمن‌های محیط زیستی مازندران ضمن قدردانی از تلاش‌های ابراهیمی کارنامی طی 65 ماه مدیرکلی، برخی از اولویت‌های حوزه محیط زیست را به عنوان مطالبات این حوزه از مدیرکل جدید این دستگاه مطرح کردند.

مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست مازندران معارفه شد

عبادی در بخش‌هایی از اظهارات خود و پس از قدردانی از ابراهیمی کارنامی بابت همراهی مستمر با سمن‌ها و تلاش برای مقابله با تخلفات محیط زیستی در مازندران، گفت: امروز با مساله‌ای به نام پتروشیمی مواجه هستیم که اگر اجرا شود هیچ توجیهی برای مخالفت از سایر طرح‌های مشابه نخواهیم داشت. جلوگیری از پتروشیمی امروز خط مقدم فعالیت‌های محیط زیستی ما در مازندران است.

وی افزود: از دولت سیزدهم بابت نقدپذیری سپاسگزارم که صدای مخالفان پتروشیمی را شنید. این رفتار سبب افزایش اعتماد اجتماعی می‌شود. مدیران ما باید به درک درستی توسعه و محیط زیست برسند که امیدواریم شاهد تحقق این هدف باشیم.

این فعال محیط زیستی اظهار کرد: اگر همین روند ادامه داشته باشد و قدرتمندان و سیاسیون و ذی‌نفوذان بخواهند کار ، در حوزه محیط زیست سخت می‌شود. از همه مدیران می‌خواهم که به استقلال دکتر کاویان در فعالیت مدیریتی جدیدشان احترام بگذارند. مدیر محیط زیست باید استقلال داشته باشد تا از منافع جامعه طبق قانون حفاظت کند.

خبرنگار پایگاه خبری فجر شمال
مجید اسدی

انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

آموزش نحوه رای دادن با صندوق الکترونیکی به نمازگزاران

رئیس کل دادگستری مازندران بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان وادا کردن حق مردم شریف دیار علویان به بهترین شکل ممکن تاکید کرد

پیام تسلیت رحمتی بهمنانی فرماندار و حجت الاسلام خانلری امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

پیام تبریک مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان سیمرغ به مناسبت روز ماما مدیر شبکه بهداشت و درمان

امام جمعه سیمرغ گفت حماسه وعده صادق را لازم دانست وگفت در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیازمند وعده صادق هستیم

فرماندهی سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی

پیام تبریک بادآور رئیس بنیاد شهید شهرستان سیمرغ بمناسبت 12 اردیبهشت ماه روز معلم

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ در سال 1403

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:با اشاره به اینکه دوام و بقای انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر امام صادق (ع) است، حمایت از طرح نور را برای سلامت روان جامعه، تکلیف همگان برشمرد.

استاندار مازندران گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد

مراسم تجلیل از معلمان نمونه و خانواده های معظم شهداء فرهنگی در سیمرغ برگزار شد.

آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در جلسه کمیته فرهنگی ستاد یادواره شهدای

پیام تبریک فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کار

نگاهی بر نمایش دفاع مقدسی «فریاد زیر آب»

پیام تبریک بخشدار تالارپی به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت ، روز شوراها

بهره مندی 70 خانوار در سیمرغ از خدمات مسکن مددجویی در سال 1402

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها

لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب پای کار باشند

برگزاری پنجشنبه های شهدایی در مازندران و16 استان کشور

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

ابتکار جالب امام جمعه بابلسر در نمایش اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح شهرستان بابلسر

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران،

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نور در حوزه عفاف و حجاب گفت: اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است.

فعالیت 95 آشپزخانه اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان در بهشهر

پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر مازندران به مناسبت سالروزتاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ،

‍پیام تبریک فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت

پیام تبریک فرماندار و امام‌جمعه سیمرغ بمناسبت هفته سلامت روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

متن پیام جناب سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سیمرغ به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در ساری برگزار شد

باید مشکلات به مسئله تبدیل شوند

احصای نظام مسائل استان و شناسایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی

نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت حیات» ویژه دانشجویان در دانشگاه مازندران