آخرین مطالب

استاندار مازندران در آیین افتتاحیه رویداد ساری 2022؛ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو؛

امروز یکی از اهداف بسیار مهم ما برای اشتغال جوانان مازندرانی، جذب فناوری های نوین و سرمایه گذاری خارجی است. ‎ فرهنگی، هنری

امروز یکی از اهداف بسیار مهم ما برای اشتغال جوانان مازندرانی، جذب فناوری های نوین و سرمایه گذاری خارجی است. ‎

  بزرگنمایی:
گروه فرهنگی و هنری: استاندار مازندران در آیین افتتاحیه رویداد ساری ۲۰۲۲؛ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، گفت: امروز یکی از اهداف بسیار مهم ما برای اشتغال جوانان مازندرانی، جذب فناوری های نوین و سرمایه گذاری خارجی است. ‎

گروه فرهنگی و هنری: استاندار مازندران در آیین افتتاحیه رویداد ساری 2022؛ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، گفت: امروز یکی از اهداف بسیار مهم ما برای اشتغال جوانان مازندرانی، جذب فناوری های نوین و سرمایه گذاری خارجی است. ‎




به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، در آیین افتتاحیه رویداد ساری 2022؛ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، گفت: با سلام به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و با درود و تهنیت به ارواح پاک شهیدان انقلاب اسلامی، به¬ویژه شهدای سرافراز وطن و حرم که نگین سربلندی و عظمت این دیار پر افتخار شدند و بادرود و سلام به روح ملکوتی ومتعالی بنیان¬گذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی ( ره ) و ابر مردی که برای همیشه در تاریخ، جاودانه ماند و با ادای احترام محضر با عزت و پربرکت رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت¬الله امام خامنه¬ای و ضمن عرض سلام خدمت کلیه سفرای محترم کشورهای عضو اکو و مقامات عالی این سازمان، مقامات ملی و استانی جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دکتر ضرغامی و هیئت همراه، حضور شما را در کشور ایران و شهر زیبا و بیاد ماندنی ساری خوشامد می گویم. هم-چنین جا دارد به طور ویژه از حضور گرم حضرت آیت¬الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری در افتتاحیه این رویداد بین¬المللی تشکر کنم.

استاندار مازندران، ادامه داد: حضورتان را در شهر ساری، پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2021 و 2022 میلادی گرامی داشته و امید است، این انتخاب در توسعه و گسترش زیرساخت‌های شهری، اقتصادی و گردشگری در استان مازندران، بعنوان قطب گردشگری شمال ایران با نتایج روشن و درخشانی همراه باشد.

وی یادآور شد: برگزاری این رویداد بین‌المللی فرصتی را در اختیار بنده قرار داد تا خلاصه-ای از برنامه¬ها و ظرفیت¬های بی¬بدیل استانِ سرسبز مازندران را به عرض شما برسانم. بسیار خوشحالم که در این رویداد، به گردشگری استان توجه ویژه کرده¬ایم و موضوع گردشگری را به عنوان یکی از سکوهای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت و رشد مازندران قرار دادیم. یکی از موضوعاتی که بعد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دنبال آن بوده¬ایم؛ دست یافتن به توسعه همه جانبه¬ی مطلوب بوده است؛ توسعه متوازن و جامع، به عنوان هدف مهم ملت ایران و مردم دیار تبرستان،حداقل از زمان انقلاب مشروطه تا به امروز مد نظر بوده است.

حسینی پور، افزود: صنعت گردشگری با توجه به ابعاد مختلف و فراوانی که دارد می‌تواند یکی از مسیرهای مهم برای رشد اشتغال جوانان ما و کشورهای عضو باشد. امروز یکی از اهداف بسیار مهم ما برای اشتغال جوانان مازندرانی، جذب فناوری¬های نوین و سرمایه خارجی است.همانطور که استحضار دارید؛ استان مازندران مجموعه کاملی از ظرفیت¬های سرمایه گذاریِ پرسود، همراه با چشم¬اندازی روشن را در عرصه های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، معدن و زیرساخت های کریدورهای بین المللی حمل و نقل به ویژه زیرساخت های بندری درخود جای داده است. به همین دلیل مدیریت عالی دولت در استان مازندران از همین تریبون بین¬المللی اعلام می¬دارد که اصلی¬ترین اولویت ما، ورود سرمایه گذاران بین المللی در ظرفیت¬های بیکران مازندران است و با حمایت همه جانبه از ورود سرمایه های خارجی، همه موانع موجود در این راه را برطرف کرده و زمینه تسهیل سرمایه گذاری در این استان را فراهم می¬کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران، ادامه داد: اصول مهمی برای افزایش جاذبه گردشگری باید مورد توجه ما قرار بگیرد: اولین اصل مسئله فرهنگی است. یکی از شروط اصلی برای جذب گردشگر، وجود فرهنگ غنی همراه با تمدنی تاریخی است. گردشگر وارد کشوری می‌شود که با چهرۀ گشاده مردم رو به رو باشد. گردشگر وارد سرزمین و جامعه‌ای می‌شود که در آن جامعه، تحمل فرهنگی، بالا باشد. گردشگر وارد جامعه‌ای می‌شود که در آن، اخلاق به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه باشد. خوشبختانه در خاطرات همه آنهایی که به ایران به ویژه مازندران عزیز سفر کرده اند یکی از نکات مهم، میهمان نوازی و مهربانی و اخلاق کریمانه مردم بوده و این بسیار مهم است. همانطور که می دانید استان مازندران هرساله میزبان بیش از بیست میلیون نفر گردشگر داخلی از اقصی نقاط ایران عزیزمان است که همین پذیرش بزرگ مسافران، نشانه خوش¬اخلاقی و گشاده رویی مردم میهمان¬نواز مازندران است.کشور من، دارای اشتراکات گوناگون تمدنی، زبانی، فرهنگی و مذهبی با ملت¬های محترم عضو اکو می¬باشد و در جای جای جغرافیای فرهنگی اکو، ردپایی از این فرهنگ غنی و اخلاق معنوی و اصول فرهنگی متعالی دیده می شود که همین امر قطعا پذیرش ملت های کهنسال عضو اکو و به ویژه سرمایه گذاران، در مازندران را تسهیل می کند.

مسئله دوم جهت¬گیری کشورها در سیاست خارجی است. سیاست خارجی یک دولت و نحوۀ ارتباطش با کشورهای مختلف، یکی از پایه‌های اساسی برای جذب گردشگر است. یکی از افتخارات دولت مردمیِ حضرت آیت¬الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب ایران، این است که توانسته با کشورهای دوست و همسو، به ویژه در جغرافیای فرهنگیِ اکو، مبادلات سیاسی و اقتصادی خوبی ایجاد نماید. امروز، دیپلماسی ایران با چند سال پیش، به طور کلی متفاوت است. این رویداد نشان داد که علی¬رغم پروژه های منزوی کردن ایران در عرصه های بین المللی، اما با پیگیری سیاست خارجیِ فعال، پویا و متوازن توسط دولت مردمی، توانسته¬ایم این انحصار نامشروع را بشکنیم. یکی از الزامات ورود گردشگر و جذب سرمایه های بین¬المللی، وجود امنیت سیاسی و اجتماعی در جامعه¬ی میزبان است. استحضار دارید که ما برای امنیت مان سرمایه‌گذاری بزرگی کرده‌ایم و به اذعان همه جریانات سیاسی داخلی و خارجی، جمهوری اسلامی ایران، در یکی از پرمناقشه¬ترین مناطق جهان، در برقراری امنیت خود، مثل خورشیدِ تابان می¬درخشد. استان مازندران نیز به عنوان یکی از استان های با ضریب امنیتی فوق¬العاده بالا که برای دستیابی به این امنیت، بیش از 10400 نفر از بهترین جوانان خود را در مقاومت مقدس در مقابل جنگ همه¬جانبه رژیم بعث عراق و همچنین مبارزه با تروریسم بین¬الملل تقدیم کرده است، آماده همکاری های گسترده در عرصه¬های ژئواکونومیک و ژئوکالچر با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو می باشد.

مسئله سوم مسئله اقتصاد است. گردشگر برای اینکه جذب یک کشور شود، به موضوعاتی چون سطح قیمت¬ها و میزان هزینه¬های جاری توجه ویژه¬ای می¬کند. علاوه بر این، وجود زیرساخت¬های گردشگری چون هتل¬ها، رستوران¬ها و امکانات مناسبِ حمل و نقل، از متغیرهای اقتصادیِ مهمی در پذیرش گردشگر می¬باشد.

حسینی پور، عنوان کرد: قطعا همه عوامل یادشده در طراحی سازوکار انتخاب و اعطای امتیاز پایتخت گردشگری برای دو سال به استان مازندران، در نظر گرفته شده که نه تنها کمک بزرگی به توسعه پایدار گردشگری و اقتصاد محلی، افزایش سطح رفاه و زندگی مردم این استان داشته بلکه باعث حضور گردشگران از کشورهای سازمان همکاری های اقتصادی که همگی دارای ریشه های تمدنی و فرهنگی مشترک بوده خواهد شد و ارتباطات و حضور مردم و سفرهایشان در کشور های این حوزه سبب ارتباط اقتصادی بیشتر و پیوند های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مابین مردمان این منطقه شده است.

وی گفت: استان مازندران به سهولت امکان تحقق اهداف توسعه مطلوب را دارد. در کنار جاذبه¬های فراوان گردشگری، مازندران قطب کشاورزی و تولید محصولات دامی و لبنی ایران است. نیمی از برنج برداشت شده در ایران در این استان کشت می شود و 10 درصد گوشت قرمز و سفید هدیه استان مازندران به ایران عزیز است. ایران، امنیت غذایی خود را مدیون خطه سبز استان مازندران است. رتبه نخست تولید مرکبات و رتبه دوم در تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بالای مازندران را نشان می دهد. دست آفرینش، با در امتداد قرار دادن دریا و جنگل و دشت و در اختیار قرار دادن بیش از 250 معدن فرصت‌های بی‌نظیری را برای سرمایه¬گذاری در استان فراهم کرده است. علاوه بر این، از ظرفیت های بالقوه مازندران که ناشی از موقعیت ژئوپلتیک آن است؛ قرارگیری در مسیر اصلی کریدورهای بین¬المللی همچون کریدور شمال-جنوب است. استان مازندران با در اختیار داشتن سه بندر فعال و بزرگ یعنی بندر امیرآباد، بندر فریدونکنار و بندر نوشهر، نقش موثری در ترانزیت انرژی و کالا بازی می کند. مازندران این آمادگی را دارد که دروازه ورود کشوهای عضو اکو و حتی حوزه شرق اروپا و اسکاندیناوی به بندر چابهار و اقیانوس هند تبدیل شود.

استاندار ادامه داد: استانداری مازندران بعنوان نماینده عالی دولت جمهوری اسلامی ایران و با عزمی ملی و مدیریتی نوین، مبنی بر تحقق منویات ریاست جمهوری اسلامی ایران، در نظر دارد تا با ایجاد مشوق های لازم برای شهروندان ساکن استان سرسبز مازندران و شهروندان سرزمین عزیزمان ایران و همچنین کلیه شهروندان کشورهای عضوسازمان همکاری های اقتصادی و با تهیه برنامه‌های ملی و بین المللی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی، توجه به محیط زیست، ویژگی¬های سرزمینی این استان با توجه به طرح های آمایش سرزمین و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری میراث فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی ملت¬های عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها، اقدامات موثری را با کمک مردم و بخش خصوصی فراهم نماید.

وی افزود: استان زیبای مازندران با برخورداری از اقلیم متنوع و دسترسی به مواهب خدادادی اعم از دریا، ساحل، جنگل و کوه ها و دشت های کم نظیر و به لطف مردمان مهمان دوست و مهربان خود هم اکنون بزرگترین قطب گردشگری در کشور جمهوری اسلامی ایران بوده و در نظر داریم تا با استفاده از ظرفیت های بالای این استان و با همکاری کشور های عضو سازمان همکاری های اقتصادی و جذب سرمایه¬گذاری های داخلی و خارجی آن را به هاب اقتصادی کشورهای اکومبدل سازیم. شهر کهن و تاریخی ساری بعنوان مرکز این استان و با بهره مندی ظرفیت های موجود و بالقوه خود در این راه، نقش محوری و کلیدی را در دعوت از شهروندان عزیز کشورهای عضو، بر عهده داشته و کلیه ادارات دولتی با راهبری همکاران اینجانب در استان مازندران، فرماندار ساری، شهردار و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان بزرگ با حمایت و پشتیبانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نقش محوری در تبلور این هدف را ایفا خواهند نمود.

در پایان؛ ضمن قدردانی مجدد از حضور مقامات و سفرای کشورهای عضو اکو و به ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کلیه نهادها و مدیران ملی و استانی و دست-اندرکاران اجرایی این رویداد و به طور خاص خبرنگاران و اصحاب رسانه،امیدوارم این رویداد بتواند در جهت رشد همکاری های اقتصادی و افزایش تعاملات فرهنگی میان کشورهای عضو اکو، گام¬های مؤثری بردارد.

امید است با تحقق زمینه ها و بسترهای لازم شاهد شکوفایی و آبادانی هرچه بیشتر این سرزمین و تعاملات فی مابین ایران اسلامی، مازندران سرسبز و مردمان حوزه کشورهای اکو و سرافرازی آنها باشیم و قدمی در جهت صلح و توسعه پایدارتر در این حوزه برداریم.

خبرنگار پایگاه خبری فجر شمال
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

آموزش نحوه رای دادن با صندوق الکترونیکی به نمازگزاران

رئیس کل دادگستری مازندران بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان وادا کردن حق مردم شریف دیار علویان به بهترین شکل ممکن تاکید کرد

پیام تسلیت رحمتی بهمنانی فرماندار و حجت الاسلام خانلری امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

پیام تبریک مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان سیمرغ به مناسبت روز ماما مدیر شبکه بهداشت و درمان

امام جمعه سیمرغ گفت حماسه وعده صادق را لازم دانست وگفت در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیازمند وعده صادق هستیم

فرماندهی سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی

پیام تبریک بادآور رئیس بنیاد شهید شهرستان سیمرغ بمناسبت 12 اردیبهشت ماه روز معلم

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ در سال 1403

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:با اشاره به اینکه دوام و بقای انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر امام صادق (ع) است، حمایت از طرح نور را برای سلامت روان جامعه، تکلیف همگان برشمرد.

استاندار مازندران گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد

مراسم تجلیل از معلمان نمونه و خانواده های معظم شهداء فرهنگی در سیمرغ برگزار شد.

آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در جلسه کمیته فرهنگی ستاد یادواره شهدای

پیام تبریک فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کار

نگاهی بر نمایش دفاع مقدسی «فریاد زیر آب»

پیام تبریک بخشدار تالارپی به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت ، روز شوراها

بهره مندی 70 خانوار در سیمرغ از خدمات مسکن مددجویی در سال 1402

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها

لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب پای کار باشند

برگزاری پنجشنبه های شهدایی در مازندران و16 استان کشور

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

ابتکار جالب امام جمعه بابلسر در نمایش اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح شهرستان بابلسر

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران،

حجت الاسلام شریف تبار با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نور در حوزه عفاف و حجاب گفت: اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است.

فعالیت 95 آشپزخانه اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان در بهشهر

پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر مازندران به مناسبت سالروزتاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ،

‍پیام تبریک فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت

پیام تبریک فرماندار و امام‌جمعه سیمرغ بمناسبت هفته سلامت روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

متن پیام جناب سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سیمرغ به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.

نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در ساری برگزار شد

باید مشکلات به مسئله تبدیل شوند

احصای نظام مسائل استان و شناسایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی

نخستین جشنواره استانی قرآن و عترت حیات» ویژه دانشجویان در دانشگاه مازندران