آخرین مطالب

مدیرکل بیمه سلامت مازندران

اختصاص 5هزار میلیاردتومان بودجه در سازمان بیمه سلامت کشور برای بیماران صعب العلاج سیاست و جامعه

اختصاص 5هزار میلیاردتومان بودجه در سازمان بیمه سلامت کشور برای بیماران صعب العلاج

  بزرگنمایی:
مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه نطام سلامت باید برای تامین بسته سلامت مردم تدابیری بیاندیشد گفت: ا ۵هزار میلیاردتومان بودجه در سازمان بیمه سلامت کشور برای بیماران صعب العلاج اختصاص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه نطام سلامت باید برای تامین بسته سلامت مردم تدابیری بیاندیشد گفت: ا 5هزار میلیاردتومان بودجه در سازمان بیمه سلامت کشور برای بیماران صعب العلاج اختصاص یافته است.


به گزارش پایگاه خبری فجر شمال،  محمد میرزایی، مدیرکل بیمه سلامت مازندران در نشست خبری با بیان اینکه نطام سلامت باید برای تامین بسته سلامت مردم تدابیری بیاندیشد، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت به عرصه های جدید خدمتی ورود پیدا کرده و باید پاسخگوی بیمه شدگان خود باشد. 

 وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی باید اجازه ندهیم مردم در بخش بستری و درمان پاراکلینیک و تامین دارو دچار چالش شوند ، افزود : 7اولویت در ارائه خدمات به بیمه شدگان را هدفگذاری کردیم.

وی با بیان اینکه تکمیل الکترونیک در گام دوم تکمیل پرونده پزشک خانواده را در دستور کار داریم، گفت: بسته پزشک خانواده باید در مازندران تکمیل شود تا بتوان  به عنوان کار مشترک با علوم پزشکی در سایر استان های کشور اجرایی شود. 

میرزایی با بیان اینکه مدیریت هزینه ها به صورت جدی مورد توجه است، افزود: اولویت اصلی بیمه سلامت پرداخت به موقع و به هنگام است.

وی با اشاره به اینکه بحث آموزش و اطلاع رسانی برای بیمه شدگان، کارکنان و موسسات را در دستور کار داریم، ادامه داد: پروهش های کاربردی در حوزه بیمه سلامت نیز در دست انجام است. 

میرزایی با اشاره به اینکه  از ابتدای فروردین از بین بیش از 500داروخانه 70تا بازدید به عمل آمد ، یادآورشد: همچنین از 40بیمارستان نیز بازدید به عمل آمد. 

وی اذعان کرد: بیمه سلامت ادعا می کند پرداخت هایش بروز است و با همه موسسات سرپایی و بستری برای سال گذشته تسویه شده است.

میرزایی با بیان اینکه در دو ماه گذشته نزدیک به 290میلیارد تومان پرداختی داشتیم،گفت: 250میلیارد تومان از این میزان برای تسویه حساب سال گذشته بوده است.

وی با تاکید براینکه در بحث پزشک خانواده شهری و روستایی نیز طلبکار نداریم، اضافه کرد: حقوق اردیبهشت  این بخش نیز پرداخت شد از این رو ارائه خدمت بی منت به مردم وظیفه پزشک خانواده است.

میرزایی با بیان اینکه اگر امروز حدود یک میلیون نفر در مازندران بیمه شده داریم 50درصد این جمعیت بیمه شده استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد:  1700بیمه شده در استان  داریم که 80درصد از میزان بیمه رایگان هستند و پولی بابت بیمه پرداخت نمی کنند.

وی با بیان اینکه 155هزار نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت استان دفترچه نامعتبر دارند که امید است با مراجعه به دفاتر پیشخوان اعتبار پیدا کنند، اذعان کرد:هرجای مازندران کسی بیمه پایه ندارد تحت پوشش بیمه سلامت است . 

میرزایی با بیان اینکه  5و نیم میلیون نفر ایرانی از شش ماه گذشته هدفگذاری شده تا بیمه رایگان شوند، گفت: در راستای این طرح 35هزار نفر امسال در استان بیمه رایگان شدند .

وی اضافه کرد: متقاضیان می توانند جهت پوشش بیمه ای خود و افراد تحت تکفل، علاوه بر مراجعه حضوری به 62دفتر پیشخوان دولت و 18اداره بیمه سلامت شهرستان از طریق سامانه bimehsalamatiranian.ir نیز اقدام نمایند.

میرزایی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک از دی ماه سال گذشته با شتاب بیشتری عملیاتی شد و اکنون دیگر نسخه کاغذی نداریم، ادامه داد: استان روزانه 13هزار نسخه الکترونیک دارد

وی عنوان کرد: البته در سال جاری 25نسخه کاغذی داشتیم که امید است به جرگه نسخه های  الکترونیک بپیوندند.

میرزایی با بیان اینکه 3میلیون و 400هزار نفر بیمار سرپایی داشتیم که 70 هزار تومان برای هر بیمار هزینه شد، افزود: 120 هزار نفر نیز  بستری داشتیم که میانگین پرداختی ها برای هر بستری 5میلیون تومان بوده است. 

وی با تاکید براینکه بیمه سلامت به اجرای درست طرح نسخه الکترونیک تلاش دارد خطاهای پزشکی حذف شود، اظهار کرد: چنانچه برق و اینترنت قطع باشد بیمار آفلاین ویزیت و درمان می شود سپس با اتصال به اینترنت روند الکترونیک برای آن بیمار طی می شود.

میرزایی با بیان اینکه نسخه پیچی هم باید با قوت بیشتری اجرایی شود، گفت: سال گذشته هزار و 85میلیارد تومان تسویه حساب داشتیم.

وی یادآور شد: از این میزان حدود 181میلیارد تومان پرداختی پزشک خانواده روستایی و 64میلیارد تومان پرداختی پزشک خانواده شهری بوده است.

میرزایی با بیان اینکه برای پرداخت هزینه درمان زوجین نابارور سال گذشته سقف سنی 45سال بود امسال 49سال شد ، گفت: برای این بخش تا سه مرتبه مراجعه تا 90درصد هزینه ها داده می شود

وی بیان کرد: بیمارستان های فاطمه زهرا سلام الله علیها  و امام خمینی رحمت الله علیه ساری در بحث درمان زوجین نابارور طرف قرار هستیم. 

میرزایی با بیان اینکه 160زوج سال گذشته مراجعه داشتیم که 200میلیون برای درمان آنها پرداختی داشتیم، گفت: تلاش داریم با ادامه این روند به فرزنداوری و رشد جمعیت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه بیمه مادر باردار نیز رایگان است، اظهار کرد:  بیمه شدگان بهزیستی و کمیته امداد نیز در آینده هیچ پرداختی نخواهند داشت .

میرزایی با بیان اینکه در بحث بیماران صعب العلاج نیز 5هزار میلیاردتومان بودجه در سازمان بیمه سلامت کشور دیده شده تا به بیمه شدگان پرداختی داشته باشیم، گفت: با بخش خصوصی درحال مذاکره هستیم تا بیماران روستایی بتوانند  از آنها خدمات دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت وظیفه دارد برای بیمه شدگان خدمت تعیین کند، افزود:بیمه شدگان برای دریافت خدمات ابتدا از بیمه سلامت محل سکونت خود مشاوره بگیرند تا در روند دریافت خدمات بیمه ای دچار مشکل نشوند .

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران در پایان گفت: بازنشستگان به ویژه بازنشستگان آموزش و پرورش قبل از دریافت خدمات بستری با ادارات بیمه سلامت تماس بگیرند تا با دریافت مشاوره با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت کنند.

خبرنگار پایگاه خبری فجر شمال
مجید اسدی
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نماینده ولی فقیه در مازندران: تاکسی هوایی در مازندران راه اندازی شود

استاندار مازندران از بزرگترین مرکز تصویر برداری کشور (دکتر قادسی) در شهرستان بابلسر بازدید کرد

استاندار مازندران در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت: بانکها باید برای اعطای تسهیلات به متقاضیان تسهیل گری در بخش وثیقه و ضامنین داشته باشند.

نقش انکارناپذیر معلم در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموز

طرح عفاف و حجاب به وظایفشان عمل نکردند، باید استقامت کرد تا این پرچم برافراشته بماند و دست از پای نکشیم

وی با بیان اینکه؛ معلمان با عشق، محبت و ایثار ثابت‌قدم در مسیر هدایت جامعه هستند

نماینده عالی دولت در شهرستان سیمرغ وجود جانبازان را سبب خیر و برکت و زندگی آن‌ها را الگوی ارزشمندی برای جامعه دانست

رئیس کل دادگستری مازندران صدور آراء قاطع و بازدارنده را حافظ محیط زیست و سلامت مردم دانست و گفت: حفظ محیط زیست در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ، در سخنانی با مهم خواندن برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور، از تمامی

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: همه تمهیدات مورد نیاز جهت برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شد.

دیدار و جلسه مدیرکل ثبت احوال استان با فرماندار سیمـــرغ

یک‌صدمین کرسی‌ نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه مازندران برگزار می شود

اخرین وضعیت واگذاری مجوزها برای احداث نانوایی برای متقاضیان،

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر از بکاری نخبگان و افراد اندیشه ورز در امور تاکید کرد

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در یادواره شهدای روحانی سیمرغ و گرامیداشت شهدای خانطومان

جلسه تعیین تکلیف مغازه های حادثه آتش سوزی شهرستان سیمرغ

رفتار حجاج ایرانی باید مایه افتخار امام صادق (ع) باشد

آموزش نحوه رای دادن با صندوق الکترونیکی به نمازگزاران

رئیس کل دادگستری مازندران بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان وادا کردن حق مردم شریف دیار علویان به بهترین شکل ممکن تاکید کرد

پیام تسلیت رحمتی بهمنانی فرماندار و حجت الاسلام خانلری امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

پیام تبریک مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان سیمرغ به مناسبت روز ماما مدیر شبکه بهداشت و درمان

امام جمعه سیمرغ گفت حماسه وعده صادق را لازم دانست وگفت در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیازمند وعده صادق هستیم

فرماندهی سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی

پیام تبریک بادآور رئیس بنیاد شهید شهرستان سیمرغ بمناسبت 12 اردیبهشت ماه روز معلم

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ در سال 1403

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:با اشاره به اینکه دوام و بقای انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر امام صادق (ع) است، حمایت از طرح نور را برای سلامت روان جامعه، تکلیف همگان برشمرد.

استاندار مازندران گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد

مراسم تجلیل از معلمان نمونه و خانواده های معظم شهداء فرهنگی در سیمرغ برگزار شد.

آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در جلسه کمیته فرهنگی ستاد یادواره شهدای

پیام تبریک فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کار

نگاهی بر نمایش دفاع مقدسی «فریاد زیر آب»

پیام تبریک بخشدار تالارپی به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت ، روز شوراها

بهره مندی 70 خانوار در سیمرغ از خدمات مسکن مددجویی در سال 1402

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها

لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب پای کار باشند

برگزاری پنجشنبه های شهدایی در مازندران و16 استان کشور

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ