آخرین مطالب

هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد:

نشست خبری هیات رییسه دانشگاه مازندران با اصحاب رسانه‌های گروهی و مراسم تجلیل از خبرنگاران جامعه و دانشگاه

نشست خبری هیات رییسه دانشگاه مازندران با اصحاب رسانه‌های گروهی و مراسم تجلیل از خبرنگاران

  بزرگنمایی:
هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدیدنشست خبری هیات رییسه دانشگاه مازندران با اصحاب رسانه‌های گروهی و مراسم تجلیل از خبرنگاران برگزار ش

هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدیدنشست خبری هیات رییسه دانشگاه مازندران با اصحاب رسانه‌های گروهی و مراسم تجلیل از خبرنگاران در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 

 به گزارش پایگاه خبری فجر شمال، هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، نشست خبری هیات رییسه دانشگاه مازندران با اصحاب رسانه‌های گروهی و مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه دانشگاه، دوشنبه 11 مهر 1401 در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 

      دانشگاه محل تضارب آرا، اندیشه و منشا تحولات است

رحمت عباس‌نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در این نشست از آغاز سال تحصیلی جدید به صورت حضوری خبر داد و گفت: با توجه به 4 نیم‌سال تجربه آموزش مجازی در دوران کرونا، از نیم‌سال تحصیلی گذشته آموزش حضوری در دانشگاه مازندران از سرگرفته شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این روند در نیم‌سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه مازندران و با حضور دکتر قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم اظهارداشت: دانشگاه مازندران به صورت کاملا شایسته و همه‌جانبه به استقبال سال تحصیلی جدید به صورت حضوری رفت که متاسفانه در طول 2 هفته اخیر با جریانات اجتماعی که اتفاق افتاد، علی‌رغم میل باطنی هیات رییسه و به‌دلیل نگرانی خانواده‌ها از بابت امنیت در دانشگاه و خوابگاه‌ها، صرفا 10 روز آموزش به صورت مجازی انجام و پس از آن آموزش حضوری آغاز شد.

عباس‌نژاد با بیان این‌که دانشگاه محل تضارب آرا، اندیشه و منشا تحولات است اظهارداشت: با توجه به اراده وزارت علوم در دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد تحول در آموزش، دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی و یاوران علمی باید با گفتمان هم‌دلی، دانشگاه را در دستیابی به اولویت‌ها و ماموریت‌های پیش‌بینی‌شده یاری نمایند تا توسعه استان و کشور محقق گردد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران ، سهم دانشگاه‌های دولتی از جمعیت دانشجویی را اندک دانست و گفت: از مجموع 145 هزار دانشجوی استان، 26700 دانشجو یعنی 20 درصد در دانشگاه‌های دولتی و مابقی در دانشگاه‌های پیام نور، ‌آزاد اسلامی، جامع علمی - کاربردی، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای و غیر انتفاعی به تحصیل مشغول هستند. لذا بر پایه این آمار لازم است تا دانشگاه‌های دولتی با توجه به پتانسیل‌های موجود، سهم خود را در این بخش افزایش دهند.

عباس‌نژاد با اشاره به موضوع جذب دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه گفت: تا نیم سال گذشته 1300 دانشجوی بین‌المللی از کشورهای عراق، ‌سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و مالزی در دانشگاه‌های دولتی استان پذیرش شده‌اند که سهم دانشگاه مازندران از این تعداد، 1200 دانشجو بوده است و لازمه تقویت این بخش و ورود به عرصه بین‌المللی‌سازی، ارتقای سطح کیفی دانشگاه بر اساس شاخص‌ها و رتبه‌بندی‌های جهانی است.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران وجود مزیت‌های جغرافیایی و منابع طبیعی هم‌چون ‌دریای مازندران، جنگل‌های هیرکانی و جاذبه‌های گردشگری را از جمله پتانسیل‌های مازندران برای حضور دانشجویان بین‌المللی برشمرد و با بیان این‌که رشته‌های علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، حقوق و علوم سیاسی و زبان انگلیسی همواره از رشته‌های پرمتقاضی بوده‌اند، خواستار تلاش همه‌جانبه دانشگاهیان برای افزایش سهم آموزش عالی استان و دانشگاه مازندران در جذب دانشجوی بین‌المللی شد.

عباس‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تحول آموزش وزارت عتف در دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: هدف اصلی این طرح که برگرفته از اسناد بالادستی به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب و سند دانشگاه اسلامی است، عملیاتی‌کردن برنامه‌هایی است که مورد غفلت قرار گرفته‌اند و با راهبردها و اقدامات کلیدی پیش بینی شده به مرحله عمل درخواهند آمد.

وی  با اشاره به سیر تحول دانشگاه‌ها و حرکت از دانشگاه‌های نسل اول به نسل چهارم اظهارکرد: در دانشگاه‌های نسل اول تا سوم، ماموریت دانشگاه‌ها آموزش‌محور، ‌آموزش- پژوهش‌محور و دانشگاه کارآفرین بوده است ولی در دانشگاه‌های نسل چهارم؛ بر پایه نیاز و جامعه‌محوری که جریان حاکم دانشگاه‌های جهان شده است و اطمینان می‌رود که تا چند سال آینده، حجم بزرگی از دانشگاه‌ها در کشورهای توسعه‌یافته و علی‌الخصوص پساکرونا، به این سمت حرکت کند.

وی  با تاکید بر این‌که این دانشگاه‌ها جدا از وظایف دانشگاه‌های سه نسل گذشته، ماموریت دارند تا در شکل‌دهی آینده جامعه خود نقش ایفا نمایند، افزود: ایجاد ارتباط با صنایع استان و کشور با توجه به تقاضامحوری و پژوهش‌محوری در حوزه تحصیلات تکمیلی و در نظرگرفتن اولویت‌های استان از شاخص‌های ایجاد رشته و پذیرش دانشجوست و ایجاد بین رشته‌ای‌ها و اصلاح سرفصل‌های موجود به همراه تدوین سرفصل‌های جدید، از مهم‌ترین برنامه‌های مد نظر در سند تحول آموزش وزارت علوم است که باید با بررسی دقیق نسبت به آینده شغلی و نیاز جامعه به نوع رشته‌های این تغییرات انجام گیرد.

عباس‌نژاد در پایان از عزم دانشگاه مازندران برای ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین در این ‌دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: هدف از استقرار این‌دانشکده، پیوند میان صنعت و جامعه از طریق ایجاد بین رشته‌ای‌هاست.

 


دانشگاه محیطی آکادمیک و علمی است

مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و ورود دانشجویان نوورود و هم‌چنین حضوری شدن دانشگاه‌ها، از برنامه‌ریزی جهت انجام مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با همکاری سه ضلع اساسی دانشگاه یعنی اساتید، یاوران علمی و دانشجویان خبر داد و افزود: از مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به ویژه برنامه استقبال از دانشجویان، برگزاری نشست‌ها و اردوهای متنوع تا فعال نمودن انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌های اسلامی اشاره کرد که عمده این‌ حجم کار فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه به دست توانمند دانشجویان می‌چرخد و اکثر آن‌ها در سامانه نگارستان قابل مشاهده است.

علویان با اشاره به این‌که به دنبال این هستیم تا کنفرانس مطالعات اسلامی با حضور اساتید کشور در شمال کشور، در دانشگاه مازندران شکل بگیرد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با کشورهای اسلامی و رایزنی‌های فرهنگی از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ارتباط پایدار برقرار کنیم و هم‌چنین در حال شکل‌گیری دایمی نهضت علویان در این دانشگاه و تاسیس دبیرخانه دایمی نهضت علویان هستیم.

 

 

طرح تحول آموزش عالی براساس سند اسلامی دانشگاه در دانشگاه‌ها شروع خواهد شد

یحیی کامیابی معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه مازندران نیز در این نشست خبری با بیان این‌که دانشگاه مبدا تحولات و تفکر است، گفت: در دولت سیزدهم و در وزارت علوم این دولت، طرح تحول آموزش عالی براساس سند اسلامی دانشگاه و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها شروع خواهد شد.

معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه مازندران اذعان داشت: مشکل عمده‌ای که ما با آن مواجه هستیم مساله بازنشستگی بسیاری از همکاران است که در پی این رویداد، جذب نیرو بسیار کم و جایگزینی نیروهای جدید با مشکل مواجه است. به دنبال این هستیم که جذب نیرو با انجام آزمون و فراخوان صورت پذیرد که نیروهای آماده و ورزیده‌تری به کمک ما بیایند.

 


از همه‌ ظرفیت‌ها برای اسکان دانشجویان استفاده می‌شود

علی‌اکبر ایزدی‌فرد معاون دانشجویی دانشگاه مازندران در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص ظرفیت خوابگاه‌ها و گله‌مندی دانشجویان دختر در این خصوص، با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده جهت بازسازی و تعمیر خوابگاه در تابستان گفت: دو سرای دانشجویی امام حسین(ع) و شهید نواب صفوی برای آقایان و حضرت زینب(س) برای بانوان را به عنوان خوابگاه‌های دولتی در اختیار داریم که در سال تحصیلی جدید، ظرفیت آن‌ها را بیشتر‌ کردیم. خوابگاه‌های خودگردان نیز زیر نظر دانشگاه هستند و دانشجویانی که از کسب خوابگاه دولتی جا ماندند می‌توانند از ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان استفاده کنند.

ایزدی‌فرد با بیان اینکه هیچ مشکلی برای اسکان دانشجویان پسر وجود ندارد ادامه داد: ساختمان دیگری در فضاهای دانشگاه نداشتیم که به عنوان خوابگاه از آن بهره ببریم و حدود هزار دانشجوی دختر را در اماکن خارج از دانشگاه اسکان دادیم که می‌توانند از خدمات سلف استفاده کنند. طبق آیین‌نامه وزارت علوم به دانشجویان شبانه و دانشجویان بومی که تا فاصله صد کیلومتری سکونت دارند خوابگاه تعلق نمی‌گیرد اما با توجه به شرایط اقلیمی استان مازندران و سیستم نامناسب حمل‌ونقل برای دانشجویان بومی که از راه دور رفت‌وآمد می‌کنند، تا جایی که بتوانیم و ظرفیت وجود داشته باشد به این دانشجویان نیز خوابگاه ارایه می‌دهیم.

یادآور می‌شود: در پایان این برنامه، از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های گروهی فعال در عرصه دانشگاه مازندران  با اهدای لوح سپاس وهدایای نقدی تجلیلبه عمل آمد 

پایگاه خبری فجر شمال 
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی 
انتهای پیام

 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

بازدید معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ستاد نوروزی بابلسر+ تصویر

توقیف خودروهای رانندگان متخلف و حادثه‌ساز تا پایان تعطیلات نوروزی

جشن بزرگ روزه اولی‌ها در شهرستان سیمرغ برگزار شد

شان قرآن فرهنگی‌ ترین شئون است

دیدار مسئولان بابلسری از محل ستاد استقبال از مسافران نوروزی + تصویر

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به مناسبت روز جهانی تئاتر

محفل انس با قران و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بابلسر

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه شهرستان سیمرغ به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)

پویش مردمی «شهر همدل» در شهرستان بابلسر برگزار شد

اختلاف و کشمکش های سیاسی و اجتماعی به نفع استان نیست

ترویج گردشگری مسئولانه برای حفظ محیط زیست ضرورت دارد

محکومیت جنایت هولناک و وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا

ائمه جمعه حلقه واسط میان مردم با مدیران هستند

حفظ حرمت ماه مبارک رمضان لازم و ضروری است

فرآیند ستاد خدمات سفر نوروزی در مازندران رضایت بخش بود

تشکیل صدها پرونده مفاسد اقتصادی طی ایام نوروز در کشور

بازدید نوروزی مدیرکل بازرسی استانداری مازندران در سیمرغ

اگر مشکلات اقتصادی مدیریت شود نه نتها برای دنیا بلکه برای آخرت انسان ها نیز مفید است

افتتاح زمین فوتبال چمن مصنوعی در بابلسر

ارائه خدمات فرهنگی به636 دانش‌آموز، دانشجو و طلبه بابلسری

پیام تبریک فرمانده سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت فرا رسیدن سال نو

لحظه سال تحویل با شهدا در سیمرغ

پیام تبریک فرماندار شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن ســــال نو

صدور پیام مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به مناسبت نامگذاری سال 1403 از سوی مقام معظم رهبری

حکومت به برکت انقلاب ملی شد

رشد اقتصادی و توسعه و آبادانی در مازندران حاصل شد

هدف دشمنان جدایی آداب سنتی از مظاهر دینی است

تحقق ایران قوی با مشارکت جدی مردم در تولید و اقتصاد

آئین افتتاحیه بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی شهرستان سیمرغ

حضور سرزده استاندار ومسولین شهری از بازار شهرستان بابلسر

حفظ حرمت خون شهدا با احترام به راه انتخابی آنان و توجه به خانواده شهدا میسر می‌شود

نشست کارگروه پیشگیری از تفکیک ، تغییر کاربری و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان سیمرغ

برخورد فاطع با هنجارشکنان و متخلفان در بازار استان

شهدا، جانبازان و ایثارگران از خون خود گذشتند تا این نظام و انقلاب پایدار بماند

آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران و گردشگران در مازندران

حل مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه اول در منطقه سیدمحله کیاکلا

نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان سیمرغ در ایام ماه مبارک رمضان

همزمان با بیست و چهارمین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی سال 1403

قرآن باید در بطن زندگی ما جاری داشته باشد

نشست هماهنگی جام عبداله موحد در شهرستان بابلسر

اجرای 454 پروژه عمرانی در بقاع و اماکن مذهبی و متبرکه مازندران

بهترین زبان انتقال پیام زبان هنر است

رزمایش دیدار با خانواده‌های شهدای شهرستان سیمرغ

رزمایش دیدار با خانواده معظم شهدا در سیمرغ

تولید 130 هزار تُن آبزیان پرورشی و دریایی در مازندران

پیام تبریک ح امام جمعه و فرماندار به مناسبت 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ برگزار شد

خدمت به خانواده های معظم شدا و ایثارگران با حفظ کرامت و عزت این قشر همراه باشد

نشست های کرسی‌های ترویجی، عرضه و نقد ایده علمی در دانشگاه مازندران

​ پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به 259 مددجوی تحت حمایت منطقه دو ساری