آخرین مطالب

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران:

توجه به دفاع سایبری در عصر مجازی ضرورت دارد سیاست و جامعه

توجه به دفاع سایبری در عصر مجازی ضرورت دارد

  بزرگنمایی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: توجه به دفاع سایبری در عصر مجازی ضرورت دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت:  توجه به دفاع سایبری در عصر مجازی ضرورت دارد.

حمید بخشی، امروز(3آبان) در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد،‌ ضمن گرامیداشت یاد و نام 10هزار و 400شهید دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه ‌در دنیای امروز که شاهد افزایش روزافزون مناقشات و چالش‌های فراوان هستیم، قطعا تنوع تهدیدات هر کشوری را وادار به دفاع از قلمرو ملی خود می‌کند، اظهار کرد: این دفاع می‌تواند در حوزه‌های زیستی، سایبری، شیمیایی، فیزیکی و سایر حوزه‌های غیرنظامی تعریف شود. 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با تاکید براینکه پدافند غیرعامل یک فعالیت صلح آمیز است، خاطرنشان کرد: شاید در یک دهه گذشته موضوعات فیزیکی با توجه به جنگ‌های نظامی از ضرورت بالایی برخوردار بود و یک دفاع مبتنی بر اسلحه و تجهیزات نظامی الویت داشت، اما حال با توجه به ضرورت حاکمیت مجازی و اتفاقاتی که در حوزه مجازی در حال وقوع است، قطعا توجهات به سمت حوزه مجازی معطوف شده است. از این رو ما هم همیت و انرژی مضاعفی توأم با خلاقیت‌ها و نوآوری در این حوزه باید داشته باشیم. 

بخشی با بیان اینکه 19 عنوان تهدید یا ابر تهدید در سطح کلان وجود دارد که باید به آن توجه ویژه شود،‌ بیان کرد: به هر حال وظیفه ما مصون سازی کشور از طریق بالا بردن قدرت بازدارندگی، ارتقای پایداری تا آستانه مقاومت ملی و کاهش آسیب‌های زیر ساخت‌های حساس، مهم و حیاتی است و آنچه که ما را به این سمت سوق می‌دهد، تسهیل در مدیریت بحران است. 

وی  آب و فاضلاب شهری و آلودگی آب و خاک و جنگل هیرکانی را از جمله تهدیدات بر شمرد و عنوان کرد: موضوع مهمی که در این باره وجود دارد این است که بتوانیم با ارائه برخی از تدابیر، تمهیدات و دستورالعمل‌ها از برخی از اتفاقات محتمل پیشگیری کنیم. 

بخشی گفت: ما در استان مازندران عمده تهدیداتی که داریم، تهدیداتی از جنس زیستی است، این استان یک بستر بسیار عالی برای خدمات غذایی و پروتئینی است و می‌طلبد که این تهدیدات به طور جدی تعقیب شود. 

وی بیان کرد: با توجه به ملاحظات متعددی که در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در استان مازندران وجود دارد، بیشتر توجهات ما معطوف به موضوع تهدیدات زیستی است و قطعا جدای از تهدیداتی از این دست ما در فضای ملی که خودمان هم جزئی از آن هستیم، ما تحت تاثیر برخی تهدیدات نظیر تهدیدات سایبری هم هستیم. 

بخشی با بیان اینکه در هر استان 11 کارگروه تخصصی وجود دارد که می‌توان به کارگروه زیستی، فضایی و کالبدی، سایبری و الکترونیک، امداد و نجات، راهداری و حمل و نقل و مشارکت عمومی اشاره کرد، افزود: باید با یک نگاه جامع بتوانیم به دو اصل اساسی بپردازیم، اصل اول حفظ دارایی‌های ارزشمند استان است که طبیعتا دسته‌بندی دارد که خوشبختانه این اتفاق رخ داده است و اصل دوم احصای تهدیدات است که ما در استان محل زندگی چه تهدیداتی وجود دارد و چه تهدیداتی نیز فراروی ما است. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان نوپا در کشور است و عمر آن به کمتر از یک دهه می‌رسد، نیازمند حمایت و عزم همگانی تمام دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف است. 

 

بخشی از ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در این طرح، به صورت خاص بیش از یک‌هزار دارایی ارزشمند استان بررسی و احصا شد که از این تعداد بیش از 500 عنوان به عنوان دارایی‌های حساس، حیاتی و مهم رده بندی و به دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط نیز اعلام شد. 

وی تصریح کرد: ما به عنوان یک اداره کل ستادی و نظارتی در حال فعالیت هستیم و موضوعات مطروحه را به دستگاه‌های مربوطه منعکس می‌کنیم که می بایست هرگونه اتفاق و تهدید خاص و ویژه را در قابل کارگروه‌های تخصصی، رفع کنیم .

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران به تشکیل شورای پدافند غیر عامل به ریاست استاندار، اداره کل پدافند به دبیری شورا و کارگروه‌های تخصصی پدافند غیر عامل در استان اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی فعال در استان جز کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل محسوب می‌شوند. اگر دستگاهی ترک فعل داشته باشد پیگیری های لازم انجام می شود.

وی یادآورشد: در گذشته در تمامی شهرستان ها کمیته پدافند غیر عامل داشتیم اکنون به ریاست فرمانداران شهرستان ها شورای پدافندغیر عامل داریم.

بخشی با بیان اینکه از استان هایی هستیم به جهت ضریب نفوذ اینترنت دومین تهدید به این حوزه اختصاص دارد، اذعان کرد: تهدیدات شیمیایی استان در حداقل قرار دارد.

وی با بیان اینکه سند انتظار در قالب طرح جامع پدافند غیر عامل تحت عنوان ایجاد سیلو نگهداری غلات در دست اقدام است تا مشکلاتی برای تامین نان در غرب استان نداشته باشیم، افزود: همچنین برای تحقق این مهم ایجاد خط دریایی سبز را برای ارسال غلات از شرق استان مازندران (بندر امیرآباد) به غرب استان پیگیریم.

بخشی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور مبنی براینکه موضوع درگیر کردن مردم با حاکمیت را شاهدیم که به واسطه مشکلات اقتصادی درحال بروز و ظهور است، گفت:حفظ جان مردم، حفظ تمامیت ارضی، حفط زیرساخت های اقتصادی و ... را پیگیریم.

وی با بیان اینکه بخشی از ناکارآمدی هایی که درحوزه خدمات زیرساختی اتفاق می افتد موجبات بروز نارضایتی مردم را فراهم می آورد،‌ افزود: متاسفانه مگس میوه هرساله خسارت زیادی به باغداران استان مازندران وارد می کند در این راستا قدردان تلاش های جهاد کشاورزی مازندران برای تامین امنیت غذایی و پایداری تولید در سایه پدافند غیرعامل هستیم.

بخشی بابیان اینکه باید پدافند غیرعامل یک فرهنگ در جامعه شود،‌ گفت: حاکمیت باید برای حفظ جان و مال مردم حداکثر تلاش را داشته باشد باید زیرساخت های خدمت رسان را تقویت کنیم که ضعف و اختلال در زیرساخت ها موجبات نارضایتی را فراهم نکند.

وی از نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل در بیش از 4000مدرسه استان مازندران خبر داد و افزود:فردا ساعت 8صبح با حضور مسئولین استانی و شهرستانی زنگ پدافند غیر عامل در مدارس استان به صدا در می آید.
خبرنگار : مجید اسدی 


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

وی با بیان اینکه؛ معلمان با عشق، محبت و ایثار ثابت‌قدم در مسیر هدایت جامعه هستند

نماینده عالی دولت در شهرستان سیمرغ وجود جانبازان را سبب خیر و برکت و زندگی آن‌ها را الگوی ارزشمندی برای جامعه دانست

رئیس کل دادگستری مازندران صدور آراء قاطع و بازدارنده را حافظ محیط زیست و سلامت مردم دانست و گفت: حفظ محیط زیست در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ، در سخنانی با مهم خواندن برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور، از تمامی

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: همه تمهیدات مورد نیاز جهت برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شد.

دیدار و جلسه مدیرکل ثبت احوال استان با فرماندار سیمـــرغ

یک‌صدمین کرسی‌ نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه مازندران برگزار می شود

اخرین وضعیت واگذاری مجوزها برای احداث نانوایی برای متقاضیان،

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر از بکاری نخبگان و افراد اندیشه ورز در امور تاکید کرد

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در یادواره شهدای روحانی سیمرغ و گرامیداشت شهدای خانطومان

جلسه تعیین تکلیف مغازه های حادثه آتش سوزی شهرستان سیمرغ

رفتار حجاج ایرانی باید مایه افتخار امام صادق (ع) باشد

آموزش نحوه رای دادن با صندوق الکترونیکی به نمازگزاران

رئیس کل دادگستری مازندران بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان وادا کردن حق مردم شریف دیار علویان به بهترین شکل ممکن تاکید کرد

پیام تسلیت رحمتی بهمنانی فرماندار و حجت الاسلام خانلری امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

پیام تبریک مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان سیمرغ به مناسبت روز ماما مدیر شبکه بهداشت و درمان

امام جمعه سیمرغ گفت حماسه وعده صادق را لازم دانست وگفت در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیازمند وعده صادق هستیم

فرماندهی سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی

پیام تبریک بادآور رئیس بنیاد شهید شهرستان سیمرغ بمناسبت 12 اردیبهشت ماه روز معلم

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ در سال 1403

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:با اشاره به اینکه دوام و بقای انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر امام صادق (ع) است، حمایت از طرح نور را برای سلامت روان جامعه، تکلیف همگان برشمرد.

استاندار مازندران گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد

مراسم تجلیل از معلمان نمونه و خانواده های معظم شهداء فرهنگی در سیمرغ برگزار شد.

آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در جلسه کمیته فرهنگی ستاد یادواره شهدای

پیام تبریک فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کار

نگاهی بر نمایش دفاع مقدسی «فریاد زیر آب»

پیام تبریک بخشدار تالارپی به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت ، روز شوراها

بهره مندی 70 خانوار در سیمرغ از خدمات مسکن مددجویی در سال 1402

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها

لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

دستگاه‌های دولتی در حوزه عفاف و حجاب پای کار باشند

برگزاری پنجشنبه های شهدایی در مازندران و16 استان کشور

اجرای رویداد «صعود» در کانون‌های مساجد مازندران

رییس کل دادگستری مازندران برگزاری دادگاه های برخط و الکترونیک را گامی مهم برای شفاف سازی امور با مردم بیان کرد.

- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

ابتکار جالب امام جمعه بابلسر در نمایش اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح شهرستان بابلسر

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران،