آخرین مطالب

رییس دانشگاه مازندران؛

کاهش بدهی دانشگاه مازندران در سال 99 علم، فناوری و بازی

کاهش بدهی  دانشگاه  مازندران در سال 99

  بزرگنمایی:
گروه اقتصادی: رییس دانشگاه مازندران از کاهش بدهی دانشگاه مازندران در سال ۹۹ خبر داد و گفت: رقم بدهی ۴۱ میلیاردی سال ۹۸ دانشگاه مازندران در سال ۹۹ به سیزده میلیارد تومان کاهش یافته است که در سال مالی سخت ۹۸ دستاوردی عظیم و استثنایی بوده است.

گروه اقتصادی: رییس دانشگاه مازندران از کاهش بدهی  دانشگاه  مازندران در سال 99  خبر داد و گفت:  رقم بدهی 41 میلیاردی سال 98 دانشگاه مازندران در سال 99 به سیزده میلیارد تومان کاهش یافته است که در سال مالی سخت 98 دستاوردی عظیم و استثنایی بوده است.

کوروش نوذری رییس دانشگاه مازندران در گفت و گو با پایگاه خبری فجر شمال  به فعالیت های دانشگاه در حوزه اداری و مالی پرداخت وگفت: درحالی که رقم بدهی جاری دانشگاه در اول تیرماه 98 معادل 41میلیارد تومان بوده است، با انتظام مالی موثر و جلوگیری از هدر رفت منابع دانشگاه، رقم بدهی اکنون به سیزده میلیارد تومان کاهش یافته است که در سال مالی سخت 98 دستاوردی عظیم و استثنایی بوده است.

وی افزود: درآمدهای اختصاصی دانشگاه با وجود پیش بینی 16میلیارد تومانی در لایحه ی بودجه، عملاً با رشدی بی نظیر به رقم تحقق یافته 22/5میلیارد تومان رسیده است. در این راستا وصول مطالبات معوق دانشگاه از یک سو و در آمد زاییموثر از همه ی امکانات قابل اجاره دانشگاه از سوی دیگر، بسیار موثر بوده است. در این مسیر، از اعمال تخفیف های رانت آمیز به اشخاص و شرکت ها به شدت جلوگیری شده است.

نوذری ادامه داد: با وجود تخصیص نامناسب و افزایش سرسام آور قیمت مصالح و آهن آلات، تمامی طرح های عمرانی دانشگاه در مدار فعالیت و تکمیل قرار دارند.در این راستا پروژه دانشکده اقتصاد با تمام توان در حال آماده سازی است و انشاالله در اول نیمسال آینده به بهره برداری می رسد. پروژه ساختمان اساتید دانشکده فنی و مهندسی با سرعت مناسبی در حال تکمیل و زیرسازی و آسفالت مسیر های خاکی دانشگاه  هم در حال انجام  است و در تابستان جاری به بهره برداری می رسند.

رییس دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: پروژه احداث مجتمع ورزشی در سرای دانشجویی امام حسین (ع) آغاز شده و با تکمیل فاز اول، فاز دوم آن در دست انجام است. مشکلات حقوقی دانشکده حقوق و علوم سیاسی بر طرف شده است و عملیات اجرایی تکمیل این دانشکده از اول مرداماه آغاز می گردد. بقیه پروژه های عمرانی دانشگاه با وجود عدم پیش بینی اعتبار در زمان آغاز و با عدم اعتبار مالی لازم، با رفع مشکلات حقوقی مربوطه،  اگرچه با سرعت کمی پیش می روند اما در حال تکمیل هستند. تعمیر اساسی و مطلوب 4 بلوک 16 واحده از ساختمان های مجتمع با مشارکت معاونت دانشجویی دانشگاه، گفتنی است که این بلوک ها بیش از 45سال در دست بهره برداری بوده و کاملاً فرسوده شده بودند.

وی به کاشت بیش از 5000 اصله نهال بومی، مثمر و ایجاد شبکه آبیاری قطره ای برای نگه داشت مطلوب فضای سبز دانشگاه اشاره کرد و افزود: ایجاد اتاق سمینار مناسب برای گروه فیزیک دانشگاه، ایجاد کلاس و اتاق سمینار پیشرفته در دانشکده علوم ریاضی، ایجاد10 اتاق کار به همراه امکانات مربوطه در دانشکده اقتصاد برای استفاده انجمن های علمی دانشجویی، تعمیر، بازسازی و تجهیزویلای بسیج اساتید استان در سازمان مرکزی، بازسازی و احیای زمین چمن فوتبال و پیست تارتان دانشکده علوم ورزشی و تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی مربوطه، بازسازی، تکمیل و تجهیز ساختمان پژوهشکده خزری، ایجاد شبکه انتقال برق، آب، گاز و اینترنت مورد نیاز دانشکده های جدید اقتصاد و حقوق، بازسازی و تجهیز ساختمان کارگاه و اتاق کار اساتید فیزیک از جمله فعالیت هایی است که از سوی حوزه اداری مالی صورت پذیرفته است.

رییس دانشگاه مازندران از عقد قرارداد جدید با بانک تجارت به منظور بهبود خدمات ارائه شده به دانشگاه و کارکنان خبر داد و گفت: افزایش دو برابری سقف تسهیلات اعطایی و تلاش در جهت کاهش درصد سود تسهیلات اعطایی، بهبود وضعیت کمک های رفاهی دانشگاه به کارکنان با ایجاد «رفاه کارت» و شارژ آن هر فصل یکبار و نیز شارژ آن به مناسبت های مختلف مانند اعیاد و پایان سال با رشدی چشم گیر نسبت به مدت مشابه در سال های قبل صورت پذیرفته است.

وی با ارایه این مطلب که تجهیز روابط عمومی دانشگاه به تجهیزات مدرن و پیشرفته را در دستور کار داشته ایم قریب یکصد میلیون تجهیزات پیشرفته مورد نیاز روابط عمومی دانشگاه خریداری و به زودی تحویل این واحد می گردد. افزود: خرید تجهیزات حفاظت الکترونیک دانشگاه را در پیش داشته ایم که  شامل دوربین ها و سیستم های پیشرفته دیگر می باشد و نصب آن ها آغاز شده است.  مسئله ای که باید بگویم این است که در این راستا دانشگاه در صدد ایجاد سیستم یک پارچه حفاظت الکترونیکی سازمان است که با فاز بندی مناسب تا پایان سال 99 به مرحله تکمیل آن نزدیک می شویم.

نوذری ادامه داد: افزایش بهره مندی دانشگاه از ردیف های متمرکز ذیل معاونت های وزارت عتف با رشدی بی سابقه که حاصل پی گیری های مکرر و رایزنی های موثر بوده است، دریافت سه میلیارد تومان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای حل مسئله ساختمان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی نوشیروانی به جا مانده از سال 1384، پیگیری موثر و دریافت 5000 متر عرصه بسیار با ارزش از سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور در منطقه نهراسم بندپی با مصوبه هیات وزیران و به منظور ایجاد مرکز پژوهشی وابسته به دانشگاه مازندران را در پیش رو داشتیم.

وی از دیگر فعالیت های حوزه مالی اداری را تعیین تکلیف خودروهای فرسوده ی دانشگاه که به عنوان معضل دیرپای برای دانشگاه بود دانست و افزود: در سالی که گذشت ساماندهی موثر و بسیار دقیق اموال دانشگاه با ایجاد سامانه و ورود دقیق اطلاعات به همراه پایش میدانی، بازسازی و تجهیز محل استقرار نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس دانشگاه ، شروع به بازسازی و بهسازی نماز خانه های دانشگاه با شروع از سازمان مرکزی، فروش اتومبیل های اسقاطی دانشگاه و اخذ مجوزهای لازم برای نوسازی ناوگان ترابری دانشگاه، شروع بازآرایی ساختار سازمانی دانشگاه در راستای تقویت ساختار در بخش های استراتژیک و آینده نگرانه، ساماندهی منابع انسانی با جلوگیری موثر از افزایش بی ضابطه تعداد نیروها، تشکیل شورای راهبردی درآمدزایی و تنوع بخشی به منابع درآمدی دانشگاه و کمیته های تخصصی ذیل آن، بازنگری در شیوه نامه ی ماموریت های دانشگاه، توجه ویژه به ورزش کارکنان  را هم به سرانجام رساندیم که ورزش کارکنان با شیوع کرونا عملاً متوقف گردیده است.

 وی به بقیه امور جاری حوزه اداری و مالی پرداخت و اذعان داشت: کار ها به طور متعارف اما با شفافیت کامل انجام شده اند که از جمله می توان به موارد تهیه و ارسال اطلاعات مربوط اصلاحیه بودجه تفصیلی سال97، مبادله موافقت نامه های عمرانی سال  98 و به فرم های لایحه بودجه سال 99، مکاتبه با مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان و پی گیری مربوطه برای خرید تعدادی کولر اسپلیت که 50 دستگاه آن محقق شده است.

نوذری ادامه داد: استخراج اطلاعات مربوط به دانشجویان فعال، دانشجویان فارغ التحصیل، کارمندان، اعضاء هیات علمی و مدرسین حق التدریس دانشگاه و ارسال آمارهای درخواستی واحدهای تابعه را در دستور کار داشتیم  که در این مسیر برای نخستین بار آمار شفاف و دقیقی از اطلاعات استراتژیک دانشگاه حاصل شده است،

وی در پایان  به برگزاری دوره های آموزشی برای کارمندان دانشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: تهیه شیوه نامه انجام مزایده و مناقصه در دانشگاه، پیش نویس طرح طبقه بندی مشاغل ،شرح وظایف و شرایط احراز پست های سازمانی دانشگاه، طرح بهبود نظام حسابداری تعهدی و مدیریت بهای تمام شده در راستای استقرار بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و پیش نویس طرح اضافه کار کارکنان غیرهیات علمی،حذف کلیه مکاتبات و استفاده از دولت الکترونیک با توجه به بخش نامه های ابلاغ و بازسازی، تعمیرات و تجهیز در کلیه اماکن اداری دانشگاه را می توان از دیگر فعالیت  در گذشت یکسال گذشته دانست./حمیدرضا گل محمدی تواندشتی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

جانبازان عزیز با اقتدا به ابالفضل العباس (ع) علمدار کربلا، در راه دین از جان مایه گذاشتند و آسایش و آرامش امروز ایران اسلامی در سایه خون شهدا و ایثار جانبازان محقق شده است

تشکیل زنجیره انسانی سیمرغی ها جهت حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران

تجمع مردمی برای حمایت و قدردانی از سپاه در سواحل مازندان

پیام تقدیر مشترک فرماندار، امام‌جمعه، فرمانده سپاه ناحیه سیمرغ از شرکت‌کنندگان در زنجیره‌ی مردمی حمایت از عملیات وعده صادق و طرح‌نور،

مسئول نمایندگی حفاظت محیط زیست با حجت الاسلام مهدی خانلری امام جمعه شهرستان سیمرغ دیدار داشتند

ضمن تبریک روز ارتش، بیان داشت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران برای مسئولان یک افتخار و فرصتی مغتنم و موجب تجدید روحیه برای خدمت به ملت است.

عطر شمیم رضوی چهارشنبه‌های‌امام‌رضایی در دفتر امام جمعه شهرستان بابلسر:

به فرموده مقام معظم رهبری اگر سیاست‌های ابلاغ شده اصل 44 پیاده شود مردمی شدن اقتصاد اتفاق می‌افتد

اجرای طرح نور مطالبه ی عمومی است

برگزاری گفتمان سازی برای ایجاد بستر مردمی شدن هنر انقلاب در سطح استان مازندران

نقشه مهندسی فرهنگی استان، با نگاه به اسناد بالادستی، قوانین مربوطه و فرهنگ بومی محلی در حال تدوین است

نشست هم‌اندیشی دبیران مناطق ده‌گانه و مدیران روابط عمومی منطقه دو کشور در دانشگاه مازندران برگزار شد

نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مازندران برگزار شد

اهدای کتاب، اهدای دانایی

پویش حمایت از عملیات غرورآفرین وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی در سواحل دریای مازندران

انتصاب مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران

آئین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان مازندران

تاکید رئیس کل دادگستری مازندران برلزوم حفظ کرامت انسانی در برخورد با مراجعان

تجمع مردم شهرستان سیمرغ در پی حمله ایران به خاک اسرائیل تجمع خودجوش مردم سیمرغ

فعالیت بیش از هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران

تجلیل مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از خانواده شهید محسن حسین نیا

پیام تقدیر فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ از دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

جشن شکرانه بزرگترین عملیات غرور آفرین پهپادی و موشکی در بابلسر

آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان بابلسر

سالم سازی جامعه از آلودگی های اخلاقی نیازمند حضور مقتدرانه دستگاه قضاست

بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در پی پاسخ کوبنده و مقتدر ایران اسلامی به اسراییل خبیث

پیام رییس دانشگاه مازندران در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران در حمله پهپادی و موشکی به اسراییل

انعقادتفاهم‌نامه‌ی ادارات کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

نیروی انتظامی در راستای مقابله با ناهنجاری ها شهدای زیادی را تقدیم کرده است

دیدار امام جمعه و فرماندار سیمرغ از مادر شهید گرانقدر یوسف حاجیان

‎خروجی تمام برنامه های مدیران باید به نفع مردم تمام شود

نخستین سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در مازندران برگزار می شود

️نشست هم اندیشی مدیر کل شیلات مازندران درخصوص پایان فصل صید ماهیان استخوانی

نقش انکار ناپذیر اصحاب خبر و رسانه در پویایی نمایشگاه قرآن

انتصاب رئیس کل جدید دادگستری استان مازندران

برگزاری دوره آموزشی تئاتر در دانشگاه مازندران

نماز باشکوه عید سعید فطر در مصلّی جمعه شهرستان سیمرغ

پیام فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت عید سعید فطر

نیروی انسانی، شاخص مهم ارزیابی در دستگاه اجرایی است

پرداخت تسهیلات اشتغال به 151 مددجوی تحت حمایت در سیمرغ

تبریک فرماندار شهرستان سیمرغ به مناسبت انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران

مصرف کننده کیست؟ حقوق مصرف کننده چیست؟ کانون حمایت از حقوق مصرف کننده چه وظایفی دارد؟

رونمایی از کوچکترین قرآن چاپی موجود جهان با قدمت 150 سال

صدور پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

نخستین شورای اداری شهرستان سیمرغ برگزار شد

پیام مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درپی شهادت «محسن حسین نیا»

تاکید نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم معرفی تازه‌های نشر حوزه قرآن و عترت

امنیت کشور را مرهون ایثار فرزندان برومند ایران اسلامی هستیم

گزارش تصویری رویداد کتابت وحی در تنکابن

طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریایی و اشتغال باید سرلوحه کار قرار گیرد