آخرین مطالب

دست نساجی قائمشهر در پوست گردو فرهنگی، هنری

دست نساجی قائمشهر در پوست گردو

  بزرگنمایی:

در حالی کمتر از یک ماه به شروع بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران زمان باقی است که انتصاب محمود فکری سرمربی نساجی قائمشهر از سوی هیات مدیره استقلال تهران به عنوان سرمربی تیمشان ، دست باشگاه نساجی را در آستانه لیگ برتر در پوست گردو قرار داده است.

مجید اسدی خبرنگار فجر شمال:اگر چه انتصاب محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال تهران به طور رسمی از سوی باشگاه آبی پوشان و هیات مدیره این باشگاه مورد تایید قرار گرفته است ، ولی تاکنون مسئولان باشگاه نساجی قائمشهر همانند گذشته یا تلفن همراه خود را از دسترس خارج  و یا پاسخگویی در این مورد را منوط به بررسی موضوع در نشست هیات مدیره باشگاه کرده اند.
کوچ فکری به استقلال را نباید تصمیمی غیرمنتظره قلمداد کرد برای این که پیش از این باشگاه نساجی برای نشستن سرمربی محبوبش بر روی نیمکت استقلال تهران طی چهار دیدار آبی پوشان در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ، سیگنال اولیه را روشن کرده بود. از سوی دیگر سابقه عضویت تعدادی از اعضای هیات مدیره فعلی باشگاه نساجی در هیات مدیره استقلال تهران و قرابتی که بین این افراد و آبی پوشان وجود دارد ، پیوستن فکری به استقلال را در صورت درخواست از سوی آن تیم قابل پیش بینی کرده بود.

اکنون با این که باشگاه نساجی رفتن  فکری را تایید یا تکذیب نکرده است ، هواداران نساجی کار فکری را در تیم محبوبشان تمام شده می دانند و از این بابت متاثرند و از کادر تصمیم گیری و تصمیم سازی باشگاه انتقاد دارند.

رفتن فکری به استقلال دومین شوکی است که طی یک ماه گذشته به تیم نساجی و هواداران متعصب و در عین حال محجوب آن وارد می شود. نخستین شوک به خاطر کوچ بازیکنان تاثیرگذار و با سابقه از نساجی و پیوستن به تیم های دیگر لیگ برتری رقم خورده بود.

در حال حاضر هواداران نساجی وضعیت کنونی تیمشان را " غیرقابل تحمل " و یا " در حال سقوط " ارزیابی می کنند و بر این اعتقادند که هیات مدیره به جای پاسخگویی به نگرانی های هواداران ، سکوت پیشه کرده است.

یکی از هواداران تیم پس از اعلام غیررسمی پیوستن فکری به استقلال تهران در یادداشتی که برای کانال اطلاع رسانی باشگاه نساجی ارسال کرد ، از سکوت اعضای اصلی هیات مدیره انتقاد کرد و نوشت : این روزها به دلیل مصاحبه هایی که از آقای نظری جویباری که بتازگی با نظر مالک محترم باشگاه به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره منصوب شده در رسانه های مختلف پخش شده و همه تیرها به سمت ایشان در حال شلیک است. این که مصاحبه ها و نظرات ایشان کاملا برخلاف اخلاق و رفتار حرفه ای بوده ، شکی نیست اما باید پرسید مگر حدود اختیارات نظری جویباری چقدر است ؟

این هوادار نساجی تاکید کرد : انتظار هواداران از شخصی که عنوان عضو هیات مدیریه باشگاه را یدک می کشد این است که تمام و کمال در راستای حفظ و ارتقاء منافع آن مجموع رفتار نماید . محمود فکری از نساجی جدا شد و بسیار هدفمند همه تقصیرها به گردن آقای نظری جویباری انداخته شد گر چه بخوبی می دانیم که تصمیم گیرنده اصلی در باشگاه شخص مدیرعامل محترم مجموعه بوده و در نهایت تصمیم با رای اکثریت اعضای هیات مدیره و مالک اجرایی می گردد. در این بین هواداران می بایست هوشیار باشند تا همه این بی کفایتی ها و ضعف مدیریت را به حساب شخصی ننویسند که شاید سهم زیادی در انتقال سرمربی به استقلال نداشته باشد.

یک هوادار دیگر تیم هم با انتشار مطلبی با عنوان " در حال سقوط " وعده های داده شده به هواداران پس از جدایی تعداد زیادی از بازیکنان اصلی تیم و پیوستنشان به تیم های دیگر را مرور کرده و خواستار پاسخگویی مالک و اعضای هیات مدیره باشگاه نساجی در باره این وعده ها شد.

بابک شیرآقای با یادآوری وعده مدیرعامل باشگاه نساجی در باره " بستن تیم برای گرفته سهمیه آسیا " در پایان لیگ نوزدهم و یا وعده اش برای " بستن تیمی خوب " پس از جدایی 93 درصد از بازیکنان اثرگذار از تیم ، نوشت : سلاح های کشنده زیادی برای نابود کردن رقبا و دشمنان وجود دارد. مدیرعامل بزرگ ، قوی و توانمند ما ، قوی ترین سلاح یعنی بی محلی را انتخاب کرده است و تمام بدخواهان نساجی با این سلاح کشته و نابود شدند ، اما تلفات جانبی این کشتار دهها هزار هوادار نساجی هستند.

وی افزود : وقتی از مشکلات مالی هیجان زده بودیم ، نام مالک را روی سکو فریاد زدیم و خواستیم شوالیه سوار بر اسب سفید ما شود و ما را نجات دهد . آمد ، با هواپیما آمد اما خیلی زود از اسبش پیاده شد و ما را با دردهایمان تنها گذاشت .

هوادران نساجی طی ساعات گذشته کامنت های تلخ زیادی در ذیل خبرها ، گزارش ها ، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گذاشته اند تا ناراحتی خود را از وضعیت کنونی تیم نشان دهند ، وضعیت بغرنجی که به نظر می رسد در ژن تیم نساجی وجود دارد و از لیگ دسته دوم فوتبال همراهش بوده و دست برقضا مهم ترین برهه زمانی بروزش نیز فرصت زمانی یک ماهه باقی مانده تا آغاز بازی های لیگ جدید بوده است. 

بر اساس اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران بیستمین دوره رقابت های  لیگ برتر فوتبال  باشگاه های ایران دهم آبان ماه سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع می شود و پیش بینی می شود بزودی قرعه کشی این رقابت ها نیز از سوی سازمان لیگ انجام شود ، ولی سرنوشت نساجی در این مدت 25 روزه باقی مانده چه خواهد شد ، فقط خدا می داند.

پیامد رفتن فکری از نساجی تنها به نگرانی و ناراحتی هواداران ختم نمی شود. اکنون با رفتن این سرمربی مازندرانی که گفته می شد تا پایان فصل جاری  با نساجی قرارداد رسمی امضاء کرد ، وضعیت کلی تیم نساجی نیز به هم ریخت و در حال حاضر بازیکنانی که از سوی این سرمربی برای فصل آینده جذب شدند در بلاتکلیفی محض به سر می برند ، چرا که پیش بینی می شود چنانچه این رفتن قطعی شود ، سرمربی جدید حداقل بخشی از این بازیکنان را برای برنامه فنی خود مناسب نداند و یا  در صورت اصرار باشگاه برای ماندن بازیکنان فعلی به دلیل بار مالی ناشی از رسمی شدن قراردادشان ، این باشگاه مجبور شود تعداد دیگری از بازیکنان را حداقل برابر سهمیه رسمی طبق خواست سرمربی جدید جذب کند.
اگر چه این احتمال وجود دارد که باشگاه نساجی برای جلوگیری از تحمیل هزینه مازاد ، انعقاد قرارداد با سرمربی جدید را به ماندن تمامی بازیکنان جذب شده توسط فکری مشروط کند ، در این صورت نیز با کسب هر نتیجه ای سرمربی می تواند عواقب آن را به دلیل این که بازیکنان در زمان خودش جذب نشدند، نپذیرد. این وضعیت البته مشکل نساجی را که در فصل گذشته با نتیجه خوبش در لیگ برتر انتظارات هواداران را بالا برد دو چندان خواهد کرد.

رحیم دست نشان که به دلیل نقش مثبتش در باشگاه نساجی چه در نقش بازیکن و چه در کسوت سرمربی حالا عنوان پدر این تیم را با خود به همراه دارد ، در گفت و گو با خبرنگار ما پیوستن سرمربی نساجی قائمشهر به استقلال تهران را نشانگر نبود مدیریت منسجم و به نوعی نشات گرفته از سردرگمی در هیات مدیره  این باشگاه می داند.
وی گفت : اگرچه پیگیری ها نشان می دهد که هیات مدیره باشگاه هنوز رضایت نامه ای برای رفتن محمود فکری به عنوان سرمربی استقلال تهران به او نداده است ، ولی به نظر می رسد این کار بیش از آن که ناشی از ناخرسندی یا مخالفتشان باشد ، به نوعی خریدن زمان برای کاهش اثرگذاری تصمیم رفتن فکری به استقلال بر وضعیت نساجی و کم کردن التهاب باشد.

دست نشان افزود : قطعا آقای فکری رضایت ضمنی هیات مدیره نساجی را برای مذاکره با استقلال داشت چون با نساجی تا پایان فصل آینده رقابت های فوتبال لیگ برتر قرار دارد و وقتی سرمربی با باشگاهی قرارداد دارد نه از لحاظ قانونی می تواند چنین کاری انجام دهد و نه این کار در چارچوب های حرفه ای و اخلاقی می گنجد.

وی گفت : رفتن فکری به نساجی به نظرم کار غیرحرفه ای و غیراخلاقی در شرایطی است که تمامی بازیکنان فعلی تیم با نظر خودش و یا کادر فنی زیر مجموعه اش جذب شده اند و احتمال می رود که سرمربی جدید هیچ یک از این بازیکنان را قبول نداشته باشد و یا بخواهد بازیکنان دیگری را هم جذب کند که در این صورت هزینه باشگاه افزایش خواهد یافت.
دست نشان افزود : در شرایط فعلی ولو با ماندن تحمیلی محمود فکری در نساجی ، باشگاه باید به دنبال سرمربی دیگری باشد تا بتواند تیم را از وضعیت کنونی نجات دهد ، چرا که کادر فنی فعلی با مذاکره ای که با استقلال تهران داشته، دلش با باشگاه نیست و باید هر چه سریع تر تیم از بلاتکلیفی نجات پیدا کند.
رییس کانون هواداران نساجی قائمشهر هم به خبرنگار ما گفت : نتیجه خوبی که باشگاه نساجی با آمدن محمود فکری در نیم فصل دوم رقابت های لیگ نوزدهم گرفت ، انتظار هواداران را از این تیم افزایش داد و آنها از تمدید قرارداد کادر فنی فعلی با باشگاه خوشحال بودند ولی اکنون با شایعه یا خبر رفتن آنها بار دیگر دلخور شده اند و این کار را غیر حرفه ای می دانند.
رضا نادری افزود : به نظر می رسد باید مدیران باشگاه نساجی هر چه سریع تر نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و در صورت صحت نیز نسبت به تعیین سرمربی جدید اقدام کنند، چرا که زمان زیادی تا شروع لیگ برتر وجود ندارد.

قائم مقام باشگاه نساجی قائمشهر هم در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما بدون تایید یا تکذیب پیوستن سرمربی تیمشان به استقلال تهران گفت : امروز محمود خان فکری به عنوان سرمربی نساجی در سر تمرین تیم حضور داشت.

ایزد سیف الله پور افزود : در حال حاضر در نشست هیات مدیره در ارتباط با این موضوع هستیم و پس از نشست هیات مدیره تصمیم گیری به اطلاع مردم استان خواهد رسید.
نساجی قائمشهر تنها نماینده استان های شمالی کشور در رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران است که در سال 97 پس از حدود 25 سال دوری از بالاترین سطح فوتبالی ایران، به لیگ برتر صعود کرد.
مالک باشگاه نساجی رضا حدادیان مالک شرکت هواپیمایی وارش است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نشست هم‌اندیشی دبیران مناطق ده‌گانه و مدیران روابط عمومی منطقه دو کشور در دانشگاه مازندران برگزار شد

نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مازندران برگزار شد

اهدای کتاب، اهدای دانایی

پویش حمایت از عملیات غرورآفرین وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی در سواحل دریای مازندران

انتصاب مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران

آئین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان مازندران

تاکید رئیس کل دادگستری مازندران برلزوم حفظ کرامت انسانی در برخورد با مراجعان

تجمع مردم شهرستان سیمرغ در پی حمله ایران به خاک اسرائیل تجمع خودجوش مردم سیمرغ

فعالیت بیش از هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در مازندران

تجلیل مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از خانواده شهید محسن حسین نیا

پیام تقدیر فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ از دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

جشن شکرانه بزرگترین عملیات غرور آفرین پهپادی و موشکی در بابلسر

آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان بابلسر

سالم سازی جامعه از آلودگی های اخلاقی نیازمند حضور مقتدرانه دستگاه قضاست

بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در پی پاسخ کوبنده و مقتدر ایران اسلامی به اسراییل خبیث

پیام رییس دانشگاه مازندران در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران در حمله پهپادی و موشکی به اسراییل

انعقادتفاهم‌نامه‌ی ادارات کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

نیروی انتظامی در راستای مقابله با ناهنجاری ها شهدای زیادی را تقدیم کرده است

دیدار امام جمعه و فرماندار سیمرغ از مادر شهید گرانقدر یوسف حاجیان

‎خروجی تمام برنامه های مدیران باید به نفع مردم تمام شود

نخستین سالگرد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در مازندران برگزار می شود

️نشست هم اندیشی مدیر کل شیلات مازندران درخصوص پایان فصل صید ماهیان استخوانی

نقش انکار ناپذیر اصحاب خبر و رسانه در پویایی نمایشگاه قرآن

انتصاب رئیس کل جدید دادگستری استان مازندران

برگزاری دوره آموزشی تئاتر در دانشگاه مازندران

نماز باشکوه عید سعید فطر در مصلّی جمعه شهرستان سیمرغ

پیام فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت عید سعید فطر

نیروی انسانی، شاخص مهم ارزیابی در دستگاه اجرایی است

پرداخت تسهیلات اشتغال به 151 مددجوی تحت حمایت در سیمرغ

تبریک فرماندار شهرستان سیمرغ به مناسبت انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران

مصرف کننده کیست؟ حقوق مصرف کننده چیست؟ کانون حمایت از حقوق مصرف کننده چه وظایفی دارد؟

رونمایی از کوچکترین قرآن چاپی موجود جهان با قدمت 150 سال

صدور پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

نخستین شورای اداری شهرستان سیمرغ برگزار شد

پیام مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران درپی شهادت «محسن حسین نیا»

تاکید نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم معرفی تازه‌های نشر حوزه قرآن و عترت

امنیت کشور را مرهون ایثار فرزندان برومند ایران اسلامی هستیم

گزارش تصویری رویداد کتابت وحی در تنکابن

طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریایی و اشتغال باید سرلوحه کار قرار گیرد

پیام تبریک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیمرغ به مناسبت روز جهانی بهداشت

بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن مازندران

تشکیل جبهه گسترده گروه های مقاومت برای ایستادگی مقابل ظلم وجنایت آمریکا و صهیونیست ها

راهپیمایی روز قدس در سیمرغ

وضعیت جمعیتی استان دائما رصد می‌شود

استفاده از ظرفیت مجازات جایگزین حبس برای توسعه فرهنگ خیر و احسان

صدور بیانیه اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ویژه روز قدس

ارائه خدمات فرهنگی به 550 دانش‌آموز، دانشجو و طلبه تحت حمایت کمیته امداد نکا

پیام مشترک فرماندار و امام جمعه شهرستان سیمرغ جهت حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس

امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی‌ها و ایثارگری همه رزمندگان اسلام است و تکریم خانواده های معظم این عزیزان کوچکترین تکلیف است

ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی فردی به 474 مددجوی گلوگاهی در سال 1402